جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه قدردانی کرد + فیلم

نیویورک – ایرنا – «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای دو جانبه خود در نیویورک، در دیدار با همتای الجزایری از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه قدردانی کرد.

کانال ۱۳ اسرائیل: در جریان سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و نتانیاهو رخ داده

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی “کانال ۱۳”، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است. گفته شده است که مشاجره بین این دو سیاستمدار در جریان مشاهده تصاویر ویدیویی که حاکی از شرایط فعلی زندگی در نوار غزه بوده و توسط نتانیاهو نشان داده شده است، صورت گرفته است.

Loading

قمار ترامپ برای پیروزی نتانیاهو

۱۳۹۸/۰۹/۰۱ | خبر تاپ, سیاسی, یادداشت

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: در شرایطی که رژیم صهیونیستی در بحرانی جدی و بی‌سابقه به سر می‌برد، کاخ سفید با حمایت از شهرک‌سازی غیرقانونی صهیونیست‌ها در کرانه باختری، هدفی جز کمک به پیروزی بنیامین نتانیاهو و تندروها در انتخابات آینده رژیم صهیونیستی ندارد. حسین شیخ الاسلام – تحلیلگر مسائل غرب آسیا

با وجود تجدید انتخابات در رژیم صهیونیستی، هنوز هیچ حزبی در این رژیم نتوانسته اکثریت را برای تشکیل کابینه از آن خود کند و برای همین باید منتظر برگزاری سومین دور انتخابات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین باشیم.

این امری بی‌سابقه در رژیم صهیونیستی است و نشان می‌دهد صهیونیست‌ها دیگر رهبری ندارند که مورد قبول‌شان باشد. رقابت‌های داخلی برای تصاحب قدرت، بسیار شدت یافته است به نحوی که منافع کل رژیم نادیده گرفته می‌شود.

برای نمونه وقتی بنی گانتس در تبلیغاتش، نتانیاهو را متهم کرد که او خطر نزدیک یعنی غزه را رها کرده و به خطر دور یعنی ایران پرداخته و این سیاست را مورد انتقاد قرار داد، بلافاصله نتانیاهو به غزه حمله کرد و با ترور رهبران جهاد اسلامی، این جنجال را راه انداخت تا این شعار و اسلحه را از گانتس بگیرد و نشان دهد که مثلا به موضوع غزه هم توجه دارد.

در چنین شرایطی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با حمایت از شهرک‌سازی صهیونیست‌ها، خواستار این است که همه این غائله‌ها به نفع نتانیاهو فیصله پیدا کند. دلیلش هم این است که او و نتانیاهو و احتمالا محمد بن سلمان با هم معامله قرن را طراحی و بر سر آن توافق کرده‌اند.

تاکنون آمریکا اقدامات متعددی برای جذب تندرو‌ها به سمت رای دادن به نتانیاهو انجام داده است؛ از حمله به غزه و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گرفته تا تندروی و جوسازی علیه ایران، همگی در این چارچوب قابل تحلیل است.

باید توجه داشت که اروپایی‌ها و بسیاری دیگر از کشورهای جبهه غرب، اعتقاد دارند شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی پس از سال 1967 غیرقانونی است. بنابراین از نگاه آن‌ها، تندروی ترامپ در خصوص این شهرک‌سازی‌ها، مورد قبول جامعه اروپایی هم نیست.

پیش از این هم شاهد راه افتادن جنبش تحریم کالاهای ساخت شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کشورهای اروپایی بودیم و این واکنش مردمی گسترده در اروپا به جنایتکاری، زورگویی، قانون‌شکنی و بی‌توجهی به قوانینی است که در سازمان ملل تصویب شده است. امکان بهره‌برداری از این نهضت امروز هم برای مقابله با تصمیم ترامپ وجود دارد.

در حال حاضر، اختلاف جدی در داخل صهیونیست‌ها پیش آمده که اساسا روشی که پیش گرفته‌اند، درست است یا خیر. در حال حاضر یهودی‌هایی که غیرقانونی در فلسطین مستقر شده‌اند، متوجه شده‌اند که همه دنیا با آن‌ها مخالف هستند. این در حالی است که وقتی به این منطقه کوچانده می‌شدند، به آن‌ها می‌گفتند به منطقه امنی که در حال پیشرفت است، می‌روید. وقتی آن‌ها شاهد چنین مخالفت‌های گسترده‌ای از سوی جامعه جهانی باشند، با نتانیاهو همراهی نخواهند کرد و او نخواهد توانست در انتخابات پیروز شود.

رهبر معظم انقلاب در ملاقاتی که به تازگی و در روز میلاد مبارک حضرت رسول (ص) داشتند، تفسیری از طرح جمهوری اسلامی برای حل مسئله فلسطین ارائه دادند. این طرح، آینده فلسطین را با همه پرسی مردم فلسطین تعیین می‌کند و اکنون در مقابل طرح معامله قرن، در برابر ملت‌ها و آزادگان جهان است و به ویژه به این خاطر که بر اصول مردم سالاری استوار است، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

در زمان مثلا جمال عبدالناصر وقتی صحبت می‌شد که اسرائیل باید نابود شود، می‌گفتند همه یهودی‌ها را باید به دریا بریزند، اما رهبر معظم انقلاب به خوبی تفسیر کردند که دعوای ما با این رژیم جعلی و غیرقانونی است، نه با مردم یهود. مردم یهودی در ایران هم زندگی می‌کنند. فلسطینی‌های یهودی که متعلق به فلسطین هستند هم در این همه پرسی شرکت می‌کنند. مردم اصلی فلسطین هستند که تصمیم می‌گیرند با این یهودی‌هایی که به فلسطین – که در قرآن مبارک خوانده شده – کوچانده شده‌اند، چه باید بکنند.

این طرح جدیدی است و معتقدم که هر چه بگذرد در بین کشورهای اسلامی و بعد هم در بین آزادگان جهان بیشتر شناخته می‌شود و به عنوان طرح انساندوستانه و منطبق بر معیارهای دموکراتیک و مردم سالارانه، جایگاه بهتری در مقابل طرح معامله قرن به دست می‌آورد که مبتنی بر ظلم، بی‌عدالتی و از بین بردن حقوق فلسطینی‌ها مانند حق تعیین سرنوشت و زندگی در سرزمین مادری و حکومت مستقل داشتن برای خود است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *