جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی سازمان ملل: هیچ جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها به غزه وجود ندارد

تهران – ایرنا – سخنگوی سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه موانع بر سر ارسال کمک‌های بشردوستانه برای اهالی غزه همچنان وجود دارد، تأکید کرد در شرایطی که بیش از ۱.۱ میلیون نفر در این منطقه با خطر گرسنگی مواجه هستند و هیچ جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها به این منطقه وجود ندارد.

انتقاد شدید نماینده فلسطین از نقض قطعنامه شورای امنیت توسط اسرائیل

نیویورک – ایرنا- سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از نقض قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت مبنی بر برقراری آتش بس فوری از سوی اسرائیل بشدت انتقاد کرد و گفت: اسرائیل با نقض قطعنامه شورای امنیت مرتکب جنایت می شود.

Loading
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تشريح کرد:

تاکتیک جدید منطقه‌ای ترکیه

۱۳۹۵/۰۶/۱۷ | نمای راهبردی

شورا آنلاین – گفتگو: یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ترکیه بعد از کودتای روی داده در این کشور، سیاستش را در قبال همسایگانش تغییر نداده است، گفت: ترکیه تنها تاکتیک جدیدی در مورد همسایگانش در سوریه اتخاذ کرده تا به خواسته‌هایش برسد.

محمد جواد جمالی در تحلیلی از شرایط فعلی ترکیه و مناسباتش با همسایگان گفت: سطح روابط ترکیه قبل از کودتا با همسایگانش همچون ایران، ارمنستان، عراق، سوریه و قبرس پایین بود که این موضوع باعث تنها شدن ترکیه شد آن هم در شرایطی که سوریه با ترکیه قطع رابطه کرد و ترکیه از منافع گردشگران روسی و فروش محصولاتش به این کشور باز ماند.

وی افزود: با توجه به این شرایط ترکیه احساس کرد که باید مواضعش را تغییر دهد و مبتنی بر واقعیت‌های جامعه بین‌الملل و منطقه رفتار کند بر همین اساس تلاش کرد سطح روابطش را با سوریه ارتفاء دهد تا بتواند به خواسته‌اش برسد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان این که ترکیه تنها تاکتیک جدیدی را در پیش گرفته گفت: ترکیه بر همان اصول قبلی‌اش رفتار می‌کند اما روش و تاکتیک را تغییر داده و تلاش می‌کند با امتحان کردن شیوه‌های مختلف بتواند بر اوضاع مسلط شود.

جمالی در عین حال با یادآوری این نکته که ترکیه تنها عنصر تاثیر گذار در سوریه نیست افزود: کشورهای دیگری همچون ایران، عربستان، قطر، روسیه و آمریکا در سوریه نقش دارند و شاید می‌توان تاثیر گذاری ترکیه را به دلیل همسایه بودن با سوریه و داشتن گذرگاه مشترک تعبیر کرد.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *