جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

Loading

اهداف کاخ سفید از اتهام دخالت ایران، روسیه و چین در اعتراضات آمریکا

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه ادعای مداخله ایران در اعتراضات آمریکا می‌تواند به نفع ایران تمام شود، گفت: مقامات کاخ سفید با ارتباط دادن اعتراضات به کشورهای خارجی می‌خواهند مشروعیت تظاهرات را زیر سؤال ببرند؛ درحالی‌که با این اقدام به مردم خودشان حمله و تلاش می‌کنند با فرافکنی مسئولیت خود را نسبت به وضعیت موجود، به دیگران منتقل کنند.

دکتر فؤاد ایزدی در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به اظهارات یک مقام کاخ سفید که ایران، چین و روسیه را متهم به دخالت در ناآرامی‌های آمریکا کرده بود، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در داخل آمریکا ایجاد شده است، سران کاخ سفید با این اظهارات به دنبال فرافکنی هستند. کشتار سیاه‌پوستان و درعین‌حال سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرکنندگانی که از خشونت استفاده نمی‌کنند و شعارشان این است که ما دستانمان را بالا برده‌ایم توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه مقامات کاخ سفید با ارتباط دادن اعتراضات و معترضان به کشورهای خارجی می‌خواهند مشروعیت تظاهرات را زیر سؤال ببرند، افزود: آن‌ها با این اقدام به‌نوعی به مردم خودشان حمله می‌کنند و با فرافکنی می‌خواهند مسئولیت خود را نسبت به وضعیت موجود، به دیگران منتقل کنند. اینکه آن‌ها مسئولیت خود را انجام نمی‌دهند کمکی به بهتر شدن اوضاع نمی‌کند و مشکل را افزایش می‌دهد، موضوعی که در نهایت به نفعشان نیست.

این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: اینکه مخاطب سیاه‌پوست این حرف‌ها را باور کند که مثلاً ایران حامی این جریان اعتراضی است و می‌خواهد کمک کند، برای ما اتفاق خوبی است. چراکه اعتقاد ما این است که آن‌ها که در خیابان‌ها اعتراض می‌کنند در نهایت در پی تغییر دموگرافیکی که در آمریکا رخ خواهد داد، به‌تدریج قدرت را در این کشور به دست می‌گیرند. چراکه بر اساس آمارها تا سال 2045 جمعیت سفید پوست در آمریکا اقلیت و جمعیت رنگین پوست به اکثریتی می‌رسند و زمانی که این جمعیت اکثریت شوند به‌تدریج هم در حوزه داخلی و هم خارجی، سیاست امریکا تغییر خواهد کرد.

 

دولت آمریکا به دنبال مذاکره با ایران نیست

این تحلیلگر تحولات آمریکا در رابطه با تلاش ترامپ و پیشنهاد مذاکره به ایران با وجود اتهام زنی‌ها علیه کشورمان تأکید کرد: دولت آمریکا به دنبال مذاکره با ایران نیست. چراکه مذاکره سطح خود را دارد و به‌طور مستقیم یا خصوصی اعلام می‌شود که مثلاً در مقابل گرفتن یکسری امتیازها، امتیازهای دیگری داده می‌شود. درحالی‌که دولت آمریکا در دوره ترامپ هیچ‌گاه صحبت از دادن امتیاز نکرده و همیشه صحبت از پیش‌شرط بوده است! آقای پمپئو 12 پیش‌شرط گذاشته و درنهایت به ایران می‌گویند باید این پیش‌شرط‌ها را اجرا کنید و کشور نرمالی شوید! این نشانه‌های نرمال شدن است و وظیفه شما است که نرمال باشید! هیچ‌گاه گفته نشده که بعدازاین که پیش‌شرط‌ها را اجرا کردید چه اتفاق مثبتی می‌افتد و چه امتیازاتی را دریافت می‌کنید.

ایزدی با بیان اینکه دولت ترامپ به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی و یا تسلیم کامل آن است که در هر دو مورد هم شکست‌خورده است، اضافه کرد: هر زمان که آمریکایی‌ها علاقه‌مند به مذاکره شدند، خودشان می‌دانند که چگونه پیام مذاکره را اعلام کنند. توییت‌های آقای ترامپ هم ذیل همان مورد اول است و می‌گوید بیایید با من حرف بزنید! من مشکلات شما را حل می‌کنم! بحث دادن امتیاز به ایران نیست و اقداماتش بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

 

انتظار اعلام حمایت و همبستگی ایران با سیاه‌پوستان آمریکایی

این استاد دانشگاه تهران در رابطه با تلاش آمریکا برای اتهام زنی به ایران، چین و روسیه با هدف ایجاد بدبینی در افکار عمومی مردم آمریکا علیه این سه کشور، گفت: آن‌ها به چنین هدفی نخواهند رسید. مردم آمریکا دو بخش هستند. یک گروه تحت ستم و معترض‌اند و یا همراه با اعتراض‌کنندگان هستند. این گروه شامل رنگین‌پوستان و بخش قابل‌توجهی از سفیدپوستان می‌شود که اگر آن‌ها بدانند کشوری از آن‌ها حمایت می‌کند خوشحال می‌شوند، همان‌طور که اساتید سیاه‌پوست آمریکایی دعوت شده در یکی از وبینارها، همه بدون استثنا، اعلام کردند که انتظارشان از ایران این است که اعلام حمایت و همبستگی کند.

وی ادامه داد: فعالیت‌هایی هست که فقط ایران می‌تواند انجام دهد؛ مثلاً فقط ایران است که می‌تواند به ونزوئلا بنزین بفرستند، برخی کشورها بنزین ندارند، برخی دیگر که دارند جراتش را ندارند. ایران هم بنزین دارد و هم جراتش را دارد. در مورد اعتراضات اخیر هم‌چنین حالتی وجود دارد. وظیفه ما این است که حداقل در حوزه اعلام همبستگی فعال باشیم.

ایزدی اضافه کرد: نژادپرست‌ها و طرفداران ترامپ گروه دیگری هستند که اصولاً با ایران ابراز مخالفت می‌کنند. آن‌ها هم در حقیقت با توجه به آگاهی‌شان نسبت به سیاست‌های خصمانه آمریکا و فشار حداکثری ممکن است از حمایت‌های ایران خوششان نیاید اما منطقش را درک می‌کنند که وقتی علیه ایران کار کنند، ایران هم  بتواند مقابله‌به‌مثل کند.

 

همراه بودن با مردم ستمدیده آمریکا به نفع ما و وظیفه ما است

وی گفت: گروه اول با توجه به تغییرات دموگرافی در آمریکا به قدرت خواهند رسید و همان عملکردی که ما در رابطه با مهاجرین عراقی داشتیم باید در قبال آن‌ها داشته باشیم. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که حکومت صدام سرنگون شود اما وظیفه ما حمایت از مهاجرین عراقی بود و آن کار را انجام دادیم. وقتی حکومت صدام سرنگون شد، آن‌ها به قدرت رسیدند. تا قبل از آن برخی فکر می‌کردند حمایت از مهاجرین هزینه بی‌فایده و اشتباهی است اما معلوم شد اقدام درستی بوده. همین مسئله را در دهه‌های آینده نسبت به آمریکا خواهیم داشت. ازاین‌جهت همراه بودن با مردم ستمدیده آمریکا به نفع ما و وظیفه ما است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *