جدیدترین مطالب

رژیم صهیونیستی پس از ۶ ماه همچنان سردرگم است

عضو دفتر سیاسی حماس گفت تلاش‌های نتانیاهو و کابینه او برای آزادی اسرای اسرائیلی با گزینه نظامی شکست خورد و هیچ جایگزینی برای یک توافق حقیقی برای مبادله اسرا با مقاومت وجود ندارد.

ایران در حمله به اسرائیل از حق قانونی دفاع از خود استفاده کرد

نماینده مجلس انگلیس خطاب به اسرائیل و حامیانش گفت: شما تصور می‌کردید صبر راهبردی ایران، یک بلوف است و فقط حرف می‌زند و از عمل خبری نیست، آنچه روی داد نشان داد که درباره جمهوری اسلامی ایران، اشتباه می‌کردید.

نتانیاهو تصمیم گرفت جنگ غزه را بین المللی کند

تحلیلگر فرانسوی گفت: این نتانیاهو بود که تصمیم گرفت جنگ غزه را با حمله به کنسولگری ایران بین المللی کند و اکنون به جای آنکه موضوع روز ادامه کشتار در غزه باشد، رهگیری ۹۰ درصد موشکهاست.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | کره شمالی موشک مافوق صوت جدید آزمایش کرد

موشک مافوق صوت جدید این کشور که با سوخت جامد کار می‌کند، با «موفقیت» آزمایش شده است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که بر این آزمایش موشکی نظارت داشت، پس از صدور دستور پرتاب آن، گفته است که «کره شمالی یک سلاح تهاجمی استراتژیک قدرتمند دیگر را توسعه داده و به هدف خود برای دستیابی به موشک‌هایی بر پایه سوخت جامد با بردهای مختلف و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دست یافته است». منبع: اعتماد

Loading

مداخلات آمریکا در عراق و لبنان در دوران کرونا

۱۳۹۹/۰۳/۰۴ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: سفیر پیشین و تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به اقدامات آمریکا در عراق و لبنان در شرایط مقابله این دولت‌ها با همه‌گیری بیماری کرونا گفت: آمریکا با مداخله آشکار در امور داخلی این کشورها، سعی در تضعیف اقتدار دولت‌های مرکزی و ایجاد هرج‌ومرج هدایت‌شده در محور مقاومت دارد.

احمد دستمالچیان در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی اقدامات اخیر آمریکا در عراق را نوعی تلاش و توطئه برای ایجاد کودتای نظامی و نابودی گروه‌های فعال در محور مقاومت در این کشور دانست و اظهار داشت: بعدازاینکه نیروهای مثلت شوم (آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان) در جنگ‌های نیابتی شکست خوردند رو به اجرای فاز دوم طرح‌هایشان آوردند و آن بی‌ثبات کردن، تضعیف اقتدار دولت‌های مرکزی و بر هم زدن آرامش و ثبات و ایجاد هرج‌ومرج هدایت‌شده در محور مقاومت بود.

وی با اشاره به تشدید این تحرکات در بحبوحه مقابله دولت‌های لبنان و عراق با بحران کرونا افزود: این محور و به‌ویژه آمریکا، در لبنان و عراق با یک الگو، شیوه و یک هدف خاص این طرح‌ها را دنبال می‌کند. آن‌ها می‌خواهند بر محور مقاومت تأثیر بگذارند و با تأثیرگذاری بر آن به ایران هم فشار بیاورند.

 

مداخله آمریکا برای جلوگیری از قدرت گرفتن مقاومت

دستمالچیان افزایش تحریم‌ها علیه ایران و تشدید فشارهای اقتصادی را با هدف سلب آرامش مردم و ایجاد نارضایتی عنوان کرد و با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا در رابطه با لبنان گفت: دخالت‌های آمریکا در لبنان طی ماه‌های اخیر وارد فاز اقتصادی شده و سعی می‌کند نگذارد مردم در آرامش نسبی به سر ببرند تا محور مقاومت نتواند قدرت بگیرد.

این دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به شرایط روزهای اخیر در لبنان به‌ویژه در اثنای شیوع کرونا ویروس در این کشور و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن ادامه داد: آمریکا با مداخله آشکار در امور داخلی این کشور سعی دارد مانع از ورود ارز خارجی برای تقویت ساختار پول لبنان شود و اخباری درباره بلوکه شدن دارایی‌های طلای لبنان در نیویورک نیز منتشر شده که مجموعاً بر ارزش پول ملی این کشور تاثیرگذاشته است.

 

طرح آمریکا برای فلج کردن اقتصاد لبنان

وی با اشاره به بروز ناآرامی‌ها و درگیری‌ها در عراق و لبنان و تأکید مردم بر ضرورت تحقق مطالبات معیشتی‌شان و بهبود سطح زندگی، طرح سناتورهای آمریکایی برای قطع کمک‌های اقتصادی به لبنان را در این شرایط با هدف اعمال فشار اقتصادی به این کشور و فلج کردن اقتصادش ارزیابی کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل و عربستان در تلاش بودند تا مطالبات به‌حق مردم را به انحراف بکشانند، اما مجدداً نیروهای مقاومت توانستند دولت جدید ملی در عراق و لبنان شکل دهند.

دستمالچیان گفت: در شرایط فعلی نیز آمریکا به دلیل بحران‌های داخلی خود سعی می‌کند فرافکنی و بحران را به خارج از مرزهای خود منتقل کند تا در انتخابات با مشکل روبرو نشود. دولت این کشور در حقیقت به دنبال نوعی انحراف اذهان عمومی برای پوشش دادن به ضعف‌های داخلی خود است. قطعاً آمریکا بحران‌سازی‌ها را ادامه خواهد داد و شاهد تحرکات روزافزون این کشور برای بی‌ثبات‌سازی منطقه خواهیم بود.

وی تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی را در افزایش تلاش‌ها برای ایجاد تنش در محور مقاومت مؤثر دانست و تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در یک منطقه ناآرام می‌تواند ادامه حیات دهد، چراکه با آرام بودن منطقه، توجهات به سمت اشغالگری این رژیم می‌رود.

 

حشدالشعبی و حزب‌الله؛ نمادهای ملی مقاومت

سفیر پیشین ایران در بیروت در رابطه با دستور پنتاگون به فرماندهان خود در عراق برای برنامه‌ریزی در خصوص نابودی کتائب حزب‌الله و همچنین فشارها بر حزب‌الله لبنان گفت: حشدالشعبی در عراق و حزب‌الله در لبنان نماد ملی مردم این کشورها برای مقاومت هستند و در تاروپود مردم حضور دارند. همه گروه‌ها و طوایف مختلف لبنانی حزب‌الله را دوست دارند. مردم هم در هر شرایطی با نمادهای ملی خود با احترام برخورد می‌کنند و این نماد تحت تأثیر القائات خارجی نمی‌تواند قرار بگیرد؛ به‌ویژه اینکه در لبنان مردم خود را در این نماد مجسم می‌بینند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *