جدیدترین مطالب

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

هرج و مرج در فرودگاه دبی/ کنسلی ۱۴۰۰ پرواز در ۵ روز

هرج و مرج در فرودگاه دبی ادامه دارد. فرودگاه بین المللی دبی ۳ روز پس از سیل، همچنان با هرج و مرج ناشی از کنسلی پروازها روبه‌رو است و تلاش برای پاکسازی و بازگشایی باندهای فرودگاه ادامه دارد.

نخست‌وزیر مصر: هدف ما رسیدن به صادرات سالانه به ارزش ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ است

«مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر اعلام کرد که دولت با شوراهای صادرات موافقت کرد که نرخ رشد صادرات را ۱۵ درصد افزایش دهد تا به هدفی که سالانه ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده ایم، محقق شود.

ببینید | عصبانیت شدید مجری شبکه اینترنشنال از آتش زدن پرچم آمریکا در ایالات متحده

مجری اینترنشنال گفت: وحشتناک است که مردم آمریکا، پرچم خودشان را آتش می‌زنند و شعار “مرگ‌برآمریکا” می‌دهند و از آن طرف پرچم محور مقاومت را روی دستانشان بالا می‌برند! این، آدم را نگران می‌کند! منبع: بیسیمچی مدیا

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.
Loading

پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی؛ نوید بخش معادلات جدید در منطقه

شورای رهبردی آنلاین – گفتگو: سفیر پیشین ایران در عراق با اشاره به پاسخ نظامی حزب الله لبنان به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: آنچه که انتظار می رفت هم این بود که مقاومت حتما پاسخ گستاخی آنها را خواهد داد و به تعبیر مقام معظم رهبری دوره «بزن در روی» آنها دیگر به سر رسیده است. دیگر به این شکل نیست که اقدامی بکنند و ملت های منطقه دست روی دست بکذارند و آنها را نگاه کنند.

حسن دانایی فر با اشاره به تغییر شرایط در منطقه به نفع محور مقاومت و تلاش های رژیم صهیونیستی با هدف شکست این محور اضافه کرد: آقای نتانیاهو در حوادث منطقه مقداری دچار مشکل شده است٬ از این بابت که هر چه اصرار کرده و فشار آورده نتوانسته به نتایجی که به دنبالش بوده برسد. این رفتار و این وضعیت باعث یک سری واکنشهایی شده که مواردی از آن را در صحنه های لبنان٬ سوریه و عراق شاهد بودیم. آقای نتانیاهو تلاش می کند که با این کنش ها بتواند جلب توجه کند و انزوا و وضعیت توام با شکستی را که با آن مواجه شده تغییر دهد و مباحث را وارد فضای دیگری کند.

سفیر پیشین ایران در عراق گفت‌: رفتار رژیم صهیونیستی هم در سوریه و هم در لبنان و عراق را می توان در چارچوب این واکنشها تحلیل کرد و قطعا تجاوزات رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد بود و محور مقاومت در مقابل رفتارهای این رژیم واکنش نشان خواهد داد.

دانایی فر درخصوص پیش بینی معادلات جدید در منطقه با توجه به این شرایط گفت: معتقدم رژیم صهیونیستی در حالت انقباض قرار دارد. زمانی این رژیم در حالت انبساط بود و هر آنچه را که اراده می کرد به منطقه تحمیل می کرد. اما امروز بسیاری از رفتارهای این رژیم انقباضی و واکنشی است یعنی در مقابل وضعیتی که امروزدر خاورمیانه به وجود آمده و اسرائیل از هر وقتی خود را ضعیف تر و تنها تر می بیند ناچار است دست به یک سری اقداماتی بزند که فکر می کند این اقدامات می تواند نجاتش بدهد. فکر می کنم که این وضعیت نمی تواند این رژیم را ا این تنگنا و انقباض بیرون بیاورد .

وی تاکید کرد: امروز رژیم اشغالگر قدس از فضای انبساطی به وضعیت انقباضی دچار شده و این وضعیت این رژیم را در حالت واکنشی قرار داده و دست برتر را در مسائل منطقه ندارد.

دانایی فر افزود: اسرائیلی ها باید درس بگیرند و روندی که در گذشته دنبال می کردند را تغییر بدهند. آنها باید بدانند دهه های هفتاد و هشتاد پشت سرگذاشته شده و امروز هر اقدامی بکنند با واکنشی همراه خواهد بود . این مساله ای تبلیغاتی نیست و موضوعی جدی است.

سفیر پیشین ایران در عراق با اشاره به پاسخ نظامی حزب الله لبنان به حملات تجاوزگرانه هفته گذشته رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد:  این اقدام نشان داد که اراده کافی برای مقابله با اقدامات تحریک امیز رژیم اشغالگر قدس وجود دارد و این ظرفیت هم از نظر سیاسی و هم از نظر اجتماعی و فرهنگی و همچنین از نظر امکانات نظامی وجود دارد.

دانایی فر درخصوص مواضع آمریکا و برخی کشورهای اروپایی پس از این پاسخ حزب الله به رژیم صهیونیستی گفت: مشکل اروپا و آمریکا این است که آنها متاثر از رژیم اشغالگر قدس هستند نه اینکه رژیم اشغالگر قدس متاثر از آنها باشد. بارها و بارها صداهای جدی در اروپا برای محکوم کردن شهرک سازی بلند شده اما اسرائیل اصلا به این صداها گوش نمی کند و اعتبار و اعتنایی به این کلام اروپایی ها قائل نیست. کمتر کشور اروپایی را می بینید که این شهرک سازی ها را محکوم نکرده باشد. این مساله نشان می دهد که متاسفانه اکثر سیاستمداران اروپا و امریکا در جهت منافع اسرائیل گام برمی دارند و از دید آنها رژیم اشغالگر قدس حق حمله دارد اما دیگران اجازه ندارند از خودشان دفاع کنند. این تناقض اشکاری است که آمریکایی ها و بعضی از کشورهای اروپایی نتوانسته اند به آن پاسخ دهند و آن را حل کنند.

سفیر پیشین ایران در عراق گفت: این تناقضی بسیار نامیمون است  و هر آزاده ای را در دنیا به طور جدی نگران می کند. این از آن نوعی است که در انگلیس شاهدش بودیم. خیلی راحت میان نخست وزیر و ملکه توافق می شود پارلمان را به نوعی از مسیر تصمیم گیری های اساسی  کنار بگذارند و حذف کنند. این با مبانی و اصول اساسی دموکراسی تناقض دارد و این تناقض هم٬ از همان جنس است و بلکه بدتر.

وی در عین حال افزود: این حرف ها از آمریکایی‌ها دور از انتظار نیست. مردم مظلوم منطقه هم به واسطه همین تناقض هایی که آمریکاییها در عملشان دارند دچار این آسیبها هستند. پرونده هایی که در لبنان٬ سوریه٬ یمن٬ مصر٬ بحرین٬ لیبی٬ شمال آفریقا و عراق وجود دارد به واسطه همین یکجانبه نگری و یک جانبه گرایی است که آنها دچارش هستند.

دانایی فر با بیان اینکه قطعا محور مقاومت در میدانی که این رژیم طراحی می کند بازی نخواهد کرد یادآورشد: هم در سوریه و هم در لبنان این وحدت در خصوص پاسخ دندان شکن به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی وجود دارد.

وی با اشاره به نصب تصاویر تمسخرآمیز در بغداد علیه ترامپ و رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این خواسته ها در منطقه کاملا آشکار است. در عراق امروز صداها و فریادهای جدی ای در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا که به عنوان تنها حامی این رژیم است بلند است.

سفیر پیشین ایران در بغداد اظهارکرد: آنها برنامه های زیادی در منطقه راه انداختند اما ظرفیت ادامه این برنامه ها برایشان فراهم نشد و در اهدافشان شکست خوردند. امروز آنچه که در یمن با عنوان به اصطلاح ائتلاف به دنبالش بودند به مجموعه اختلاف تبدیل شده است. ائتلافی که علیه مردم مظلوم یمن به راه انداخته بودند امروز به یک اقدام اختلافی تبدیل شده که اعداد و ارقام بیش از ۳۰۰ کشته و مجروح فقط در یک بمباران توسط امارات در عدن ایجاد می شود. وضعیت به گونه ای شده است که حتی شخص هادی از سعودی انتقاد می کند که چرا نمی تواند در مقابل امارات از خودش واکنش نشان دهد. این اخبار و دقیق تر و بیشتر از آن قطعا به دست مقامات رژیم صهیونیستی می رسد.

دانایی فر در پایان تاکید کرد: آنها که به دنبال معامله قرن بودند، در این شرایطی که اختلاف ها و ناامنی را در کشورهای حوزه خلیج فارس شاهد هستیم، همان برگ برنده ای را که زمانی تحت عنوان یکپارچگی «کشورهای عربی حوزه خلیج فارس» در اختیار داشتند نیز از دست خواهند داد و با مشکل مواجه خواهند شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *