جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله به رفح بر اساس «اسلوب جابجایی» انجام خواهد شد در این طرح، رفح به مربع‌های مختلف تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد مجبور شوند به خان یونس فرار کنند.

Loading

أحدث المقالات

واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

نماینده دائم روسیه با اشاره به تشدید تنش در خاورمیانه، یادآور شد: آمریکا با وتوی قطعنامه پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل، برای پنجمین بار از آغاز تشدید درگیری‌ها در غزه، نگرش واقعی خود نسبت به ملت رنج کشیده فلسطین را به جهان نشان داد.

Loading
میراث شهید سلیمانی

امنیت آفرینی با خنثی‌سازی سیاست‌های نظام سلطه

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا ضمن اشاره به برخی ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی که به‌واسطه آن‌ها توانست در جبهه مقاومت نقشی بی‌بدیل ایفا کند، گفت: اگر آمریکا می‌خواست با داعش بجنگد حداقل تا 20 سال دیگر پیروز نمی‌شد؛ تنها چیزی که توانست در مقابل داعش پیروز شود، پیوند عنصر «اعتقاد» و «مدیریت سردار سلیمانی» به‌عنوان فردی که به خداوند اعتماد داشت، بود.

حسین اکبری در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی در تشریح آثار فعالیت‌ها و اقدامات شهید سردار سلیمانی در راستای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی به‌عنوان یک فرمانده موفق در جبهه مقاومت که از پیچیدگی‌های گسترده‌ای برخوردار بود و دشمنان و موانع زیادی پیش رو داشت، توانست با تکیه‌بر آموزه‌های دینی، الهام از نگاه و مکتب امام (ره) و مکتب مقام معظم رهبری نقشی را ایفا کند که طرح‌های سلطه‌گرانه نظام سلطه را به شکست بکشاند.

 

پیروزی سردار سلیمانی در مقابل نظام سلطه امنیت آفرین بود

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: این پیوند خوردن آموزه‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی از منظر مکتب امام (ره) با فرماندهی قاسم سلیمانی توانست وقایع و حوادث جدیدی را در دنیا رقم بزند، به‌نحوی‌که بدون امکانات در یک جنگ نابرابر با حداقل ابزارها در مقابل ابرقدرت جهان و هم‌پیمانان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای‌اش در همه حوزه‌ها، بتواند پیروزی را کسب کند و این پیروزی‌ها درواقع «امنیت آفرین» بود.

وی بابیان اینکه آمریکایی‌ها ظاهرا صلح برقرار می‌کردند تا جنگ شود و آقای سلیمانی جنگ می‌کرد برای اینکه صلح برقرار شود، توضیح داد: مصادیق این مسئله خیلی زیاد است؛ مثلاً آمریکایی‌ها به قول خودشان صدام را وادار به تسلیم کردند، همین‌که صدام تسلیم شد عراق را وارد یک جنگ کردند! صلح به وجود آوردند تا جنگ شود! دقیقاً مشابه همین بلا را سر لیبی آوردند. در مذاکرات هسته‌ای با قذافی به توافق رسیدند، همین‌که قذافی خلع سلاح شد و ابزارها و مؤلفه‌های قدرت را از او گرفتند؛ لیبی را تخریب کردند و برای اینکه دوباره به قدرتی علیه نظام سلطه تبدیل نشود آن را وارد درگیری‌های داخلی مداوم کردند. همین اقدام را در ونزوئلا دنبال کردند.

اکبری ادامه داد: عکس این اقدام را از سوی گفتمان مقاومت با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی شاهد بودیم. بدیهی است اگر ایشان در مقابل داعش نمی‌ایستاد و نمی‌جنگید؛ امروز منطقه اصلاً امنیت نداشت. نه‌تنها منطقه، بلکه اروپا و آمریکا هم حتماً از تهدید و خطر داعش در امان نبودند.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا بابیان اینکه اگر مقاومت ایستادگی نمی‌کرد و آمریکا طرح خاورمیانه بزرگش را اجرا می‌کرد سراسر دنیا درگیر جنگ می‌شد، اضافه کرد: اگر موفق می‌شدند جهان اسلام را به لحاظ فرهنگی استحاله کنند، جهان اسلام مجبور به تبعیت از آن‌ها می‌شد. کشورهای مسلمان را به 200 کشور تقسیم می‌کردند و به قول خودشان می‌خواستند توافق‌نامه سایکس – پیکو را اجرا کنند و معلوم بود چه اتفاقی می‌افتاد! شاید حداقل باید قرن‌ها شاهد اختلاف، درگیری، نزاع و ناامنی در محیط جهان اسلام می‌شدیم تا دلیلی بر حضور آمریکا در منطقه باشد.

وی با اشاره به خطر ایجاد تسلط کامل بر خاورمیانه از سوی آمریکا در رقابت با چین، روسیه و اروپا، تأکید کرد: اگر پایه‌های سلطه گری آمریکا مستقر می‌شد، مطمئن باشید رژیم صهیونیستی تمام جهان اسلام را می‌بلعید و معلوم نبود چه بلایی بر سر مسلمان‌ها می‌آمد، معلوم نبود برای آفریقایی‌ها چه اتفاقی می‌افتاد؛ بنابراین تنها عامل بازدارنده که توانست جلوی نظام سلطه را بگیرد و اجازه ندهد که وارد این مراحل شوند، مقاومت بود. این مقاومت هم امروز با تمام وجود افتخار می‌کند که به شخص بزرگواری مثل شهید سلیمانی متکی بود.

 

خصوصیات فردی شهید سلیمانی

اکبری بابیان اینکه برخی ویژگی‌های فردی باعث شده بود این مؤلفه‌های قدرت در شهید سلیمانی تقویت شود، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های فردی اعتقاد و اعتماد به خدا بود، اگر قدرت انسان باقدرت خدا پیوند بخورد هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند برتر از قدرت خدا باشد. ایشان از طریق اخلاص، توکل و توسل و نماز شب و ارتباط باخدا، اجرای آموزه‌ها و ارزش‌های دینی توانست به‌نوعی با اعتماد به قدرت خداوند، قدرت مضاعف ایجاد کند و درصحنه‌های پیچیده و نابرابر پیروزی‌ها را یکی پس از دیگری رقم زند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: شهید سلیمانی معتقد بود حتی با دشمن باید صادقانه برخورد کرد و کسی که قدرتش را به قدرت خدا وصل کند دیگر نیازی به‌دروغ پردازی، عملیات روانی و فریب ندارد؛ بنابراین حتی اگر دشمن‌ترین فرد هم با ایشان مذاکره می‌کرد مطمئن بود هر آنچه می‌گوید در عمق آن صداقت وجود دارد.

وی شجاعت و تدبیر را ویژگی سوم شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: ایشان خود را به دل بحران‌ها می‌زد و نگران نبود چه اتفاقی قرار است برای خودش بیافتد، همواره سعی می‌کرد خود را از معادله کنار بگذارد و با نگاه به هدف مقدسش جلو می‌رفت. این نوع نگاه به صحنه و گذشتن از جان برای هدفی والاتر، می‌توانست در درون جبهه مقاومت قدرت آفرین باشد.

اکبری شهادت‌طلبی و ولایت‌پذیری را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی برشمرد و افزود: ایشان درواقع مجاهد فی سبیل الله هستند. اگر کسی در مسیر هدایت خداوند قرار بگیرد در هر جنگ نابرابری پیروز خواهد شد. شما تمام جبهه‌های مقاومت را ببینید، از صحنه عراق، فلسطین، لبنان و سوریه و یمن و افغانستان و هرکجا که مقاومت وارد صحنه شده پیروز بیرون آمده است. این مدیون عنایت خداوند تبارک‌وتعالی است.

وی ادامه داد: هیچ تحلیلگری در جهان نمی‌توانست تحلیل کند که مردم یمن بتوانند با مقاومت از موضع برتر نظامی حرفی برای گفتن داشته باشند و یا مردم فلسطین و سوریه و حزب‌الله به قدرت امروزشان برسند.

 

نقش شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت

اکبری با اشاره به نقش شهید سلیمانی در مبارزه با ایادی استکبار اظهار داشت: وقتی آن‌ها داعش را آوردند، جریان خطرناکی بود، قطعاً اگر انقلاب اسلامی، مقاومت و فرماندهی حاج قاسم نبود، یقین بدانید اکنون بیش از نیمی از کشورهای جهان اسلام تحت سلطه داعش بود، در این صورت چه بلایی سر ملت‌های تحت سلطه آن‌ها می‌آمد! آمریکایی‌ها جرات نمی‌کردند در مقابل داعش بایستند و بجنگند.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا افزود: اگر آمریکایی‌ها می‌خواستند در مقابل داعش بجنگند حداقل تا 20 سال دیگر پیروز نمی‌شدند. تنها چیزی که توانست در مقابل داعش بجنگد و پیروز شود، پیوند عنصر «اعتقاد» و «مدیریت سردار سلیمانی» به‌عنوان فردی که اعتماد به خداوند داشت، بود. اعتماد به خداوند و روحیه شهادت‌طلبی توانست این معادلات را عوض کند و خلافت داعش برچیده شود.

اکبری با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد جنگی درون محیطی در جهان اسلام بودند که تا صدها سال ادامه داشته باشد، تأکید کرد: نقش شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت، متوقف کردن اهداف و راهبردهای رژیم صهیونیستی و آمریکا و نابودی جریانات تکفیری اتفاق مهم تاریخی بود که ایشان و مکتب ایشان را در تاریخ ماندگار کرد و آیندگان به این اهمیت بیش از امروز پی خواهند برد.

وی گفت: آیندگان خواهند دانست اگر مقاومت، ایستادگی، تدبیر و شجاعت سردار قاسم سلیمانی نبود معلوم نبود چه اتفاقی در منطقه رقم بخورد. قطعاً با شهادت هم که مزد جهاد ایشان بود، خداوند ایشان را در تاریخ به‌عنوان یک الگو تثبیت و مکتبش را به‌عنوان یک مسیر و اندیشه برای راهنمایی بشر ماندگار کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *