جدیدترین مطالب

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران شبکه خبری سی‌ ان‌ ان هشدار داد که در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل نقض حکم دادگاه در خصوص ممنوعیت اظهارنظر علنی و مصاحبه مطبوعاتی درباره شهود، دادستان، کارکنان دادگاه، هیات منصفه و خانواده قاضی، بازداشت و حبس شود، شورش سراسری در ایالات متحده به وقوع خواهد پیوست.

آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود علیه همکاری‌های دفاعی سایر کشورها و با ادعای طرح تقویت رژیم جهانی منع اشاعه، چهار شرکت خارجی را به اتهام همکاری با پاکستان در حوزه برنامه‌های موشک بالستیک و دوربرد آن تحریم کرد.

ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان

برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش با موفقیت به انجام رسید./ایران تایمز

Loading

تجربه برجام و بدبینی کره شمالی به آمریکا

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ | دیدگاه, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی با بیان اینکه «خروج یک طرفه آمریکا از برجام» نشان از عدم تعهد این کشور به معاهدات بین المللی است، گفت: این تجربه باعث بدبینی مقامات مذاکره کننده کره شمالی به سرانجام مذاکره با واشنگتن شده است.

حسن طاهریان در این باره گفت: مقامات کره شمالی می دانند «آمریکا در بحث برجام به یک قرارداد جهانی و بین المللی پشت پا زد» و همین موضوع باعث نگرانی و تردید آنها شده است.
مذاکرات آمریکا و کره شمالی سه شنبه 22 خرداد با حضور ‘دونالد ترامپ’ و ‘کیم جونگ اون’ در سنگاپور برگزار شد رهبران دو کشور در پایان مذاکرات 4 ساعته، توافقنامه ای چهار ماده ای امضا کردند که براساس آن واشنگتن و پیونگ یانگ روابط جدیدی را آغاز خواهند کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی افزود: رهبر کره شمالی باید با عبرت از تجربه ایران در توافق هسته ای با آمریکا، به واقعیت ها پی ببرد زیرا «تضمینی وجود ندارد که دولت بعدی آمریکا این توافق را قبول داشته باشد».
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، طرح درخواست های جدید ترامپ از کره شمالی و احتمال «عدم همراهی کنگره آمریکا با مذاکرات کره شمالی» و این کشور را از جمله چالش های پیش روی مقامات کره شمالی در مذاکره با آمریکا عنوان کرد.
وی گفت: خواست کره شمالی مبنی بر «خلع سلاح هسته ای شبه جزیره به صورت مرحله ای» بیانگر «بی اعتمادی پیونگ یانگ به آمریکا» است.
سفیر جمهوری اسلامی در کره شمالی یادآور شد: اتخاذ این سیاست توسط کره شمالی به معنای درخواست تضمین از آمریکا است چون بدون شک کره شمالی در مذاکرات پیش رو، علاوه بر «تجربه مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا»، «تجربه های لیبی و عراق» را نیز مد نظر قرار دارد.
طاهریان در بخش دیگری از سخنانش به دلایل شکل گیری مذاکرات آمریکا و کره شمالی پرداخت و گفت: مهمترین علت این مذاکرات، اصرار رئیس جمهوری آمریکا بر معرفی مدل جدیدی از مذاکرات است چون ترامپ با انتقاد از اوباما، مدل مذاکرات او را قبول نداشت و به دنبال آن است پس از خروج یکطرفه از برجام، «یک مدل جدیدی از مذاکرات را به عنوان الگوی مذاکرات در جهان معرفی کند».
وی «افزایش برد موشکی کره شمالی» و «تهدید خاک اصلی آمریکا» را از دیگر دلایل شکل گیری این مذاکرات عنوان کرد و گفت: ترامپ با این مذاکره فقط به دنبال «تامین امنیت آمریکا» است وگرنه تهدید کشورهای متحد آمریکا از جمله کره جنوبی و ژاپن توسط کره شمالی، اصلا برای وی مهم نیست.
سفیر ایران در کره جنوبی به برخی از دلایل منطقه ای انجام این مذاکرات هم اشاره کرد و گفت: «تغییر دولت کره جنوبی» و تصمیم رییس جمهوری جدید این کشور برای برقراری صلح و تلاش کشورهایی مانند ژاپن، چین و حتی روسیه در برقراری صلح شبه جزیره از جمله دلایل منطقه ای این مذاکرات است.
طاهریان تاکید کرد «همراهی چین به عنوان حامی همیشه کره شمالی با تحریم های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ» از دیگر دلایل منطقه ای شکلگیری مذاکرات آمریکا و کره شمالی است جمهوری خلق چین بزرگترین شریک تجاری پیونگ یانگ است و حدود 80 درصد مراودات کره شمالی هم با پکن است.
وی افزود: در این بین چین نقش بازیگر اصلی در مذاکرات کره شمالی و آمریکا را دارد که اگر همراهی خود با آمریکا را قطع کند مذاکرات شکست خواهد خورد.
کارشناسان معتقدند که ترامپ به سبب مشکلات زیادی که در عرصه های داخلی و خارجی از جمله ارتباط کارزار انتخاباتی اش با روسیه، رسوایی جنسی و عدم محبوبیت، اعمال تعرفه های گمرگی و راه انداختن جنگ تجاری، خروج از پیمان های بین المللی بویژه توافق هسته ای با ایران، توافق آب و هوایی پاریس و ترانس پاسیفیک روبرو است سعی کرده است از این ملاقات به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای خود استفاده کند.
اما این سوال مطرح است که چگونه می توان به کسی که به زیرپا گذاشتن توافق های بزرگ جهانی شهره شده است، برای حفظ توافق های جدید اعتماد کرد؟ به فرض این که دیدار 22 خرداد ترامپ با کیم، به یک توافق منجر شود، چه تضمینی وجود دارد مستاجر کاخ سفید بار دیگر زیر توافق نزند و بار دیگر مایه شرمساری مردم کشورش و دردسر جامعه بین الملل نشود.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *