جدیدترین مطالب

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

مسکو: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان نازی ها رفتارهای متفاوتی داشته باشد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در توضیح اظهارات برلین درباره مسئولیت ویژه آلمانی ها در قبال یهودیان، گفت: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان جنایات نازی ها متفاوت رفتار کند.

چرا بایدن عجله چندانی برای واکنش به کله‌شقی‌های نتانیاهو ندارد؟ / ۳ پیش فرض نادرست بایدن درباره رای‌دهندگان یهودی انتخابات آمریکا

برای اسرائیل باید روشن باشد که وقتی حمایت چاک شومر را از دست می‌دهد، یعنی حمایت کل آمریکا را از دست داده است. با این حساب، همچنان به نظر می‌رسد که دولت بایدن تا حدودی نسبت به اقدامات اخیر دولت نیانیاهو بی تفاوت است و عجله چندانی برای واکنش نشان دادن به بی توجهی، کله شقی و بی اعتنایی وی نسبت به منافع آمریکا ندارد.

Loading

حملات هوایی به داعش موثر نخواهد بود

۱۳۹۴/۰۳/۰۴ | نمای راهبردی

شورا آنلاین – ترجمه: در حالی که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا علت سقوط شهر رمادی و افتادن آن به دست گروه داعش در عراق را بی میلی ارتش این کشور برای جنگیدن دانست، برخی تحلیلگران معتقدند ریشه پیشروی های داعش در جای دیگری است.

ایوان ایلند، تحلیلگر امور دفاعی در گفتگو با شبکه خبری راشا تودی گفت: ریشه این مشکل بسیار عمیق‌تر از این است. متاسفانه بسیاری از مشکلات کنونی عراق در تجاوز آمریکا به این کشور و انحلال ارتش عراق ریشه دارد.

وی افزود: آمریکا نمی خواهد دیگر در عراق عملیات زمینی داشته باشد، اما در غیاب نیروی زمینی که اهداف و مواضع دشمن را شناسایی کند، حملات هوایی به داعش موثر نخواهد بود و در واقع این نوع حملات ممکن است تاثیر معکوس بر جا بگذارد، زیرا به طور اتفاقی غیرنظامیان نیز هدف قرار می گیرند و این مسئله به جذب هرچه بیشتر نیرو به گروه‌های افراطی کمک می کند.

این تحلیلگر دفاعی افزود: راهبرد آمریکا در عراق نادرست است. سیاست کنونی آمریکا در عراق نیز غیرسازنده است و واشنگتن باید از آن دست بکشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *