جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

تهران-ایرنا- پیشروی‌های نیروهای روسیه در جنگ با اوکراین، برخی از مقام‌های آمریکایی و غربی را بر آن داشت تا به‌رغم سرازیر شدن انبوه سلاح‌ها به کی‌یف، خواستار کمک بیشتری به این کشور شوند و در واقع بر شکست قریب الوقوع اوکراین در برابر روسیه اذعان کنند.

کی یف طی 24 ساعت گذشته حدود 380 سرباز خود را در رویارویی با یگان های ارتش روسیه از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته نیروهای مسلح اوکراین در جریان نبرد در منطقه عملیات ویژه با گروه‌های نیروهای “غرب” و “مرکز” نیروهای مسلح روسیه حدود 380 نیروی نظامی خود را از دست دادند.

Loading
مذاکره به موازات حمایت تسلیحاتی

بازی دوگانه غرب در بحران سوریه

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ | نمای راهبردی

شوراآنلاین – رسانه ها: اگر آنها اکنون صحبت از مذاکره و راه حل می‌کنند به خاطر این است که شرایط را به گونه ای به نفع نیروهای تروریستی در سوریه تغییر دهند، آنها را بار دیگر تجهیز کنند و از فروپاشی تروریست ها جلوگیری کنند.

ابوالفضل ظهره وند، درمصاحبه با برنامه «بدون خط خوردگی» ‌ رادیو گفت‌وگو، با اشاره به دو جریان عمده که در ارتباط با بحران سوریه وجود دارد و کشورهای مختلف هر یک با توجه به نگاهشان به یکی از این جریانات نزدیک هستند، ادامه داد: هر دو طرف عنوان می‌کنند که باید بحران سوریه از طریق راه حل سیاسی خاتمه پیدا کند ولی طرف غربی در کنار این تاکید از نیروهای تروریستی که از خارج از منطقه به این کشور آمده اند، حمایت تسلیحاتی و مالی می‌کند و برای حل این بحران نیز شرط و شروط می گذارد.

این دیپلمات باسابقه کشورمان، با اشاره به سفر اخیر فدریکا موگرینی به تهران جهت رایزنی با مقامات کشورمان در ارتباط با بحران سوریه اظهار کرد: غربی ها در مدیریت بحران ایجاد شده در این منطقه با چالش روبرو شده اند و تلاش دارند سرمایه گذاری هایی که در این چند سال انجام داده اند را به نوعی حفظ کنند.

وی با بیان اینکه طرف مقابل بعضا به حق حاکمیت دولت سوریه نیز احترام نمی گذارد، تصریح کرد : اگر آنها اکنون صحبت از مذاکره و راه حل می‌کنند به خاطر این  است که شرایط را به گونه ای به نفع نیروهای تروریستی در سوریه تغییر دهند، آنها را بار دیگر تجهیز کنند و از فروپاشی تروریست ها جلوگیری کنند.

ظهره وند با بیان اینکه آنچه که غربی ها به زبان می آورند با عملشان متناقض است، ‌ادامه داد: سفر موگرینی به تهران تائیدی به ضعف طرف مقابل برای بحران ایجاد شده است ولی باید این نکته را توجه داشت که آنها حل و فصل این موضوع را در راستای گسترش هژمونی و سلطه گری خود تعریف می‌کنند و در حالی صحبت از حقوق بشر می‌کنند که به صورت صریح از گروه های تروریستی چون جبهه النصره و داعش حمایت می‌کنند و این خود باعث اعتراضاتی در سطح افکار عمومی غرب نیز شده است.

این دیپلمات با بیان اینکه هدف غربی ها از مذاکره و رایزنی در ارتباط با بحران سوریه خاتمه دادن به این بحران به معنای واقعی آن نیست، گفت: آنها خاتمه این بحران را در تحقق اهداف ژئواستراتژیکی می دانند که در این منطقه به دنبال آن هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

بازنشر مصاحبه به معنای رد یا تایید نظرات مصاحبه شونده از سوی پایگاه اینترنتی شورای راهبردی روابط خارجی نیست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *