جدیدترین مطالب

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

نگاه بسیاری از مردم سراسر خاورمیانه، که ذهنشان آکنده از تصاویر مصائب فلسطینی است، به ایران، که به تنهایی جلوی اسرائیل ایستاده، هیچگاه تا این اندازه مثبت نبوده است.

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

Loading

أحدث المقالات

هنیه با اردوغان دیدار کرد

منابع فلسطینی گزارش دادند که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به ترکیه سفر کرده، امروز با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

هنیه با اردوغان دیدار کرد

منابع فلسطینی گزارش دادند که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به ترکیه سفر کرده، امروز با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

پاشینیان: با بازگرداندن دو روستا به جمهوری آذربایجان، مرزبان‌های روسی مرز تاووش را ترک می‌کنند / هیچ موضوع عمده‌ای در این رابطه با طرف روسیه باقی نمانده / باکو و ایروان می‌توانند با همکاری با یکدیگر از مرز محافظت کنند

نخست وزیر ارمنستان امروز (شنبه) اعلام کرد نیروهای مرزبان روسیه‌ای مستقر در منطقه مرزی «تاووش» مابین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پی روند جاری تعیین مرز و تحدید حدود بین دو کشور از این منطقه خارج می‌شوند.

Loading
در تشریح اهمیت برجام:

برجام مصوب شورای امنیت و سند معتبر بین المللی

۱۳۹۵/۰۸/۲۹ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین-رسانه ها: کارشناس روسی معتقد است برجام مورد تائید و ثبت شده در شورای امنیت سازمان ملل است و توافق بین ایران و 1+5 یک سند دوجانبه نیست که یک کشور بتواند به راحتی و با تصمیم یکجانبه آن را لغو کند.

سرگئی میخییف رییس مرکز فناوری های سیاسی روسیه با بیان اینکه برجام مورد تائید و ثبت شده در شورای امنیت سازمان ملل است، گفت: توافق بین ایران و 1+5 یک سند دوجانبه نیست که یک کشور بتواند به راحتی و با تصمیم یکجانبه آن را لغو کند.

میخییف ضمن تاکید بر اینکه ایران تا کنون به دقت مفاد برجام را اجرا کرده است، اظهار کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی هم اجرای کامل تعهدهای برجامی تهران را تایید کرده که اهمیت زیادی دارد.

وی در تشریح اهمیت برجام ادامه داد که این تفاهم بین المللی مورد تصویب شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته و بر اساس منشور ملل متحد همه کشورها موظف به رعایت این سند هستند.

رییس مرکز فناوری های سیاسی روسیه گفت: به همین دلیل دونالد ترامپ نمی تواند به سادگی وعده انتخاباتی خود را برای بازنگری یا لغو برجام تحقق بخشد و این اقدام بسیار دشوار خواهد بود.

میخییف افزود: ترامپ در مبارزات انتخاباتی، اظهارات زیادی در مورد مسائل مختلف بیان کرد و وعده هایی داد که بسیاری از آنها هیچگاه تحقق نمی یابد. در واقع هدف وی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود که پس از آغاز این مسئولیت بخش تبلیغاتی وعده ها روشن می شود.

کارشناس روس گفت: بسیاری از تحلیلگران سیاسی تاکید دارند، ترامپ جانشین باراک اوباما نمی تواند برجام را زیر سئوال ببرد، زیرا صرف نظر کردن از این سند کاملا نادرست است و چنین به نظر می رسد که وی نیز مرتکب این کوته بینی نمی شود.

وی ادامه داد: برجام عامل مهم ثبات بخشی در روابط ایران و کشورهای غربی شده که همکاری ها را تنظیم و وارد مرحله مهمی کرده است. از سوی دیگر، آمریکا و سایر امضا کنندگان نیز نمی توانند از تعهدهای بین المللی خود شانه خالی کنند و مسکو هم که برای امضای آن تلاش های بسیار زیادی انجام داده به شدت مخالف لغو برجام است.

میخییف افزود: کاملا بدیهی است که توافق در باره برنامه هسته ای ایران بر اوضاع و شرایط منطقه تاثیر مثبت گذاشته و اختلاف های میان ایران و بسیاری از کشورهای منطقه و غرب را به حداقل رسانده است.

وی گفت: برجام برای تهران نیز بسیار سودمند بوده و درهای همکاری و مذاکره را گشوده است و چنین می نماید دولت ایران نیز از این شرایط برای توسعه توانمندی های اقتصادی، صنعتی و فناوری های پیشرفته استفاده می کند که در شرایط پسابرجام و آغاز شکوفایی اقتصادی اهمیت حیاتی دارد.

کارشناس روس خاطرنشان کرد: ایران در این دوره به توسعه همکاری ها با کشورهای مختلف در عرصه های مهمی همچون نفت و گاز و صنایع پیشرفته می پردازد و مسکو نیز همکاری های خود را با تهران گسترش می دهد.

کارشناس روس از مهم ترین عرصه های روابط دو کشور به انرژی به ویژه نفتی، ساخت نیروگاههای هسته ای و برق حرارتی، ماشین سازی و همکاری های فنی -نظامی اشاره کرد که در حال رشد و توسعه است و سران دو کشور نیز به توسعه این همکاری ها توجهی خاص دارند.

منبع:ایرنا 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *