جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

Loading

ترور بیش از 500 دانشمند هسته‌ای و نخبه اسلامی عربی توسط رژیم‌صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: گفته می‌شود بیش از 500 دانشمند هسته‌ای و نخبه نظامی اسلامی و عربی در دهه‌های گذشته توسط تروریست‌های موساد کشته شده‌اند که معمولاً این ترورها در سکوت مطلق مسئولان رژیم صهیونیستی انجام گرفته است. حسن هانی‌زاده-کارشناس مسائل خاورمیانه

رژیم صهیونیستی از پایان جنگ اول دوم و هم‌زمان با آغاز مهاجرت یهود از سراسر جهان به سرزمین فلسطین، سیاست خود را بر اساس ترور شخصیت‌های تأثیرگذار فلسطینی و جهان اسلام پایه‌ریزی کرد. تشکیل سازمان‌های تروریستی هاگانا، ایرگون و اشترن که باهدف ایجاد رعب و وحشت در میان ملت فلسطین با شرکت نسل اول اسرائیل صورت گرفت، آنها یک شعار کاملاً مشخصی را دنبال کردند و آن «کشتار بیشتر – امنیت بیشتر» بود. از سال 1920 به بعد که مهاجرت یهودیان از غرب به فلسطین روند سریع‌تری به خود گرفت، شعار رهبران جریان‌های صهیونیستی برای کشتار مردم فلسطین پررنگ‌تر شد و ده‌ها هزار فلسطینی بی‌دفاع قربانی حملات سازمان‌های تروریستی صهیونیستی شدند. از سال 1950 که سازمان جهنمی موساد به‌عنوان یک سازمان اطلاعاتی جاسوسی به دستور دیوید بن گوریون، نخست‌وزیر وقت اسرائیل تأسیس شد، 3 مجموعه تروریستی حرفه‌ای تحت عنوان کیدون، سیرت متکال و گروه 8300 مستقیماً زیر نظر نخست‌وزیر و تحت اشراف موساد فعالیت تروریستی خود را آغاز کردند.

این 3 مجموعه که از زبده‌ترین تروریست‌های آموزش‌دیده با ابزارهای روز تروریستی تشکیل می‌شوند چند هدف را در دستور کار قرار دادند؛ نخست ترور رهبران میدانی فلسطینی، عربی و اسلامی مخالف رژیم صهیونیستی در داخل و خارج، دوم حمله تروریستی به پایگاه‌های هسته‌ای و نظامی کشورهای اسلامی مخالف اسرائیل و سوم ترور اندیشمندان و متفکران اسلامی و فلسطینی و درنهایت ترور دانشمندان و نخبگان نظامی ضداسرائیل در جهان اسلام بخشی از مأموریت‌های تعریف شده موساد بوده است.

این سازمان تروریستی دارای واحد مانیتورینگ است که به‌صورت شبانه‌روز و از طریق پایش رسانه‌های هدف و اطلاعات میدانی، تحرکات اندیشمندان و مقامات نظامی مخالف رژیم صهیونیستی را در سراسر جهان رصد می‌کند.

شیوه‌های ترورهای سازمان‌یافته موساد هم کاملاً متفاوت است و بر اساس اهمیت شخصیت موردنظر و جایگاه اجتماعی و بین‌المللی وی شکل می‌گیرد.

عموماً ترور بی‌صدا و بیولوژیکی، ترور با اسلحه، انفجار و عملیات تخریب علیه اماکن حساس کشورهای هدف، بخشی از فعالیت گروه‌های تروریستی زیرمجموعه موساد تلقی می‌شود.

بیش از 7 هزار نیروی زبده ثابت و 14 هزار نیروی موردی و مأمور به خدمت در سازمان تروریستی موساد فعالیت دارند که از توان جسمی بالایی برای انجام عملیات پیچیده برخوردارند؛ ترورهایی که معمولاً از حساسیت بالایی برخوردارند و مستقیماً زیر نظر نخست‌وزیر، وزیر جنگ و رئیس موساد و با شبیه‌سازی‌های دقیق و ضریب خطای پایین انجام می‌شود.

سازمان موساد در طول 70 سال اخیر بیش از 2700 عملیات تروریستی برون‌مرزی موفق علیه شخصیت‌های ضد‌اسرائیلی در سراسر جهان انجام داده که درمجموع بیش از 28 هزار نفر از نخبگان جهان اسلام و فلسطینی‌ توسط تروریست‌های موساد به قتل رسیده‌اند.

گفته می‌شود بیش از 500 دانشمند هسته‌ای و نخبه نظامی اسلامی و عربی در دهه‌های گذشته توسط تروریست‌های موساد کشته شده‌اند که معمولاً این ترورها در سکوت مطلق مسئولان رژیم صهیونیستی انجام‌گرفته است.

متأسفانه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و غرب تمام امکانات اطلاعاتی و لجستیکی خود را در اختیار تروریست‌های موساد قرار می‌دهند و این نوع ترورهای سازمان‌یافته کاملاً با هماهنگی رژیم صهیونیستی و سازمان‌های جاسوسی غرب و آمریکا انجام می‌شود.

یکی دیگر از فعالیت‌های موساد استفاده از پوشش هیئت‌های دیپلماتیک است تا در این راستا عناصر جاسوسی مزدور برای همکاری با موساد جذب شوند؛ ضمن اینکه سفارتخانه‌های رژیم اسرائیل در سراسر جهان به لانه جاسوسی علیه کشورهای هدف تبدیل‌شده‌اند.

بودجه موساد سالانه به 3 میلیارد دلار بالغ می‌شود که بر اساس تشخیص نخست‌وزیر، این بودجه در صورت نیاز و برای انجام عملیات ویژه تروریستی در اماکن پرخطر و کاملاً امنیتی به دو برابر افزایش می‌یابد.

در طول 4 دهه گذشته به دلیل سکوت سازمان ملل، کشورهای اروپایی و آمریکا، عملیات تروریستی موساد‌ روندی صعودی داشته و بیشترین ترورها متوجه اندیشمندان اسلامی بوده است.

دلیل این امر این است که رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌خواهد کشورهای اسلامی و عربی به‌ویژه کشورهای ضد صهیونیستی در زمینه فناوری‌های هسته‌ای و نظامی به جایگاه قابل اتکایی برسند.

برتری فنّاوری هسته‌ای و نظامی، حفظ امنیت پایدار رژیم صهیونیستی، تضعیف کشورهای محور مقاومت و مقابله با جنبش‌های ضد صهیونیستی فلسطین و جهان اسلام، بخشی از راهبردهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود.

بااین‌حال موساد در جریان ترور برخی شخصیت‌های تأثیرگذار فلسطینی، عربی و اسلامی با ناکامی‌هایی مواجه بوده زیرا شیوه‌های تروریستی موساد برای برخی سازمان‌های اطلاعاتی منطقه کاملاً روشن و آشکار شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *