جدیدترین مطالب

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

حماس: قصد خروج از قطر را نداریم

تهران- ایرنا- مسئول رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان، گفت: سران حماس در دوحه حضور دارند و قصد جابجایی و خروج از قطر را ندارند.

رئیس‌جمهور: تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی جهانی می‌شود

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی جهانی خواهد شد، افزود: اراده و خواست ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواهان جهان تحت لوای انسجام و یکپارچگی برای آزادی قدس و پیروزی فلسطین حتما محقق خواهد شد.

سندرز: آمریکایی‌ها انزجار خود را از ماشین جنگی نتانیاهو نشان داده‌اند

تهران- ایرنا- برنی سندرز نماینده مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به تامین مالی رژیم صهیونیستی در این جنگ وحشتناک ادامه دهیم، تاکید کرد: آمریکایی‌ها انزجار خود را از ماشین جنگی بنیامین نتانیاهو نشان داده‌اند.

Loading

ایران در مواجهه با آمریکا تجربه بالایی دارد

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران در برخورد با این قبیل تحریم ها دارای تجربه زیادی است، لذا آستانه مقاومت ما به اندازه ای هست که بتوانیم در برابر این تحریم ها هم دوام بیاوریم.

نوذر شفیعی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم جدید ترامپ مبنی بر تحریم ۲۵ شرکت و شخص ایرانی اظهار داشت: رفتار آقای ترامپ برای همه گیج کننده است و اصلا نمی توان بر اساس رفتارهایی که تاکنون انجام داده پیش بینی کرد چه اقداماتی را در آینده انجام خواهد داد و اینکه دامنه این رفتارها تا کجا خواهد بود، این موارد همه ابهاماتی جدی در رفتار آقای ترامپ است.

شفیعی ادامه داد: اقدام اخیر رئیس جمهور جدید امریکا هم به نظر می آید در برخی حوزه ها مزاحمت هایی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد خواهد کرد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمالا ترامپ تحریم ها را علیه ایران تشدید خواهد کرد، اظهار داشت: به احتمال زیاد دولت جدید آمریکا حمایت های بیشتری را از متحدان منطقه ای خود علیه ایران انجام خواهد داد و همچنین محدود سازی ایران را بیش از پیش در دستور کار خود قرار می دهد.

وی افزود: ایران در برخورد با این قبیل موارد دارای تجربه زیادی است و ما در گذشته تحریم های شدید آمریکا را تجربه کرده ایم، لذا آستانه مقاومت و صبر مردم و مسئولین ایران به اندازه ای هست که بتواند در برابر این دور از تحریم ها هم دوام بیاورد.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: سیاست آقای ترامپ باعث ایجاد برخی نارضایتی ها در گوشه و کنار جهان شده که این موضوع فرصت هایی را برای ایران به وجود می آورد؛ به طور مثال وقتی با اروپا دچار مشکل می شود اروپایی ها به سمت انتخاب های جدیدی خواهند رفت که همکاری با جمهوری اسلامی ایران یکی از گزینه های مطلوب آنها می تواند باشد و ایران هم متقابلا همین مسیر را می تواند پیش بگیرد یعنی می توانیم با اروپایی ها همکاری های بیشتری داشته باشیم و پیوندهای خودمان را با کشورهایی همچون روسیه، چین و هند تحکیم کنیم.

شفیعی با بیان اینکه در دنیای جهان شده کنونی اثر تحریم ها کم شده چرا که کشورها می توانند خلاهای به وجود آمده را با هزینه های کمتری جبران کنند، تصریح کرد: در مجموع رفتارهای آقای ترامپ در عرصه بین الملل منجر به انزوای بیشتر آمریکا می شود و در ارتباط با ایران هم فشارهای بیشتری را به ما وارد خواهد آورد که ما هم در برابر برخی از آنها درجه ای از آسیب پذیری را خواهیم داشت اما در کنار آن فرصت های جدیدی برای پر کردن آن خلاها برای ما وجود دارد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همزمان با شرایط تهدیدها و تحریم ها، فرصت هایی برای ایران وجود دارد و زمانی که دستگاه دیپلماسی ما می گوید ما می توانیم اقدامات متقابل و متناسبی را در برابر آمریکا انجام دهیم به این معنا نیست که ما هم می توانیم آمریکا را تحریم کنیم بلکه ما می توانیم شرکای جدیدی را برای همکاری با آنها پیدا کنیم تا بتوانیم تحریم های آمریکا را از این طریق جبران کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *