أحدث المقالات

وال استریت ژورنال: حماس بنا دارد از قطر به یک کشور عربی دیگر نقل مکان کند / رهبری حماس در روز‌های اخیر با حداقل دو کشور از جمله عمان ارتباط برقرار کرده

رسانه‌های آمریکایی‌ به نقل از منابع آگاه فاش کردند که رهبری سیاسی جنبش حماس ‌قصد دارد از قطر به یک کشور عربی دیگر نقل مکان کند. این روزنامه اشاره کرد که رهبری حماس در روزهای اخیر با حداقل دو کشور منطقه از جمله سلطان‌نشین عمان ارتباط برقرار کرده است.

Loading

توطئه شکست خورده رژیم صهیونیستی برای حذف مقاومت در کرانه باختری

۱۴۰۲/۰۱/۰۷ | خبر تاپ, سیاسی, یادداشت

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: کابینه فاشیستی نتانیاهو طرحی را مطرح کرده که هدف آن «حذف گروه‌های مقاومت اسلامی» از کرانه باختری از جمله نابلس و شهر جنین است. این طرح توطئه‌آمیز درست در زمانی مطرح می‌شود که اقدامات رژیم‌صهیونیستی برای مقابله با مقاومت اسلامی در کرانه باختری با شکست مواجه شده و گروه‌های مقاومت فلسطینی هم در پاسخ به جنایات اشغالگران عملیات‌های دامنه‌داری را در مناطق مذکور آغاز کرده‌اند. حمید خوش‌آیند - کارشناس مسائل منطقه

براساس اطلاعات افشا شده از برخی منابع عربی و منطقه‌ای، توطئه ریشه‌کن کردن مقاومت در نابلس و جنین به صورت جدی در نشست اخیر «نقبه»، مورد بحث قرار گرفت. این طرح با همکاری اردن، تشکیلات خودگردان، رژیم‌صهیونیستی و آمریکا تهیه شده است.

در گام نخست، تشکیلات خودگردان، قصد دارد موانع امنیتی در مبادی ورودی‌ در جنین و نابلس ایجاد کند تا در اقدامی ساختگی با هدف کاستن از شدت درگیری‌ها، مانع هجوم نیروهای رژیم‌صهیونیستی به این شهرها شوند. قرار است این موضوع را به‌عنوان موفقیتی بزرگ در شبکه‌های اجتماعی ترویج ‌کنند!

بعد از اینکه جنین و نابلس به صورت موقت و ظاهری آرامش پیدا کردند و این موضوع به‌عنوان یک دستاورد معرفی گردید، در گام بعدی، برخی افراد ناشناس در مراکز امنیتی تشکیلات خودگردان تیراندازی نمایند و سپس این اقدام به گروه‌های مقاومت نسبت داده شود و نیروهای تشکیلات برای اینکه امنیت و آرامش را مجدداً به شهرها برگردانند، خواهند توانست به بهانه ناامنی، مقاومت را سرکوب کنند و با کمک رژیم جنایتکار صهیونیستی، پرونده آن‌ها را ببندند.

تمام هزینه‌های مالی و … اجرای این توطئه را رژیم‌صهیونیستی با کمک اردن و آمریکا فراهم خواهند کرد و قرار است در روزهای آینده و همزمان با راه‌اندازی کمپین رسانه‌ای برای آن تبلیغ شود، مگر اینکه تحولات جدیدی رخ داده و اجرای آن را عملاً متوقف سازد.

در خصوص توطئه حذف مقاومت اسلامی از کرانه باختری به‌طورکل، و شهرهای نابلس و جنین به‌طورخاص، دو نکته مهم وجود دارد. یکی درباره «علل و چیستی» و دیگری «چشم‌انداز و برآیند» آن که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود.

نکته اول؛ سال 2022 و سال جاری میلادی، یک «نقطه عطف» برای فلسطین بوده است. مقاومت اسلامی فلسطین در طی این 15 ماه، «طلایی‌ترین» دوران خود را سپری می‌کند. اینکه در درون رژیم فاشیستی اسرائیل، چه اتفاقات و بحران‌هایی رخ می‌دهد و هر روز ابعاد و دامنه جدیدی پیدا می‌کند، قطعاً نشانه یک «تحول بزرگ» و «قریب‌الوقوع» است!

فقط در این مدت یک سال و 3 ماه، مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات اشغالگران، حدود 14 هزار عملیات ضدصهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی انجام داده و به اندازه تمام جنگ‌های رژیم‌صهیونیستی با فلسطین، تلفات انسانی از این رژیم گرفته است!

کانون اصلی این عملیات نیز، کرانه باختری و از جمله شهرهای نابلس و جنین است که به مرکز فعالیت انبوهی از گروه‌های مقاومت تبدیل شده است که هیچ اعتقادی به طرح‌های سازشکارانه از جمله طرح «دو دولتی» و «معاهده اسلو» ندارند و تنها هدف آن‌ها «نابودی اسرائیل» است! این مسأله به‌حدی برای صهیونیست‌ها نگران‌کننده و وحشت‌آور است که هم‌اکنون بیش از 70 درصد ارتش خود را در کرانه باختری مستقر کرده است که بخش اعظمی از آن‌ها در اطراف جنین حضور دارند!

درهمین‌راستا، رژیم‌صهیونیستی برای مقابله با وضعیتی که در آن گرفتار شده، «تهاجمی‌ترین» توطئه خود یعنی حذف مقاومت اسلامی از کرانه باختری را در دستور کار قرار داده است.

نکته دوم؛ روند و چشم‌انداز تحولات میدانی، سیاسی و نظامی در سرزمین‌های اشغالی به‌خوبی نشان می‌دهد، هرگونه طرحی برای حذف مقاومت اسلامی از هر نقطه‌ای از فلسطین، عملاً با «شکست» و در ادامه با «نتایج معکوس» مواجه خواهد شد. تلاش برای حذف مقاومت اسلامی، به چیزی جز «انتحار» تعبیر نمی‌شود!

در شرایطی که کرانه باختری از جنگ «سیف‌القدس» به مرکز مقاومت در فلسطین تبدیل شده و در این مدت کوتاه، به اندازه تمام سال‌ها و دهه‌های قبل از آن، خسارات مادی، غیرمادی و انسانی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است، سخن از حذف مقاومت اسلامی شبیه یک «رؤیاست» تا نقشه عملیاتی و دست‌یافتنی که حتی یک درصد هم امکان تحقق آن وجود ندارد.

نخست آنکه، رژیم‌صهیونیستی و بازیگران هسمو با آن، اطلاعات دقیق و کاملی از تعداد، ماهیت و قدرت واقعی گروه‌های مقاومت اسلامی که در دو سال گذشته در کرانه باختری افزایش یافته‌اند، ندارد؛ گروه‌هایی که از ساختار سازمانی منحصربفرد، قدرتمند و مسلح برخوردار هستند و بعضاً نیز بعد فراسازمانی دارند، یعنی جزو هیچ یک از گروه‌های مقاومت فلسطینی به شمار نمی‌روند. ضمن اینکه از نظر عملیاتی، اطلاعاتی و حتی نفوذ منطقه‌ای نیز بسیار باتجربه و کارکشته محسوب می‌شوند!

دوم اینکه، برای حذف مقاومت، رژیم صهیونیستی نیازمند یک ارتش کارآمد و قدرتمند است. این درحالی است که ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی، در دو سال اخیر، به شدت تضعیف شده‌اند. نکته قابل تأمل اینجاست که رژیم غاصب اسرائیل در هفته‌های اخیر با پدیده «نافرمانی» و «امتناع گسترده از خدمت در ارتش» مواجه شده که نشان‌دهنده، ایجاد «شکاف» در درون ارتش است.

نتانیاهو در واکنش به این مسأله اظهار داشته است، «نگران ارتش هستم. در ارتش نباید نافرمانی وجود داشته باشد، چون این موضوع باعث نابودی ما می‌شود».

و در آخر اینکه، شرایط منطقه و تحولات میدانی و سیاسی هم اجازه اجرای چنین توطئه‌ای را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهد. رژیم‌صهیونیستی امروز علناً در لبه پرتگاه قرار دارد. روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در تحلیلی نوشته است، «هیچ چیزی که مانع از افتادن اسرائیل در پرتگاه باشد، وجود ندارد!»

بنابراین با وجود چنین وضعیتی و همچنین موانع داخلی و منطقه‌ای و «شرایط وخیمی» که رژیم‌صهیونیستی دچار آن شده است، توطئه حذف مقاومت اسلامی از کرانه باختری، یک محاسبه کاملاً غلط است که می‌تواند روند نابودی رژیم‌صهیونیستی را تسریع و تسهیل کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *