جدیدترین مطالب

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: ملاک آل سعود و امارات رضایت صهیونیست‌هاست

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد که حکومت عربستان سعودی اقدام به تغییر شیوه های درسی و آموزشی خود کرد و پایه اساسی و سقف عملی تغییرات آموزشی را موضوع یهودیان صهیونیست و اسرائیل قرار داد(هرگونه مطلبی علیه صهیونیستها از شیوه های آموزشی حذف کرد)

وزارت بهداشت غزه: رژیم صهیونیستی عامدانه کودکان را ترور می‌کند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز(شنبه) با اشاره به عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مراکز درمانی، گفت که بیمارستان‌های شمال نوار غزه به طور کامل تخریب شده‌اند و کودکان به طور عمدی و سازماندهی‌شده هدف قرار گرفته‌اند.

Loading
معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره پيام حج رهبري مطرح کرد

پیام بی سابقه با ادبیات جدید درباره سعودی ها

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ | نمای راهبردی

شوراآنلاین: معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: محورهای اصلی پیام حج رهبری متوجه جنایت ها و عملکرد سعودی ها و وهابیت است و این یک پیام بی سابقه با ادبیات جدید در قبال آن رژیم محسوب می شود.

عباس خامه‌یار درباره پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله حج و مسئولیت‌ناپذیری سعودی ها در قبال کشته شدن حجاج در فاجعه منا اظهار داشت: به نظر می رسد که این یک پیام کاملا تاریخی است که از پیام های سال‌های گذشته هم به لحاظ محتوا، لحن و هم از بعد هدفگیری و مخاطبان آن،  متفاوت است.

وی افزود: باید بدانیم که این پیام یک هفته قبل از صدور پیام های سال های گذشته صادر شده که این معنای خاص خود را دارد و قابل تحلیل و تفسیر است.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: مخاطبان این پیام، رژیم سعودی، مفتی ها و عمال سعودی است که علی رغم بردباری که ایران از خود نشان داده به ویژه طی یک سال گذشته و شکیبایی صورت گرفته از طرف مسئولین و به طور خاص رهبری انقلاب، متاسفانه نتیجه‌ای نداد و به ناچار این پیام به این شکل و با این ادبیات صادر شده است.

خامه‌یار تصریح کرد: طبیعتا طی یک سال گذشته و سال های اخیر دامنه جغرافیایی جهان اسلام که هدف سعودی ها قرار گرفت بسیار وسیع تر از گذشته است و شاید این دخالت ها و توطئه های آشکار و پنهان آنها در کشورهای اسلامی در مصر، ترکیه، سوریه،  عراق،  یمن و … کاسه صبر رهبر انقلاب را لبریز کرده،  بنابراین باید به محورهای پیام رهبری بیشتر توجه کرد.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: نکته بعد اینکه حج را ایشان از منظر سعودی ها یک سفر زیارتی- سیاحتی دیدند.

وی با بیان اینکه سیاسی کردن حج شعاری است که سعودی ها در یک سال اخیر مطرح کردند، اظهار داشت: آنها خودشان حج را سیاسی کردند و با شیوه ها و تبلیغات گسترده و با بهره گیری از امپراطوری رسانه‌ای خودشان و با اتهام زنی و تزویر در تلاش هستند که جهان اسلام را تحت تاثیر قرار دهند و ایران را مقصر عدم راهیابی حجاج ایران به مناسک حج نشان دهند.

خامه‌یار افزود: در این پیام،  حضرت آقا اقدام سعودی ها را  «صد عن سبیل لله»  تفسیر کرده اند و آن را یک توجیه و یک بابی در دفاع از امریکا و صهیونیست ها از سوی سعودی ها قلمداد کرده اند.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: نکته دیگر حزن و اندوه از نحوه به شهادت رسیدن مظلومانه حجاج در سال گذشته است که در این میان ۵۰۰ نفر ایرانی هم بودند و تعبیر بی سابقه رهبری که جنایتکاران را به عنوان مردان قسی‌القلب و جنایت کار سعودی نام بردند که کمتر واژه و موردی بوده در گذشته که سعودی ها را ایشان اینگونه خطاب قرار داده باشند.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه حضرت آقا مفتیان را ناپرهیزگار و خلافکار دانستند، آنهایی که بر خلاف قرآن، فتوا می دهند،  مفتی های سعودی در ماه های اخیر آشکارا تیشه به ریشه دین و مذهب زدند و بر خلاف کتاب و سنت،  با تزویر تمام، فتاوایی را صادر کردند که هیچ سنخیتی با دین و سنت نداشته است.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: نکته دیگر گروه های افراطگرای تروریستی هستند که در جهان، اسلام هراسی را به وجود آورده اند و اقدامات آنها اهانت به ساحت پیامبر (ص) است.

خامه یار گفت: تجهیز گروه های تکفیری در کشورهای اسلامی ناشی از این مکبت وهابیت است که براستی مکتب گمراهی و ظلالت است که در دانشگاه های ام القرآی مکه، مدینه،  ریاض و دیگر دانشگاه هایی که تحت لیسانس دانشگاه های وهابی در دیگر کشورهای مختلف است ساخته می شود و اندیشه و فکر تکفیری را همچون زهر در پیکره جهان اسلام تزریق می کنند و نتیجه اش می شود همین جنایاتی که صورت می دهند.

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: نکته پایانی،  چشم پوشاندن سعودی ها بر رنج و درد مردم فلسطین است که سعی شده است با ائتلاف و همبستگی با صهیونیست ها، موضوع اول جهان اسلام را که فلسطین و قدس شریف است، به دست فراموشی بسپارند و آدرس های اشتباهی به افکار عمومی نشان داده شود.

وی در پایان اظهار داشت: بنابراین محورهای اصلی پیام از ابتدا تا انتهای آن، متوجه جنایت ها، گذشته و عملکرد رژیم سعودی و هم‌پیمانان داخلی آن یعنی وهابیت و مفتیان وهابی است و این یک پیام بی سابقه یا کم نظیر با ادبیات جدید نسبت به سعودی ها محسوب می شود.

منبع: مهر

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *