جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

معاهده بین‌المللی جامع برای مقابله با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مقاصد جنایی

در ماه مه تا ژوئن، نیویورک میزبان نشست نهایی کمیته ویژه سازمان ملل در مورد توسعه کنوانسیون برای مقابله با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای مقاصد مجرمانه خواهد بود.

لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد : در صورت حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اطراف اوکراین، روسیه آماده است تا منافع مشروع امنیتی سایر شرکت کنندگان در این روند را تضمین کند، در صورتی که همان تضمین ها برای خود مسکو ارائه شود.

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

Loading
مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به نتایج نشست مذاکرات صلح سوریه در قزاقستان تأکید کرد:

پیروزی دیپلماتیک ایران در نشست آستانه

۱۳۹۵/۱۱/۰۸ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه‌ها: مشاور وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نشست آستانه، پیروزی دیپلماتیک و نشان‌دهنده نقش تعیین‌کننده ایران در منطقه است.

حسین شیخ‌الاسلام مشاور با اشاره به نتایج نشست مذاکرات صلح سوریه در آستانه قزاقستان اظهار داشت: نتیجه نشست آستانه پیروزی دیپلماتیک برای ایران است. این پیروزی با توجه به موفقیت‌های میدانی به‌دست‌آمده است.

وی افزود: علی‌رغم تلاش‌های معارضین نیروهای طرفدار استکبار و رژیم‌های پادشاهی منطقه که قصد حذف نقش دیپلماتیک ایران را داشتند، این پیروزی نشان داد که ایران نقش تعیین‌کننده‌ای در منطقه دارد.

شیخ‌الاسلام تأکید کرد: بر اساس نتایج نشست آستانه علاوه بر سه کشور ایران، روسیه، ترکیه، گروه‌های معارض نیز باید در مقابل داعش، جبهه النصره، فتح‌الشام یا همان گروه‌هایی که بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت تروریست شناخته شدند، مبارزه کنند و درواقع در تغییری 180 درجه‌ای، کنار حکومت سوریه، برای آزادی این کشور وارد جنگ شوند.

مشاور وزیر امور خارجه در خصوص تضمین لازم برای تداوم آتش‌بس اظهار داشت: قرار است برای نظارت بر آتش‌بس سازوکاری بین ایران، روسیه و ترکیه پیش‌بینی شود. هرچند آغازکنندگان درگیری‌ها در سوریه، ساکت نخواهند نشست و عناصر جدی به‌خصوص میان گروه‌های میانه‌رو وجود دارند که می‌توانند آتش‌بس را نقض کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور نیافتن جدی آمریکا، غرب و رژیم‌های سلطنتی منطقه مثل عربستان، یکی از عوامل مؤثر در موفقیت مذاکرات صلح بوده است اظهار داشت: گروه‌های مسلح و ترکیه در جریان مذاکرات به‌اتفاق به این نتیجه دست یافتند که بحران سوریه، تنها راه‌حل سیاسی دارد نه نظامی.

شیخ‌الاسلام با تأکید بر اینکه رکن اساسی برای هر نوع اقدامی در حل بحران سوریه آتش‌بس است تصریح کرد: این جلسه آتش‌بس را تأکید و تثبیت کرده و به همین دلیل اولین بند طرح ایران برای سوریه آتش‌بس بود.

وی با اشاره به اینکه این مذاکرات فرصت طلایی برای ترکیه است تا اشتباهات گذشته‌اش را جبران کند اظهار داشت: دولت ترکیه در 6 سال گذشته با سیاست‌های غلط خود در سوریه، گلستانی را به ویرانه تبدیل کرد که نتیجه‌اش تنها بحران و ناامنی برای کشور ترکیه بود.

مشاور وزیر امور خارجه تصریح کرد: در این بیانیه با اشاره به اینکه در مناطق تحت محاصره و آسیب‌دیده، کمک‌های انسان‌دوستانه باید بدون هیچ مانعی انجام شود به انجام گفت‌وگوهای سوری، سوری تأکید شده است و این گفت‌وگوها به هر نتیجه‌ای برسد باید با تائید ملت سوریه همراه باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *