جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading

تلاش آمریکا برای مذاکره با انصارالله، نشانگر نتیجه‌بخش بودن مقاومت

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا نامه آمریکا به انصار الله و تلاش برای مذاکره با آن‌ها را نشانگر نتیجه‌بخش بودن مقاومت ارزیابی کرد و گفت: یکی از عواملی که موجب شده محمد بن سلمان برای پایان دادن به جنگ یمن دست به دامان آمریکا شود مسئله موازنه قدرت است که اکنون به نفع انصار الله تغییریافته است.

حسن هانی زاده در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به اعلام رهبر گروه انصار الله یمن مبنی بر دریافت پیامی مخفیانه از آمریکا در مورد صلح در یمن، خاطرنشان کرد: از مدت‌ها پیش یک سری پیام‌هایی از سوی آمریکا به انصار الله مبنی بر اینکه هرگونه توافقی بین عربستان و یمن باید با نظارت آمریکا صورت بگیرد ارسال‌شده است.

وی ادامه داد: دیدارهایی هم بین هیئت انصار الله با سفیر آمریکا در کویت صورت گرفت و سفیر آمریکا در کویت هم هشدار داد که اگر انصار الله بخواهد عربستان جنگ یمن را به پایان برساند آمریکا کاری خواهد کرد که ریال یمن به‌شدت سقوط کند و مانع انجام این توافقات خواهد شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به ‌پیشروی‌های انصار الله در میدان نبرد با ائتلاف عربستان، گفت: سعودی‌ها اخیراً اظهار پشیمانی کرده و یا به‌هرحال اعلام کرده‌اند که مایل هستند با انصارالله به توافق برسند. محمد بن سلمان به دلیل احساس نگرانی از ورود «جو بایدن» به کاخ سفید، تلاش دارد تا حاشیه امنی در منطقه ایجاد کند.

هانی زاده ارسال پیام برای انصارالله به امید پایان دادن به جنگ یمن، ارسال پیام برای پایان دادن به مناقشات قطر و عربستان و همچنین ارسال پیام به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را برای پایان دادن به مناقشات ترکیه، عربستان و امارات را نشانگر شدت نگرانی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نسبت به آینده خود دانست و اضافه کرد: نگاه جو بایدن با نگاه دونالد ترامپ نسبت به عربستان تفاوت دارد.

وی توضیح داد: بر طبق مواضعی که اعلام‌شده، قرار است جو بایدن پرونده‌های زیادی را علیه عربستان بازگشایی کند، ازجمله این پرونده‌ها مسئله جنگ یمن و کشتار مردم این کشور توسط عربستان، مسئله قتل دردناک جمال خاشقچی خبرنگار سعودی، مسئله باج پانصد میلیارد دلاری محمد بن سلمان به دونالد ترامپ است؛ بنابراین بن سلمان بسیار نگران است که از چرخه قدرت خارج شود.

 

احتمال تلاش بایدن برای برکناری بن سلمان

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: بایدن با «محمد بن نایف»، ولیعهد سابق عربستان که اکنون در حصر خانگی است روابط کاملاً دوستانه‌ای دارد و او احتمالاً تلاش خواهد کرد با برکناری محمد بن سلمان، محمد بن نایف را جانشین وی کند. این مجموعه اتفاقاتی که ممکن است در آینده رخ دهد، موجب نگرانی محمد بن سلمان شده و اکنون محمد بن سلمان تلاش می‌کند تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بتواند جنگ یمن را به پایان برساند، با قطر وارد مذاکره شود و اختلافاتش را با دوحه به پایان برساند و همچنین با دولت رجب طیب اردوغان رابطه دوستانه برقرار کند.

 

توان مقاومت برای تغییر موازنه قدرت در منطقه

هانی زاده نامه آمریکا به انصار الله و تلاش برای مذاکره با آن‌ها را نشانگر نتیجه‌بخش بودن مقاومت ارزیابی کرد و گفت: در حقیقت انصار الله در طول سال‌های اخیر با تکیه بر امکانات بومی خود، توانست موازنه قدرت را به نفع خود تغییر دهند. موشک‌های بالستیکی که توسط ارتش یمن و انصارالله تولید شد و توانست درواقع ضربه سنگینی به تأسیسات اقتصادی و نظامی عربستان بزند، شرایط میدانی را به نفع ملت یمن تغییر داد و این موجب نگرانی ارتش عربستان شده است.

وی اضافه کرد: ارتش عربستان بعد از پنج سال جنگ علیه یمن دچار فرسایش شده و توان مقابله با ارتش و نیروهای مردمی یمن را ندارد. به همین دلیل به نظر می‌رسد یکی از عواملی که موجب شده محمد بن سلمان برای پایان دادن به جنگ یمن دست به دامان آمریکا شود همین مسئله موازنه قدرت است که اکنون به نفع انصار الله تغییر یافته است. ضمن اینکه او نگران آینده سیاست‌های جو بایدن است. مجموعه این عوامل باعث شده که عربستان و شخص محمد بن سلمان درصدد برآیند که به شکلی آبرومندانه از باتلاق یمن خارج شوند.

هانی زاده تأکید کرد: قطعاً مقاومت به‌عنوان یک حرکت ارزشی و انقلابی می‌تواند موازنه قدرت را تغییر دهد. آنچه در لبنان در جنگ 33 روزه سال 2006 رخ داد، آنچه در عراق رخ داد، آنچه اکنون در یمن شاهد هستیم، نتیجه مقاومت مردمی است. ‌علیرغم اینکه مقاومت از سلاح پیچیده‌ای برخوردار نیست ولی روحیه مقاومت و اراده تقابل با جریان‌های تهاجمی، موجب شده که قدرت‌های استکباری به این نتیجه برسند که مقاومت می‌تواند موازنه‌های منطقه‌ای را به نفع خود تغییر دهد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *