جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

رئیس جمهور ونزوئلا : قرن ۲۱ قرن ماست و هیچکس نمی تواند حق آزادی و استقلال و زندگی در صلح و حق پیوند معنویت و فرهنگ و دین را از ما بگیرد.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

Loading

حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی آلمان از اوکراین و تبعات آن

۱۴۰۱/۱۰/۱۸ | خبر تاپ, سیاسی, یادداشت

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی آلمان از اوکراین در طول سال گذشته میلادی ادامه یافت و اولاف شولتز صدراعظم آلمان در پیام سال نو میلادی خود وعده داد که کشورش به حمایت از اوکراین در سال 2023 نیز ادامه خواهد داد. محمود فاضلی - تحلیلگر مسائل بین الملل

صدراعظم آلمان در پیام سال نو میلادی خود آورده است: «پوتین جنگ تجاوزکارانه امپریالیستی را در مرکز اروپا آغاز کرد اما موفق به فتح اوکراین نشد. اوکراینی‌ها شجاعانه از کشور خود دفاع کردند که تا حدی به لطف کمک‌های ما بوده است. ما با اوکراینی‌ها که حتی درچنین روزهایی مانند امروز نمی‌تواند از بمب‌ها و موشک‌ها خلاصی یابند، همدردی می‌کنیم و پیامدهای این جنگ را در زندگی خود احساس می‌کنیم. زمانی که در سوپرمارکت‌ها، در جایگاه سوخت خرید می‌کنیم یا زمانی که قبض‌های برق یا گاز را پرداخت می‌کنیم، اما آلمان کشور قدرتمندی است که به‌سرعت برای آینده امن تلاش می‌کند.»

آلمان با آغاز جنگ اوکراین، تلاش خود را برای ذخیره گاز و تنوع بخشیدن به منابع خود و ساخت پایانه‌های گاز طبیعی مایع را آغاز کرد و پس از اینکه بدنبال جنگ اوکراین، عرضه نفت، گاز و ذغال سنگ از روسیه تقریبا به‌شکل کامل متوقف شد، دولت 200 میلیارد یورو برای تضمین عرضه انرژی به مردم و اقتصاد آلمان در طول فصل زمستان اختصاص داد. اتفاقات پس از تزریق این مبلغ هنگفت بستگی به چگونگی مدیریت موضوع توسط دولت در سال 2023 دارد.

آلمان انتظار ندارد قیمت انرژی به قبل از حمله روسیه به اوکراین برگردد، اما وضعیت را قابل مدیریت می‌داند، چرا که  آن‌ها مدعی‌اند امکانات وارداتی جدیدی در اختیار دارند. البته شواهد نشان می‌دهد دولت باید انرژی زیادی را صرف تقویت انسجام اجتماعی در مواقع بحرانی و بلاتکلیفی در بین مردم کند.

پس از جنگ اوکراین و روسیه، آلمان‌ها با یک بحران انرژی روبرو شدند، به‌طوری که حدود 500 میلیارد دلار برای عبور از این بحران هزینه کرده‌اند، و هنوز از بحران انرژی خلاص نشده است.  مبلغ مذکور صرف طرح‌هایی شده که برلین برای تقویت سیستم انرژی کشور از زمان افزایش قیمت‌ها و از دست دادن دسترسی به گاز از تامین‌کننده اصلی روسیه، خرج کرده است.

شدت و زمان این بحران تا حد زیادی به چگونگی و شدت بحران انرژی بستگی دارد. بر اساس این محاسبات، هزینه در نظر گرفته به 440 میلیارد یورو می‌رسد که اولین آمار ترکیبی از تلاش‌های آلمان با هدف جلوگیری از قطع شدن برق و تامین منابع جدید انرژی را ارائه می‌دهد. علاوه بر آن آلمان 440 میلیارد یورو برای مبارزه با بحران انرژی در نظر گرفته است. برلین قصد دارد انرژی‌های تجدیدپذیر، حداقل 80 درصد از تولید برق را تا سال 2030 به خود اختصاص دهند، در حالیکه در سال 2021 این رقم 42 درصد بوده است.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین آلمان همواره برای اوکراین حجم گسترده‌ای از سلاح تامین کرده و به تحریم‌های غرب علیه مسکو پیوسته است. این تحریم‌ها تمامی حوزه‌های اقتصادی روسیه به‌ویژه بخش انرژی این کشور را هدف گرفته و علاوه بر این، شمار زیادی از مقامات روسیه را در فهرست سیاه قرار داده و نیمی از ذخایر ارزی خارجی روسیه را مسدود کرده است.

دولت آلمان تلاش دارد در زمینه تحویل تسلیحات و همبستگی با اوکراین سهم بیشتری به عهده بگیرد و یک جبهه متحد تشکیل دهد. تنها 28 درصد از آلمانی‌های ساکن شرق این کشور حتی با وجود افزایش قیمت انرژی، خواهان حفظ حمایت از اوکراین هستند. درحالیکه در غرب آلمان این میزان 42 درصد است. یک سوم مردم در شرق آلمان اعتقاد دارند که ناتو آنقدر روسیه را تحریک کرد که روسیه مجبور به جنگ شد.

یکی از مشکلات برلین در این زمینه، کمبود تجهیزات در ارتش است. کمیسر نیروهای مسلح پارلمان آلمان اعلام داشته است « ارتش آلمان تقریباً در همه زمینه‌ها کمبود دارد.»

رسانه‌های گروهی در مورد خرابی خودروی جنگی پیاده نظام «پوما» و «هویتزرهای خودکششی 2000»، گزارش‌های متعددی منتشر کرده‌اند. مشکلات فنی در خودروی جنگی پیاده نظام «پوما» که اخیرا مطرح شده وضعیت کنونی تجهیزات ارتش آلمان را با تردیدهای متعددی روبرو کرده است.

در جریان رزمایش اخیر ارتش آلمان در ناتو، تمامی 18 خودروی رزمی پیاده نظام «پوما» که مستقر شده بودند به‌دلیل مشکلات فنی خاموش شدند. این خودروها قرار بود از ژانویه برای سریع‌ترین نیروی واکنش ناتو استفاده شوند.  گفته می‌شود ارتش آلمان فقط برای یک یا دو روز جنگ مهمات در اختیار دارد، چرا که دولت فدرال آلمان میلیون‌ها گلوله مهمات، هزاران مین ضد تانک، نارنجک‌های راکتی و موشک‌های ضد هوایی را به شرکای خود در کی‌یف تحویل داده است.

وزیر اقتصاد فدرال آلمان البته بر این عقیده است که «به لطف حمایت غرب، پوتین در جنگ با شکست مواجه شده و هیچکس فکر نمی‌کرد سال 2022 اینگونه به پایان برسد. پوتین در این جنگ در میدان نبرد شکست خواهد خورد. دلیل این امر این است که ارتش اوکراین از اروپا، کشورهای ناتو و آمریکا تسلیحات دریافت می‌کند و از این تسلیحات استراتژیک، عاقلانه و قهرمانانه استفاده می‌کند. من طرفدار این هستم که آلمان به‌همراه متحدان از اوکراین به گونه‌ای حمایت کند که بتواند در این جنگ پیروز شود. گام‌های بعدی مطمئناً موفقیت‌های بیشتری را برای اوکراین ممکن می‌سازد.»

آلمان کمک‌های خود را به اوکراین در ماه‌های اخیر به‌طور فزاینده‌ای گسترش داده است، اما ارایه تسلیحات در همان چارچوب که تا کنون تحویل می‌شدند، محدود خواهد بود. علی‌رغم درخواست‌های کی‌یف، دولت آلمان همچنان به خط مشی خود مبنی بر عدم تحویل تانک ادامه می‌دهد، اما نشانه‌هایی وجود دارند که ائتلاف حاکم ممکن است در آینده تغییر نظر دهد.

همگان در آلمان بر سر ارسال تسلیحات سنگین نظامی به اوکراین متحد‌القول نیستند. برخی از سیاستمداران آلمان بر این عقیده بودند که ارسال تجهیزات نظامی سنگین به منطقه، کار درستی نیست. گروهی دیگر معتقدند این تسلیحات هر چه سریع‌تر می‌بایست در اختیار ارتش اوکراین قرار گیرد، اما تسلیحاتی که سربازان و نظامیان اوکراینی نیازی به آموزش نظامی وقت‌گیر برای استفاده از آن تسلیحات نداشته باشند. آلمان اگرچه متعهد به ارسال تجهیزات نظامی خود به اوکراین است، اما ارائه و رساندن تسلیحات به اوکراین عملا از طریق کشورهای ثالث مثل یونان آسان نبوده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *