جدیدترین مطالب

جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

جاسوس سابق موساد که عملیات طوفان الاقصی و حمله جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی را پیش‌بینی کرده بود، گفت این رژیم همچون امپراتوری روم و چنگیزخان محو می‌شود و تا ابد وجود نخواهد داشت.

انتقاد سناتور آمریکایی از کمک مالی به تل آویو

برنی سندرز در سنای آمریکا در مخالفت با تصویب بسته کمک مالی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، تل آویو و تایوان گفت: مردم غزه با جنایت‌های غیرقابل توصیفی مواجه هستند که اسرائیلی‌ها عامل آن هستند.

Loading

أحدث المقالات

بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا ایران را به گسترش تنش‌ها در منطقه متهم کرد اما اشاره کرد که تحریم‌ها به تنهایی، پاسخ کارآمدی به اقدامات ایران نیست.

کنعانی: اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار است

سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ برخی از قضات آرژانتینی را درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا به شدت محکوم کرده و گفت که اتهامات مطروحه در این پرونده علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار است.

ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها / یک مقام سازمان محیط زیست: تالاب هامون از رودخانه فراه مقدار کمی مرطوب شده اما حجم آن در مقایسه با سیلاب در رودخانه هیرمند بسیار ناچیز است / مداخلات انسانی در مسیر اتفاق افتاده

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که طالبان مانند سال‌های گذشته سیلاب هیرمند را به بیابان گودزره انحراف داده است. آب منحرف‌شده ۴۰۰ کیلومتر مربع از گودزره را پوشانده و آب شیرین رودخانه هیرمند را به تلخاب تبدیل کرده است.

جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

جاسوس سابق موساد که عملیات طوفان الاقصی و حمله جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی را پیش‌بینی کرده بود، گفت این رژیم همچون امپراتوری روم و چنگیزخان محو می‌شود و تا ابد وجود نخواهد داشت.

Loading
استاد و متفکر آمریکایی مطرح کرد:

دولت جدید آمریکا افراطی است

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:یک اندیشمند آمریکایی از سیاست دولت آمریکا در ممنوع کردن ورود اتباع 7 کشور مسلمان به این کشور انتقاد کرد و گفت دولت جدید آمریکا افراطی است و با قانون جدید افراطگرایی و دشمنی را در آمریکا توسعه می‌دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا اندکی بعد از مراسم تحلیفش، فرمانی صادر کرد که به موجب آن اتباع هفت کشور اسلامی از جمله ایران تا مدت معینی اجازه ورود به خاک آمریکا را نخواهند داشت.  این اقدام آمریکا که از آن با تعابیر مختلفی مانند «افراطی و تبعیض‌آمیز» یاد شده، با واکنش‌‌های متعددی مواجه شد و خیل وسیعی از دانشجویان، اساتید، هنرمندان، بازرگانان و ورزشکاران را متاثر کرد. در همین خصوص، دکتر جیمز پتراس، متفکر و تحلیلگر آمریکایی  گفت که اتخاذ این سیاست را باعث افزایش افراطی‌گری و نشانه افراطی‌ بودن دولت جدید آمریکا می‌داند.

پروفسور «جیمز پتراس» استاد بازنشسته آمریکایی در رشته جامعه شناسی از دانشگاه «بینگ همتون» نیویورک است که تا کنون بیش از 64 کتاب به 29 زبان دنیا با موضوعات مختلف شامل موضوعات سیاسی و جامعه شناسی به نگارش درآورده است. همچنین بیش از 560 مقاله تخصصی در نشریات تخصصی جهان منتشر کرده است.

آمریکا مسبب جنگ‌های مخرب در کشورهای اسلامی‌است ولی برچسب افراطی‌گری و تروریسم را به مسلمانان می‌زند

دکتر پتراس در ابتدای گفت‌وگو ضمن پاسخ به سوالی درباره سیاست‌های کلی دولت‌های آمریکا و سیاست فردی ترامپ در قبال مسلمانان گفت «دولت آمریکا در جنگ‌های زیادی علیه مسلمانان مشارکت داشته است و خرابی‌های زیادی در کشورهای مسلمان مثل عراق و سوریه و یمن  به بار آورده و این مساله باعث شده عموم مردم در آمریکا شامل افرادی چون ترامپ به جای این‌که به جنایاتی که آمریکا مرتکب شده اعتراف کنند، بر قربانیان این جنایات در کشورهای هدف برچسب می‌زنند.»

این متفکر آمریکایی افزود، «به نظر من ترامپ فکر می‌کند تمام این خشونت‌هایی که خود آمریکا در کشورهای مسلمان انجام داده منجر به دشمن‌سازی در میان همه مسلمانان شده که با همه مردم آمریکا دشمنی دارند و این رویکرد بسیار بسیار اشتباهی است.»

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری پیرامون تبعات این تصمیم‌گیری دولت آمریکا گفت «من فکر می‌کنم ترامپ سیاستی را در پیش گرفته که با دنیای اسلام مبارزه کند و این به مخالفت‌های وسیعی در داخل آمریکا خواهد انجامید. این تصمیم از سوی ترامپی اتخاذ شد که خودش و کابینه‌اش افراطی و به شکل افراطی ضد اسلام هستند. حتما این سیاست ترامپ به دشمنی وسیعی داخل آمریکا می‌انجامد.»

این پروفسور ساکن کالیفرنیا در پاسخ به سوال دیگری درباره آینده این فرمان دولت آمریکا در تبعیض گذاشتن میان اتباع کشورهای مختلف گفت که بعد از این تصمیم ترامپ در کنگره آمریکا شکاف افتاده و این سیاست‌های ترامپ در قبال مهاجران مخالفت‌های زیادی در میان دموکرات‌ها داشته است.

سال‌ها بود اعتراضاتی به وسعت تظاهرات ضد ترامپ در آمریکا دیده نشده بود

وی تصریح کرد «به نظر من ترامپ برای اجرایی کردن این دستور مشکل خواهد داشت. تا همین الان مخالفت‌های شدیدی در شهرهای بزرگ به راه افتاده است و سال‌ها بود چنین تظاهراتی در آمریکا ندیده بودیم. فکر می‌کنم تصمیم ترامپ که بیشتر انعکاس حزب جمهوری‌خواه آمریکاست، سختی‌های زیادی برای پیش‌برد خواهد داشت و فکر می‌کنم این موضع ترامپ در میان اقلیتی در کنگره حامی خواهد داشت.»

پتراس درباره تبعات این تصمیم‌گیری دولت آمریکا در صحنه بین‌الملل، در جان اسلام و ایران نیز گفت که «واضح است چنین تصمیمی در دولت ترامپ به عداوت زیادی در میان کشورهای هدف و در سراسر جهان منجر شود. وقتی آمریکا علیه اتباع ایرانی چنین قانونی را تدوین کرده است، ایران هم چنین اقدام متقابلی اتخاذ می‌کند. تمام کشورهای اروپایی شامل آلمان و انگلیس این طرح را محکوم کردند. دولت کانادا هم در تضاد با این برنامه گفت که تمام مسلمانان از این کشورها را می‌پذیرد. همه در تقابل با این اقدام حرکت خواهند کرد.»

این استاد آمریکایی همچنین بیان داشت، ترامپ فکر می‌کند که با این اقدام افراطی‌گری را کاهش می دهد اما در عمل اتفاق عکسی می‌افتد [و افراطی‌گری را افزایش می‌دهد]. خصومت‌ها در جهان و افراطی‌گری در جهان کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش هم می‌یابد.

ترامپ کشور مستقلی مانند ایران را حذف کرده و به دنبال دوستی با حامی اصلی تروریسم، عربستان سعودی است

پروفسور جیمز پتراس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر استاندارد دوگانه رویکرد دولت آمریکا در ممنوعیت ورود برای اتباع برخی کشورهای اسلامی شامل ایران گفت «این سیاست‌های آمریکا در ممنوعیت ورود مسلمانان برخی کشورها،  تبعیض‌آمیز است زیرا عربستان سعودی که دشمن همه مسلمانان است و از لحاظ مالی و نظامی همواره تروریست‌هایی چون داعش را تامین کرده، در میان هفت کشوری نیست که اتباعش ممنویت ورود به آمریکا دارند، و نام عربستان سعودی حذف شده است».

پتراس خاطر نشان کرد «من فکر می‌کنم تناقض و دورویی ترامپ همین‌جا معلوم می‌شود که ایران را در این لیست وارد می‌کند در حالی که عربستان را حذف کرده و این عربستان سعودی است که با تروریست‌ها در سراسر خاورمیانه و خارج از آن، مشارکت دارد.»

این استاد دانشگاهی آمریکایی ادامه داد «واضح است که دولت ترامپ سعی دارد با عربستان به دلایل متعدد مثل نفت، منافع نفتی، درآمد و سرمایه‌گذاری نفتی،‌ متحد چون گروه‌هایی که با ترامپ کار می‌کنند از این مساله حمایت می‌کند. اما ترامپ با این سیاست تبعیض گذاشته است و حذف کردن مسلمانان در کشورهایی شامل ایران که کشورهای مستقل و به دنبال استقلال هستند را حذف کرده در حالی که با سیاست انتخابی عربستان را برگزیده ولی با کشوری دوستی می‌کند که بیشترین حمایت از تروریسم را داشته است.»

منبع: خبرگزاری فارس

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *