جدیدترین مطالب

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.
Loading

أحدث المقالات

ایستگاه بعدی رویارویی تهران و تل آویو کجاست؟ / آیا پایان جنگ غزه، شروع جنگ اسرائیل با حزب‌الله خواهد بود؟

در طی شش ماه گذشته تنش‌ها در امتداد مرز اسرائیل و لبنان به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. اسرائیل اکنون ۱۰۰ هزار نیرو به سمت مرز‌های شمالی یعنی محل رویارویی با گروه حزب الله گسیل داشته و درگیری‌ها در این منطقه مدام رو به افزایش است.

کی یف حدود 500 سرباز را در اطراف پنج شهرک در جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک از دست داد

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که پرسنل نظامی گروه “جنوبی” ارتش روسیه یگان های هشت تیپ اوکراینی را در نزدیکی بلوگروفکا در جمهوری خلق لوگانسک و چهار شهرک دیگر در جمهوری خلق دونتسک شکست داده و همچنین یک ضدحمله را دفع کردند و تلفات کی یف به 500 سرباز رسید.

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.

ایران خواهان ایفای نقش بریکس برای توقف فوری جنایات اسرائیل شد

مسکو- ایرنا- معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست معاونان وزیر امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با موضوع بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا، ایفای نقش این گروه برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

صهیونیست‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند

نهادهای دولتی غزه با اشاره به جنایات هولناک صهیونیست‌ها در بیمارستان ناصر از جمله تکه تکه کردن اجساد فلسطینیان و ریختن آنها در کیسه زباله و سرقت اعضای بدنشان اعلام کردند، شواهد نشان می‌دهد اشغالگران شماری از غیرنظامیان را زنده به گور کرده‌اند.

Loading
آیا انگلیس در قالب نو استعماری به منطقه می آید؟

آشفتگی سیاسی شدید در نظام سیاسی انگلیس

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:سفیر سابق ایران در فنلاند گفت: وضعیت فعلی انگلیس نشان از یک آشفتگی سیاسی در آن کشور دارد.

سید رسول موسوی سفیر اسبق ایران در فنلاند در خصوص اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس علیه ایران و چرایی این موضوع در برهه کنونی منطقه که شرایط حساسی را پشت سر می گذارد،  اظهارداشت: این موضوع را می توان در سه سطح بین المللی، منطقه ای و داخلی انگلیس مورد بحث و توجه قرار داد. در سطح داخلی درست در همان زمانی که خانم ترزا می نخست وزیر انگلیس آن مسائل را علیه ایران مطرح می کند، وزیر خارجه آن کشور هم یک بحثی را علیه عربستان مطرح می کند، اما دفتر نخست وزیر ابتدا آن را تکذیب می کند و بعد از آن شرایط را باز به گونه ای دیگر جلوه می دهد.

کارشناس مسائل بین الملل اظهارکرد: وضعیت فعلی انگلیس نشان از یک آشفتگی سیاسی در آن کشور دارد، از طرفی آنها واقعیت های موجود در منطقه را می دانند که اساساً منشاء تروریسم کجا است و از طرفی هم می دانند که علت صدور تسلیحاتشان به عربستان ریشه در کجا و در چه اتفاقاتی دارد.

وی بیان کرد: به نظرم در سطح منطقه ای، مجموعه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با نوعی احساس بی پناهی امنیتی مواجه شدند و این کشورها حس امنیت خود را درونی نمی دانند، یعنی امکان اینکه در امنیت به خودشان اتکا بکنند را ندارند و نیاز به یک پشتوانه خارجی در این خصوص دارند.

اختلاف مواضع میان اعراب با ترامپ وجود دارد

موسوی گفت: با توجه به صحبت هایی که تاکنون ترامپ کاندیدا و ترامپ منتخب آمریکا مطرح کرده که شاید متفاوت باشد با آن چیزی که ترامپی که به کاخ سفید ورود پیدا می کند، می توان به وضوح به این موضوع پی برد که حرف های تندی را علیه عرب ها مطرح کرده است که این می تواند باعث نگرانی برخی کشورهای عربی منطقه شود، کما اینکه هزینه های میلیاردی سعودی ها در حمایت از هیلاری کلینتون در انتخابات امریکا نیز بر این اختلاف مواضع میان ترامپ و عربستان صحه می گذارد.

سفیر اسبق ایران در فنلاند با بیان اینکه آمریکائی ها پیشتر می گفتند که ما تامین کننده امنیت عربستان هستیم اما امروز حرف دیگری را مطرح می کنند، ادامه داد: امروز آمریکا می گوید که عربستان این میزان درآمد سرشار از نفت را که دارد ناشی از امنیتی است که ما برای آنها تامین کرده ایم و باید هزینه آن را بدهند، یعنی این دفعه نه تنها آمریکا تضمین امنیت به آنها نمی دهد بلکه می خواهد هزینه های تامین امنیت خود را هم از آنها بگیرد، بنابراین برخی عرب های منطقه به دنبال جایگزین امنیتی برای خود هستند.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: در سطح بین المللی هم اتفاقی که در حال رخ دادن است این است که آمریکا با نوعی آشفتگی تصمیم گیری در سطح بین الملل مواجه است و علی رغم آنکه می خواهد نشان دهد همچنان ابرقدرت است اما دیگر این موضوع واقعیت ندارد و این را مخالفین و حتی متحدان کاخ سفید از مدت ها قبل می دانند.

انگلیس در قالب نو استعماری به منطقه می آید

رئیس اسبق دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه  ادامه داد: از طرفی آمریکا در سیاست های خود اعلام می کند که کاخ سفید توجهش را از آتلانتیک و خاورمیانه به سمت شرق چرخش خواهد داد هر چند که به نظر من این موضوع تحقق نمی یابد و این یعنی در خاورمیانه خلاء امنیتی وجود دارد و انگلیس تصورش این است که می تواند از طریق بازگشت به منطقه در قالب «نواستعماری» و پرکردن خلاء پشتیبانی امنیتی به دهه ۱۹۷۰ برگردد که در آن مقطع زمانی انگلیس دست بالای امنیتی در منطقه را داشت و آن تضمین امنیتی را که آمریکا به کشورهای عربی منطقه می داد را انگلستان بدهد.

موسوی با بیان اینکه انگلیسی ها بعد از قضایای «برگزیت» در اروپا به انزوا کشیده شدند و هر کس که در آنجا به انزوا کشیده شود یعنی در سطح بین المللی به گوشه ای رانده خواهد شد، اظهارکرد: انگلیسی ها می خواهند هم درآمد حاصل از صدور اسلحه خود را به عربستان و برخی دیگر کشورهای عرب منطقه داشته باشند و هم حرف هایی از قبیل آنچه که وزیر خارجه شان علیه سعودی ها مطرح کرده است را بزنند.

سفیر اسبق ایران در فنلاند افزود: این اظهارات نخست وزیر انگلیس در حد یک ایده است و اینکه چقدر توان اجرایی کردن این موضوع را داشته باشند، جای سوال دارد و من فکر می کنم که جنبه اعلامی این موضوع با جنبه اعمالی آن که تحقق و شدنی بودن این موضوع را نشان می دهد، تفاوت هایی خواهد داشت.

آمریکا با تمام قدرت ادعایی خودش در منطقه شکست خورده است

کارشناس مسائل بین الملل اظهارکرد: همه می دانند که قدرت نظامی آمریکا چندین برابر انگلیس است و از طرفی هم می بینیم که آمریکا در اجرای ایده خاورمیانه جدید خود با شکست مواجه شده، از جنگ غزه گرفته تا ۳۳ روزه لبنان، افغانستان و عراق کلاً شکست خورده است.

وی گفت: مقامات آمریکائی حرف هایی را علیه نظام سوریه در ابتدای بحران آن کشور مطرح کردند که به طور مثال نظام سوریه باید ساقط شود و بشار اسد دیگر بر سر کار نباشد و امروز اوباما که در حال ترک کاخ سفید و سپردن امور به دست ترامپ است، موضع دیگری را مطرح می کند مبنی بر اینکه رفتن اسد اولویت اصلی امریکا نیست که اینها نشان از شکست دیگری برای آمریکا در منطقه دارد، بنابراین وقتی که آمریکا با آن قدرت به ظاهر بالای خود وضعیتی این چنین دارد، دیگر تکلیف کشوری همچون انگلیس روشن است.

موسوی در پایان در پاسخ به این سوال که ایران چه اقدامی را باید در این خصوص انجام دهد، خاطرنشان کرد: داشتن تحلیل صحیح کمک می کند که ما در حد یک سری پاسخ های کلی و متناسب با آن اظهارات به آنها واکنش نشان دهیم، به طور مثال بگوییم که شما ظرفیتتان در همین حد است. اقدام نخست وزیر انگلیس یک «دیپلماسی عمومی» بود تا «دیپلماسی عملیاتی» و مقام معظم رهبری هم بهترین پاسخ ممکن را به آنها در همان سطح ادعایی خودشان مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *