جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل/ برتری تهران نسبت به تل‌آویو چیست؟

با قطعی شدن سیاست اسرائیل برای حمله به ایران، مقایسه توان نظامی دو کشور به مولفه ای اثرگذار بر تصمیم سازی های سیاسی برای آینده این منازعه تبدیل شده است. گزارش خبرآنلاین را بر مبنای داده های «موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک» و «پایگاه گلوبال فایر پاور» بخوانید.

Loading
دکتر خرازی با تبیین سخنان اخیر مقام معظم رهبری:

ناچاری آمریکا در پذیرش قدرت ایران

۱۳۹۳/۱۲/۲۴ | نمای راهبردی

شورا آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: عبارتی که مقام معظم رهبری درباره فروپاشی اخلاق سیاسی در آمریکا بیان فرمودند، به واقع نشان دهنده انحطاط معیارهای اخلاق سیاسی و نادیده انگاشتن تعهدات ملی در بین سیاستمداران آمریکایی است.

دکتر سیدکمال خرازی ادامه داد: در همه جای دنیا وقتی دولتی منتخب مردم تصمیمی را اتخاذ می‌کند، همه مقامات و نهادهای رسمی نسبت به اجرای آن تعهد می‌سپارند و دولت‌های بعدی نیز آن را محترم می‌شمارند،‌ زیرا یکی از اصول اولیه و غیرقابل انکار حقوق بین‌الملل این است که تغییر سیاست‌های داخلی یا حتی تغییر رژیم‌ها نباید در تعهدات بین‌المللی کشورها خللی ایجاد کند.

خرازی تصریح کرد: در آمریکا به دلیل نفوذ صهیونیست‌ها در مراکز قدرت، به جای آنکه منافع مردم آمریکا معیار باشد، فشارهای رژیم اشغالگر قدس تأثیرگذار است، به طوری که عده‌ای از نمایندگان مجلس سنا به جای حمایت از دولت خویش از افراطی‌های رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. این، نهایت انحطاط اخلاق سیاسی و رجحان منافع بیگانگان بر منافع مردم آمریکاست. البته، واقعیت امروز جمهوری اسلامی ایران به حدی مبرهن و آشکار است که کسی نمی‌تواند آن را انکار کند و به همین دلیل، دولت فعلی آمریکا ناچار شده بر این واقعیت اذعان کند و ‌آماده است ظرفیت‌های ایران را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای تأثیرگذار به رسمیت بشناسد. این اذعان نه از سر لطف،‌ بلکه از سر ناچاری است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: واقعیت قدرت ایران به حدی آشکار است که حتی اگر دولت جمهوری‌خواهی نیز بر سر کار بیاید ناچار از پذیرش واقعیت آن خواهد بود، چنانچه نیکسون جمهوری‌خواه نیز واقعیت چین را به عنوان یک قدرت بزرگ پذیرفت. بنابراین، پذیرش قدرت و واقعیت امروز ایران تنها یک جبر تاریخی است که دیگران را به پذیرش آن ناچار ساخته است. این البته، آغاز راه است. الیس الصبح به قریب.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *