جدیدترین مطالب

اسرائیل در استفاده از توان هسته ای علیه ایران درنگ نخواهد کرد!

اسرائیل در استفاده از توان هسته ای علیه ایران درنگ نخواهد کرد!

مرتضی موسوی خلخالی با تاکید بر این نکته می گوید که اسرائیل تنها بازیگر خاورمیانه دارای قدرت اتمی است و متذکر می‌شود که، «اگر سلسله کنش‌ها و واکنش‌ها و حملات و ضدحملات بین تهران و تل‌آویو ادامه پیدا کند تا نقطه‌ای که اسرائیل موجودیت خود را در خطر ببیند، برای استفاده از تمام قدرت خود درنگ نخواهد کرد». به همین دلیل دیپلماته پیشین کشورمان دامن زدن به شرایط کنونی را و به تبعش احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای با اسرائیل را به هیچ وجه به نفع خاورمیانه نمی‌داند، چرا که امنیت و حتی موجودیت کل غرب آسیا به شکل جدی تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

اسرائیل بدون توجه به مقررات به فکر حمله به ایران خواهد بود؟

اسرائیل بدون توجه به مقررات به فکر حمله به ایران خواهد بود؟

یوسف مولایی می گوید که چون شورای امنیت بدون صدور قطع‌نامه و حتی بیانیه‌ای برای محکومیت حمله ایران به کار خود پایان داده است، از یک سو می‌تواند دست اسرائیل را برای حمله متقابل علیه ایران را ببندد. چرا که پشتوانه و چراغ سبز شورای امنیت را ندارد، اما مولایی همزمان اذعان داد که قوانین و حقوق بین‌الملل مُصرح توسط کشورها رعایت نمی‌شوند، به خصوص اسرائیل که سابقه طولانی در نادیده گرفتن قوانین و حقوق بین‌الملل دارد. از این حیث وی هشدار می‌دهد که تل‌‌آویو با برخورداری از حمایت سیاسی قدرت‌های بین‌المللی به راحتی می‌تواند این حق را برای خود متصور شوند که از توسل به زور با هر شدتی بهره ببرد. در نتیجه به گفته این حقوقدان، «اسرائیل شاید بدون توجه به آنکه شورای امنیت چه نگاهی دارد مستقیماً دست به اقداماتی بزند».

فضای ملتهب اقتصادی و اجتماعی در روزهای آتی فروکش می‌کند

فضای ملتهب اقتصادی و اجتماعی در روزهای آتی فروکش می‌کند

علی مطهری می گوید: چون اگر بنیامین نتانیاهو حمله متقابلی به ایران داشته باشد تنها به گرفتاری و بحران‌های فعلی خود اضافه کرده است. در حال حاضر اسرائیل و نتانیاهو با مشکلات بسیار زیادی دست به گریبان است. به همین دلیل من تصور می‌کنم که نتانیاهو مجبور است از کنار آن بگذرد و پاسخی به ایران ندهد. به هر حال اسرائیل دو هفته پیش با حمله به سفارت ایران در دمشق یک اشتباه جدی مرتکب شد و بایستی تاوان آن را می‌داد؛ اکنون هم که ایران این حمله را انجام داده است، من بعید می‌دانم که نتانیاهو بخواهد موضوع را بیش از این ادامه بدهد.

ایران تصویر جدیدی از موازنه قوا در منطقه ایجاد کرد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران در دفاع موشکی و پهپادی خودش، تصویر جدیدی را در زمینه موازنه قوا در منطقه ایجاد کرده که حامل این پیام برای رژیم صهیونیستی است که این رژیم نمی‌تواند به تجاوزات خود ادامه دهد و هر تجاوز با هزینه سنگینی مواجه خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

صهیونیست‌ها 3هزار فلسطینی را از غزه ربودند

یک سازمان حقوق‌بشری فاش کرد که رژیم اشغالگر از ابتدای تجاوزات وحشیانه خود به نوار غزه 3هزار فلسطینی را از این منطقه ربوده و آنها را در معرض انواع شکنجه‌های ضدبشری قرار داده است.

چتم‌هاوس: پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل موفقیت‌آمیز و حاکی از توانمندی بود

تهران- ایرنا- تارنمای اندیشکده انگلیسی چتم‌هاوس در مقاله‌ای به بررسی پیامدهای پاسخ تنبیهی پهپادی – موشکی چند ساعته ایران به رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت که این اقدام تا حد زیادی موفقیت‌آمیز بود و توانمندی ایران را نشان داد.

هشدار بورل به اسرائیل: رویارویی منطقه‌ای به نفع هیچ کس نیست

لندن – ایرنا – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه اقدام تنبیهی ایران در پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری تهران در دمشق صورت گرفت، به تل‌آویو هشدار داد که با حمله تلافی‌جویانه، تنش‌ها در منطقه را تشدید نکند زیرا رویارویی منطقه‌ای به نفع هیچ کس نیست.

Loading
گفتگو با جانشين قرارگاه پدافند سايبري كشور (٢)

نگاهی به راهبردهای ایران و اروپا در مقابله با حملات سایبری

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور با اشاره به مهم‌ترین راهبردهای ایران در مقابله با تهدیدات و حملات سایبری، گفت: ایران بر ایجاد صنعت بومی پدافند سایبری و تولید تجهیزات سایبری با استفاده از تقویت بخش‌های تحقیقاتی و تولیدی به منظور حمایت از به‌کارگیری در زیرساخت‌های سایبری و جلوگیری از حملات سایبری دشمن تأکید دارد.

محمد رضا فرجی پور در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به‌ضرورت توجه کشورها به مقابله با تهدیدات سایبری، خاطرنشان کرد: مصون‌سازی، استحکام‌بخشی و امن سازی زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم سایبری و یا متکی به سایبر کشور در برابر تهدیدات و حملات سایبری دشمن با استفاده از دانش متخصصان داخلی و حداکثر بهره‌گیری از محصولات بومی و به‌کارگیری دستورالعمل‌های پدافند سایبری به منظور افزایش پایداری و تداوم خدمات ضروری یکی از راهبردهای ایران در برابر این تهدیدات است.

وی افزود: طراحی و ایجاد نظام رصد، پایش، تشخیص، کنترل، مراقبت و هشدار تهدیدات سایبری با استفاده از توانمندی‌های داخلی به منظور اشراف اطلاعاتی در برابر تهدیدات سایبری دشمن و کشف آسیب‌پذیری‌های سایبری و کمک به مصون‌سازی زیرساخت‌های سایبری کشور، از دیگر راهبردهایی است که ایران در برابر تهدیدات سایبری در نظر گرفته است.

جانشین قرارگاه پدافند سایبری گفت: در برابر این تهدیدات، ایران بر ایجاد صنعت بومی پدافند سایبری و تولید تجهیزات سایبری با استفاده از تقویت بخش‌های تحقیقاتی و تولیدی به منظور حمایت از به‌کارگیری در زیرساخت‌های سایبری و جلوگیری از حملات سایبری دشمن تأکید دارد.

 

کشورهای موفق در دفاع سایبری

در ادامه؛ فرجی پور چین، روسیه، کره جنوبی و کشورهای عضو پیمان ناتو را از جمله کشورهای موفق در ایجاد دفاع سایبری برشمرد.

وی با اشاره به تمرکز پارلمان اروپا بر چگونگی مقابله با حملات سایبری و پیشنهادات مطرح‌شده برای دفاع از اتحادیه در برابر این تهدیدات از جمله سپر دفاعی دیجیتال و حفظ اطلاعات جمع‌آوری‌شده از سوی شرکت‌ها در داخل این قاره، گفت: اتحادیه اروپا برای رفع چالش‌های امنیت سایبری اقداماتی همچون افزایش تاب‌آوری سایبری، مبارزه با جرایم اینترنتی، تقویت دیپلماسی سایبری، تقویت دفاع سایبری، تقویت تحقیقات و نوآوری، حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی را در دستور کار قرار داده است.

 

تاکید رهبران اروپا بر افزایش توانایی در برابر تهدیدات سایبری

جانشین قرارگاه پدافند سایبری افزود: در این راستا، در اکتبر 2020، رهبران اتحادیه اروپا خواستار افزایش توانایی اتحادیه اروپا در این باره با اهداف؛ حفاظت از خود در برابر تهدیدات سایبری، ایجاد محیط ارتباطی امن به خصوص از طریق رمزگذاری کوانتومی، اطمینان از دسترسی به داده‌ها برای اهداف قضایی و اجرای قانون شدند.

فرجی پور با بیان اینکه در دسامبر سال 2020، کمیسیون اروپا و سرویس اقدام خارجی اروپا EEAS) ) استراتژی جدید امنیت سایبری اتحادیه اروپا را ارائه دادند، توضیح داد: هدف این استراتژی، تقویت مقاومت اروپا در برابر تهدیدات سایبری و اطمینان از این بود که همه شهروندان و مشاغل می‌توانند از خدمات قابل اعتماد و مطمئن و ابزارهای دیجیتال بهره‌مند شوند. استراتژی جدید شامل پیشنهادهای مشخصی برای استقرار ابزارهای نظارتی، سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری بود.

 

دستیابی به خودمختاری استراتژیک با حفظ اقتصاد باز هدف اصلی امنیت سایبری

وی اضافه کرد: در 22 مارس 2021، شورای اتحادیه اروپایی استنتاجات خود در مورد استراتژی امنیت سایبری را تصویب و تأکید کرد که امنیت سایبری برای ساختن یک اروپای مقاوم، سبز و دیجیتالی ضروری است.

به گفته فرجی پور، وزرای اتحادیه اروپا هدف اصلی از امنیت سایبری را دستیابی به خودمختاری استراتژیک با حفظ اقتصاد باز قرار دادند. این هدف شامل تقویت توانایی برای انتخاب گزینه‌های خودمختار در زمینه امنیت سایبری، باهدف تقویت رهبری دیجیتالی اتحادیه اروپا و ظرفیت‌های استراتژیک آن است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *