جدیدترین مطالب

پیام های جام جهانی قطر

پیام های جام جهانی قطر

سید رحمان موسوی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: میزبانی جام جهانی توسط قطر یک پیام مهم دیگر دارد؛ اینکه این منطقه می تواند به عنوان دانشگاهی برای همه کشورهایی که به فوتبال علاقه دارند و می توانند همه آنها را بپذیرند، باشد.

جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش

۵ پناهجو ازجمله سه مرد، یک زن و یک کودک ۵ ساله هنگام عبور از دریای مانش برای رسیدن به انگلستان در یک سانحه دریایی جان باختند.

Loading

أحدث المقالات

گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران

وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر با دخالت در امور داخلی ایران و بدون توجه به سیاست‌های دوگانه خود در قبال مسائل حقوق بشر بخصوص ادامه کشتار در غزه، گزارشی ادعایی در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر کرد.

طالبان: سازمان‌های ملل متحد و همکاری‌های اسلامی در بخش بهداشت افغانستان همکاری کنند

تهران- ایرنا- سرپرست وزارت بهداشت عمومی حکومت سرپرست طالبان امروز (سه‌شنبه) با مسئول دفتر کمیساریای سازمان ملل متحد و نماینده ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی در افغانستان دیدار کرد و خواستار همکاری این سازمان‌ها در بخش بهداشت کابل شد.

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا ساعاتی پیش از تصویب این لایحه که به «لایحه رواندا» مشهور شده است، گفت که انتقال پناهجویانی که خود را با قایق به سواحل این کشور می‌رسانند، بین ۱۰ تا ۱۲ هفته دیگر آغاز خواهد شد.

Loading
فلاحت پیشه:

لزوم نامه‌نگاری ایران برای عمل حفظ دستاوردهای هسته ای

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی در نامه ای به شورای امنیت و اعضای ۱+۵، بر حق ایران برای عمل مستقل در حفظ دستاوردهای هسته ای خود تأکید کند.

حشمت الله فلاحت پیشه ، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به تمدید قانون تحریم های 10 ساله علیه ایران در سنای آمریکا، گفت: به طور حتم تمدید قانون داماتو نقض صریح برجام بوده، زیرا تمام توطئه های تحریم علیه جمهوری اسلامی، ریشه در این قانون دارد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در سال 1995 میلادی زمانی که شرکت کنکو آمریکا به دنبال انعقاد قرارداد با ایران بود، دولت بیل کلینتون با حمایت و طراحی دموکراتها، قانون داماتو را به تصویب رساند، تا به وسیله آن تمام شرکت ها از انعقاد قرارداد با ایران بالای 20 میلیون دلار منع شوند، در آن زمان چالش هایی در این رابطه در داخل ایالات متحده ایجاد شد و شرکت های آمریکایی اعلام کردند که داماتو، عملا تحریم این شرکت محسوب می شود، زیرا شرکت های اروپایی همزمان در حال همکاری با ایران بودند.

وی گفت: در نهایت فرامرزی کردن تحریم های داماتو در دستور کار دولت آمریکا قرار گرفت که در سال 1996 این قانون اجرایی شد و از آن زمان این قانون هر 10 سال یک بار تمدید شد، از این رو حدود 11 سال از آغاز این تحریم تا سال 2006 طول کشید که آمریکایی ها با طرح ادعاهای واهی درباره فعالیت های هسته ای و تصویب قطعنامه های تحریمی علیه ایران در شورای امنیت توانستند تحریم داماتو را در قالب فرامرزی و بین المللی عملیاتی کنند.

فلاحت پیشه افزود:عملا بعد از 11 سال تحریم ناعادلانه ملت ایران، توافق هسته ای به تصویب ایران و گروه 1+5 رسید و مقرر شد که هیچ تحریم جدید علیه جمهوری اسلامی به تصویب نرسد و تحریم های گذشته در قالب تحریم های سه گانه برداشته شود که متأسفانه آمریکایی ها به تعهداتشان عمل نکردند و مهم ترین اقدام آن ها در نقض برجام، تمدید قانون داماتو است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور حتم تمام دستگاه ها از جمله وزارت خارجه باید موضوع نقض برجام از سوی آمریکایی ها را پیگیری کنند و دستگاه دیپلماسی در نامه ای به شورای امنیت و اعضای 1+5، بر حق ایران برای عمل مستقل در حفظ دستاوردهای هسته ای خود تأکید کند.

وی درباره تلاش برخی از نمایندگان مجلس برای تدوین و تصویب طرح های سه فوریتی برای مقابله با اقدامات ضدبرجامی آمریکا، افزود: به نظر من نحوه برخورد نهادهای کشور به ویژه مجلس شورای اسلامی باید دو ویژگی اصلی داشته باشد، از این رو در این عرصه باید به مسئله وحدت در داخل و عقلانیت در خارج توجه شود، در شرایط کنونی بدترین کار این است که ما به دنبال مقصر بگردیم و همدیگر را متهم کنیم و نباید خیانت آمریکا در برجام به مسئله ای برای چالش در داخل تبدیل شود.

فلاحت پیشه ادامه داد: نمایندگان مجلس حق دارند در این رابطه هر طرحی را تدوین کنند ولی من با هر گونه طرحی فراتر از یک فوریت مخالف هستم، زیرا برخی از افرادی که به دنبال تدوین طرح سه فوریتی هستند، حتی تخصصی در امر هسته ای ندارند و قطعا برای تدوین چنین طرحی، تمام محورهای کارشناسی مورد توجه قرار گیرد، البته به نظر من قانون قبلی مجلس برای حفظ دستاوردهای هسته ای برای اقدام کشور کفایت می کند.

منبع:خبرگزاری خانه ملت

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *