جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

Loading

نشست سازمان همکاری اسلامی آزمونی برای دولت‌های اسلامی در دفاع از ملت فلسطین

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در رشته مطالعات فلسطین نشست سازمان همکاری اسلامی را آزمونی برای دولت‌های اسلامی در دفاع از ملت فلسطین دانست و با اشاره به تأثیر آن در مواضع و اقدامات آمریکا و اسرائیل گفت: بدون شک اگر بیانیه محکم و تأثیرگذاری صادر شود در اینکه نیروی جدیدی در فضای خاورمیانه و کشورهای عربی - اسلامی و حامیان فلسطین ظاهر می‌شود، شکی نیست.

مجتبی رحماندوست در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به بیانیه پایانی اتحادیه عرب در رد معامله ناعادلانه قرن و درخواست از جامعه جهانی برای مقابله با هرگونه تلاش اسرائیل برای اجرای آن، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اتحادیه عرب در این رابطه از مواضع ضعیف و حقیرانه خود بازگشتی داشته و موضعی قوی در رد این طرح داشته است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های اسرائیلی مخالفت قاطع اتحادیه عرب با معامله قرن را ضربه هولناکی به دیپلماسی آمریکا ارزیابی کرده‌اند، افزود: اینکه اتحادیه عرب توانسته در این مقطع چنین موضعی در تقابل با آمریکا اتخاذ کند، نقطه مثبتی است. سازمان همکاری اسلامی هم باید با چنین مواضعی اتخاذ کند و در این صورت این اقدام تحولی در دنیا به‌حساب می‌آید.

دبیر کل سابق جمعیت دفاع از ملت فلسطین موضع واحد ابومازن، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی را در نفی معامله قرن بسیار مهم دانست و گفت: این همسویی پدیده جدیدی است که تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم.

رحماندوست با تأکید بر اینکه سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از قدس ایجاد شد اما بارها و بارها فجایعی برای قدس پیش آمده و این سازمان موضع انفعالی و ضعیف داشته باشد، ادامه داد: اگر آن‌ها متحد شوند و موضع واحدی داشته باشند و این موضع هم خلاف مبانی آمریکایی – اسرائیلی باشد می‌توان آن را نقطه امیدی برای آینده دانست.

وی درعین‌حال با بیان اینکه ماهیت محمود عباس در تمام طول مسئولیتش در تشکیلات خودگردان روشن بوده است، تأکید کرد: باید درباره مواضع ابومازن هشیار بود. برداشت من این است که حالا که او با حماس، جهاد و مقاومت همراهی و همفکری می‌کند و در نفی معامله قرن سخن می‌گوید باید نسبت به آن هوشیارانه برخورد کرد. معتقدم آمریکا برنامه جذب گروه‌های مقاومت مانند حماس و جهاد را دارد و دامی تنیده که به‌واسطه محمود عباس گروه‌هایی را جذب کند. همان‌طور که شاهد بودیم عباس را فراخوانده بود که با هم رایزنی کنند.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در رشته مطالعات فلسطین اضافه کرد: این نگرانی وجود دارد که مقاومتی‌ها در دام بیفتند و با همراهی عباس با مقاومتی‌ها زمینه‌ی انحراف آن‌ها فراهم شود. او خواهان همراهی است اما به اعتقاد من این همراهی عمق ندارد و اعتقادی نیست و ممکن است فریب باشد.

وی توضیح داد: راهبردی وجود دارد که اگر گروهی خواهان ازسرگیری گفتگوها با مخالفانش است، ضربه‌ای به او می‌زند تا این ضربه زمینه‌ساز آغاز مجدد گفتگوها و مراودات شود.

رحماندوست تأکید کرد: باید کشورهای اسلامی در خصوص این طرح‌ها هوشیارانه و با بررسی جوانب مختلف طرح آمریکایی – اسرائیلی معامله قرن عمل کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *