جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

متهم شدن مقامات کی یف به نداشتن سرعت کافی در تقویت استحکامات دفاعی خود

اپوزیسیون در کی یف معتقد است که نیروهای مسلح اوکراین و مقامات محلی در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد حمله احتمالی جدید توسط نیروهای روسیه، استحکامات دفاعی خود را به اندازه کافی به سرعت و کارآمد نمی سازند.

ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد

رئیس جمهور فرانسه توافقنامه تجارت آزاد برنامه ریزی شده بین اتحادیه اروپا و ائتلاف اقتصادی آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور را بسیار بد دانسته و آن را رد کرد.

Loading

ازسرگیری روابط دولت خودگردان با رژیم صهیونیستی؛ خیانت به آرمان ملت فلسطین

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در رشته مطالعات فلسطین با بیان اینکه محمود عباس با گرایش به رژیم صهیونیستی به اصل خود بازگشت و همه اقدامات قبلی ظاهرسازانه بود، گفت: در شرایطی که آن‌ها بحث الحاق و عادی‌سازی روابط را مطرح کردند و پیش بردند، این اقدام از سوی تشکیلات خودگردان آن‌ها را مصمم‌تر می‌کند.

مجتبی رحماندوست در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی اعلام از سرگیری روابط تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی را با وجود آغاز گفتگوها برای آشتی ملی میان گروه‌های فلسطینی، خیانت به آرمان فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: تشکیلات خودگردان در سال‌های اخیر حرکت‌هایی به نفع مقاومت، داشت که باعث برگزاری جلسات مشترکی با گروه‌های جهادی مقاومتی شد به‌گونه‌ای که محمود عباس هم در این جلسه از راه دور شرکت کرد.

وی افزود: حتی این احتمال داده می‌شد که به سمت هم‌گرایی بیشتری بروند و به یکدیگر نزدیک شوند تا امیدی را در آینده نسبت به حرکت‌های مقاومتی فلسطینی در منطقه علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کند، اما درنهایت محمود عباس با گرایش به رژیم صهیونیستی به اصل خود بازگشت و همه آن‌ها اقداماتی ظاهرسازانه بود.

 

بازگشت تفرقه میان گروه‌های فلسطینی

رحماندوست با تأکید بر اینکه ازسرگیری مجدد روابط دوباره تفرقه را به گروه‌های سیاسی – اجتماعی فلسطینی بازمی‌گرداند و مقاومت هم طبیعتاً دیگر به این حرکت محمود عباس اقبال نمی‌کند، گفت: رژیم صهیونیستی بارها و بارها نه به لفافه، بلکه به‌صراحت اعلام کرده که چیزی به‌عنوان کشور فلسطینی، به رسمیت نمی‌شناسیم و فقط فلسطینی‌ها به‌عنوان یک شهروند می‌توانند زندگی کنند، گرچه این فقط یک تاکتیک است و حق شهروندی هم برای آن‌ها قائل نیستند.

دبیر کل سابق جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: آنچه میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی می‌گذرد پایدار نخواهد بود؛ چراکه اسرائیلی‌ها نشان دادند حتی آنجایی که طرف فلسطینی عجز و التماس می‌کند که به دادم برسید، ناسازگاری و آزارها را شدت می‌بخشد.

 

ایده امید به دموکرات‌ها باطل است

وی با بیان اینکه از نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی نه‌تنها چیزی برای دولت خودگردان به دست نمی‌آید، بلکه آن وحدت و همگرایی که با گروه‌های مقاومتی ایجادشده بود را هم از دست می‌دهد، تغییر رویه آمریکا و رژیم صهیونیستی را باروی کار آمدن دموکرات‌ها در کاخ سفید اشتباه محاسباتی دانست و اضافه کرد: اصل این تفکر که باروی کار آمدن بایدن تحولاتی در جهت مسائل حقوق بشری و رعایت حقوق ملت‌ها ایجاد می‌شود غلط و باطل است. این مبنا، ترک برداشته و چیزی از آن نمانده است.

رحماندوست ضمن تشریح سیاست‌های دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در قبال فلسطین، گفت: اگر دموکرات‌ها هم گاهی اوقات مواضعی به نفع ملت‌های مظلوم داشته‌اند یک تاکتیک بوده تا تکنیک‌های دیگر خودشان را پیش ببرند. لیندون جانسون، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که مثلاً جایگاهی برای حق‌وحقوق مردم قائل بود، آنجایی که نوبت به کشتار فلسطینی‌ها می‌شد، سکوت اختیار می‌کرد!

وی تأکید کرد: آمریکا اساساً می‌خواهد فلسطین و گروه‌های مقاومت فلسطینی نباشند. حال ما بگوییم حزب دموکرات آمده روی کار و گشایشی در مسئله فلسطین ایجاد می‌کند!

 

ضربه‌ای به مبارزات علیه طرح الحاق و عادی‌سازی روابط

این استاد دانشگاه این تصمیم را ضربه‌ای به مبارزات برای مقابله با طرح الحاق و عادی‌سازی روابط و معامله قرن عنوان کرد و گفت: در شرایطی که آن‌ها بحث الحاق و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مطرح کردند و پیش بردند، این اقدام از سوی تشکیلات خودگردان آن‌ها را مصمم‌تر می‌کند. آن‌ها تصمیم خودشان را در حذف آرمان فلسطین گرفته‌اند و تنها یک‌کلام پاسخ آن‌هاست و آن‌هم مقاومت است. اینکه برخی کشورها عنوان می‌کنند که به دنبال برقراری رابطه هستند تا برای حقوق فلسطینی‌ها مذاکره کنند نیز اساساً ربطی منطقی‌ به هم ندارد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *