جدیدترین مطالب

تحریم‌های جدید علیه ایران

تحریم‌های جدید علیه ایران

کوروش احمدی در یادداشتی می نویسد: اسرائیل بعد از حمله ایران پیگیر اقدامات تحریمی و دیپلماتیک علیه ایران و قرار‌دادن سپاه در فهرست سازمان‌های حامی تروریسم و به‌اصطلاح «ایجاد یک جبهه جهانی و یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران» شده‌ است.

منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند

یک منبع در جنبش حماس گفت: این جنبش ۳۰ نفر از ژنرال‌ها و افسران شاباک را نزد خود اسیر نگه داشته است که در محل‌های کاملا امنی به سرمی برند و نظامیان صهیونیست نمی‌توانند به آنها دست یابند.

اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن

پنج راس اسب متعلق به واحد سوار نظام سلطنتی که گفته شده هنگام تمرین فرار کرده اند، در خیابان‌های مرکز لندن در برخورد با خودرو‌های عبوری زخمی شدند و رهگذران را در قلب سیاسی لندن حیرت زده کردند.

آغاز به کار اجلاس بین‌المللی سن‌پترزبورگ

دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشور‌ها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور مقامات امنیتی و دفاعی بیش از یکصد کشور، از جمله جمهوری اسلامی ایران در سن پترزبورگ روسیه آغاز شد.

تداوم سیاستی بی‌تاریخ

تداوم سیاستی بی‌تاریخ

مجید خورشیدی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: چهل و چهارسال قبل در یک تصمیم ناسنجیده و مغرورانه، جیمی کارتر و مشاورنش تصمیم گرفتند تا با عملیات و حمله ای مشابه فیلم های هالیوودی به خاک ایران بتوانند جاسوس هایشان را از تهران خارج کرده و پیروزمندانه در واشنگتن و نیویرک رژه افتخار بروند. آن روز طوفان شن در آستین دست انتقام الهی در روزهای نخست انقلاب اسلامی که هنوز شیرازه امور قوام کافی نیافته بود و نوعی از پراکندگی و ابهام بر فضا حاکم بود آمریکایی ها را ناکام و سرافکنده کرد.
Loading

أحدث المقالات

آلمان همکاری با آنروا را از سرمی‌گیرد

پس از ارائه گزارش سازمان ملل مبنی بر عدم وجود شواهد کافی درباره عضویت کارکنان آنروا در حماس، آلمان اعلام کرد که همکاری با این نهاد در غزه را از سرمی‌گیرد.

اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان

اتحادیه وردی آلمان بار دیگر برای برگزاری یک اعتصاب هشدار دهنده تمام روز که منجر به متوقف شدن حرکت اتوبوس‌ها در ایالت هسن آلمان می‌شود فراخوان داده است.

استانداردهای دوگانه حکومت آمریکا برای شهروندانش

ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی خود را سردمدار حقوق بشر معرفی می کنند و به بهانه دفاع از اصول دمکراسی و حقوق بشر و آزادی بیان تخطی از قوانین و مقررات بین المللی و… توسط کشورهای دیگر چندین دهه است که خون به پا کرده اند و چه کشورهایی را که نابود نکردند و جان صدها هزار انسان بی گناه را نگرفته اند.

تحریم‌های جدید علیه ایران

تحریم‌های جدید علیه ایران

کوروش احمدی در یادداشتی می نویسد: اسرائیل بعد از حمله ایران پیگیر اقدامات تحریمی و دیپلماتیک علیه ایران و قرار‌دادن سپاه در فهرست سازمان‌های حامی تروریسم و به‌اصطلاح «ایجاد یک جبهه جهانی و یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران» شده‌ است.
Loading

محرومیت بیماران ایرانی از دسترسی به داروهای خاص/ راهکارهای پیگرد آمریکا

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک استاد روابط بین‌الملل در خصوص اقدام آمریکایی‌ها در جلوگیری از دسترسی بیماران ایرانی مبتلا به MPS به داروهای انحصاری آمریکا تأکید کرد: این اقدام آمریکایی‌ها بدتر از آن قطعنامه‌هایی است که علیه ایران اعمال شده و بنابراین چنین عملی اقدامی یک‌جانبه و ناقض حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه است.

دکتر مهدی ذاکریان در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی درباره اخبار منتشره مبنی بر محدودیت و محرومیت دسترسی ایران به داروهای بیماران خاص ازجمله موکوپلی ساکاریدوز (MPS)، گفت: پس از بررسی دقیق کم وکیف موضوع، ایران در گام اول باید گزارش این محدودیت و محرومیت را همراه با مستندات آن برای دفتردار دیوان دادگستری بین المللی ارسال کند و طی آن آمریکایی‌ها موظف هستند هیچ مانعی در فروش داروها، تجهیزات پزشکی و مبادلات مالی مربوط به آن برای ایران ایجاد نکنند.

وی با بیان اینکه دیوان پیش‌ازاین دستور موقت صادر کرده و باید در جریان نقض دستور موقت دیوان قرار گیرد، تأکید کرد: اگر آمریکایی‌ها به این مسئله بی‌توجه باشند، دستور موقت دیوان را نقض کرده‌اند.

این استاد دانشگاه همچنین در رابطه با نامه‌هایی که ایران برای برخی از سازمان‌های بین‌المللی نوشته است، گفت: گزارشگران موضوعی حقوق بشر سازمان ملل مرتبط با اقدامات قهری یک‌جانبه و تأثیر آن بر بهره‌مندی مردم از حقوق بشر و همچنین گزارشگر موضوعی در موضوع کودکان و موضوعات دیگر حقوق بشری که مرتبط با این تحریم‌ها هستند، دراین‌ارتباط وظایفی دارند و ایران باید با چنین گزارشگرانی مکاتباتی انجام و مستندات خود را ارائه دهد.

ذاکریان در رابطه با وظایف دبیر کل سازمان ملل نیز گفت: وظیفه دبیر کل سازمان ملل برابر ماده ۹۹ منشور برای جلب‌توجه شورای امنیت است؛ بنابراین در کنار این مکاتبات، ارائه گزارش به شورای حقوق بشر سازمان ملل و در پایان به دبیر کل سازمان ملل متحد مبنی بر نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که ناظر بر رفع کلیه تحریم‌های سابق شورای امنیت است نیز در این مسئله اهمیت دارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دبیر کل سازمان ملل با ارائه گزارشی باید اعلام کند برجام به رسمیت شناخته می‌شود و کلیه قطعنامه‌های قبلی «کان لم یکن» و لغو می‌شوند. کاری که آمریکایی‌ها می‌کنند بدتر از آن قطعنامه‌هاست و بنابراین چنین عملی اقدامی یک‌جانبه و ناقض حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه است.

وی افزود: دبیر کل سازمان ملل مطابق ماده 99 منشور این سازمان باید توجه شورای امنیت سازمان ملل را به صلح و امنیتی که در معرض تهدید قرار گرفته، جلب کند و اهمیت آن را متذکر شود. او نمی‌تواند دستوری به آمریکا بدهد، اما ما پیش‌ازاین دستور موقت از سوی دیوان دادگستری بین‌المللی داشتیم؛ بنابراین ایران می‌تواند مستندات خود را در قسمت دفتردار ثبت کند و اعلام کند که آمریکا از دستور موقت دیوان عدول کرده آن را رعایت نکرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *