جدیدترین مطالب

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

رسول اسماعیل زاده دوزال در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: با توجه به تحلیل ها و گزارش ها و موضع گیری های اخیر پیش بینی می شود در صورتی که دو کشور با یک توافق منطقی و مبتنی بر اصول بین المللی و لحاظ منافع همه کشورهای درون قفقازی و همسایگان قفقاز مانع ورود و دخالت قدرت های بیگانه شوند، این توافق پایدار بستر مناسبی برای صلح دائمی در قفقاز خواهد بود.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

کلید استانبول به چه فردی می‌رسد؟

در استانبول شهر در تصرف تبلیغات انتخاباتی است. از همین حالا دولت اعلام کرده نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی برای روز یکشنبه ممنوع است و پلیس بر سر این موضوع با کسی شوخی ندارد. حکمی که نشان می‌دهد دولت نگران درگیری‌هایی است که امکان دارد میان هواداران گروه‌های مختلف در بگیرد. به ویژه آنکه در روزهای اخیر ویدیویی از مهاجران کرد و ترک تبار ترکیه در بلژیک منتشر شد که نشان می‌داد طرفداران دو طرف منتظر یک جرقه هستند.

آیا ارمنستان توان خروج از پیمان امنیت جمعی روسیه را دارد؟

در حالی که پاشینیان قلباً دوست دارد ارمنستان را به سمت اروپا هدایت کند، اما به‌نظر واقعیت‌های میدانی را درک می‌کند که هیچ مکانیسم آسانی برای خروج ارمنستان از پیمان امنیت جمعی یا اتحادیه اقتصادی اوراسیا وجود ندارد.

Loading

اخراج گسترده مهاجران اتیوپیایی؛ تازه‌ترین اقدام غیرانسانی سعودی

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا اخراج گسترده مهاجران اتیوپیایی از عربستان را بدون انجام تست کرونا اقدامی غیرانسانی دانست و تأکید کرد: حوادث اخیر در رابطه با کاهش شدید قیمت نفت و کسری شدید بودجه عربستان به اخراج‌ها از عربستان دامن زده است.

رضا میرابیان در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با غیر متعهدانه خواندن اخراج 3 هزار مهاجر اتیوپیایی از سوی عربستان و ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به تبعات این اقدام در شرایط شیوع جهانی ویروس کرونا، اظهار کرد: اینکه مقامات عربستان بدون انجام تست مهاجران را در مقیاس بزرگ در این شرایط از کشور اخراج کرده، آن‌هم مهاجران کشوری که خود درگیر همه‌گیری این بیماری و همچنین فقر و نابسامانی است اقدامی انسان دوستانه نیست.

وی با بیان اینکه عربستان سال‌هاست به دنبال سعودی ساختن نیروی کار عربستان و کاهش اتباع کشورهای دیگر در کشورش است، افزود: این اخراج‌ها تنها محدود به اتیوپیایی‌ها نیست و شامل اتباع کشورهای آسیایی و آفریقایی نیز بوده است و تعداد آن‌ها بیش از هزاران نفر است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا انتقادات نسبت به این اقدام را به دلیل شرایط شیوع جهانی کرونا دانست و گفت: چنین اقدامی در این شرایط علیه این افراد و همچنین کشور مقصد غیراخلاقی و غیرانسانی است. حداقل باید این افراد را در قرنطینه قرار می‌داد که اگر آلودگی هم دارند آن را به کشور مقصد منتقل نکنند و در صورت ابتلا آن‌ها را بستری کرده و خدمات درمانی ارائه کنند.

میرابیان ادامه داد: حتی اگر این افراد به‌صورت غیرقانونی در عربستان زندگی می‌کرده‌اند اخراج آن‌ها در این شرایط، بار کشورهایشان را سنگین می‌کند.

وی با اشاره به ابراز نگرانی مجامع بین‌المللی نسبت به تداوم این اخراج‌ها تا بیش از 200 هزار مهاجر اتیوپیایی و پیروی دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس از این سیاست، گفت: ریشه این موضوع از گذشته در مشکلات اقتصادی عربستان بوده است و در شرایط فعلی حوادث اخیر در رابطه با کاهش شدید قیمت نفت و کسری شدید بودجه عربستان به این موضوع دامن زده است. به این دلیل آن‌ها به دنبال این هستند که نیروی کار خارجی را کمتر کنند.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه در عربستان نیمی از جمعیت غیر سعودی هستند، افزود: آن‌ها برای کاهش این نسبت از اخراج جمعیت غیرمتخصص آغاز کرده‌اند؛ اما در این شرایط زمانی این مسئله حساسیت زیادی ایجاد کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *