جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی کاخ سفید: بر اساس حدس و گمان نظر نمی‌دهم

تهران- ایرنا- کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه (به وقت محلی) در جریان نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه من درباره گزارش‌ها و تحولات امروز در خاورمیانه نظری ندارم، گفت: من نمی‌توانم در این باره بر اساس حدس‌ها و گمان‌ها چیزی بگویم.

وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود + فیلم

نیویورک – ایرنا – حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاشها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

Loading

پیام «کنفرانس حمایت از انتفاضه»

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: مهمترین پیام «کنفرانس حمایت از انتفاضه» این بود که ما اجازه نخواهیم داد مساله فلسطین فراموش شود و باید همچنان در صدر اولویت های جهان اسلام قرار داشته باشد.

سیدهادی سیدافقهی، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا پیرامون اهمیت برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که هفته گذشته در تهران برگزار شد، در گفتگویی اظهار داشت: این مساله از چند زاویه قابل بررسی است؛ یکی اینکه این کنفرانس از لحاظ زمانی در شرایطی برگزار شد که تلاش های بین المللی با مدیریت عالی استکبار جهانی برای به فراموشی سپردن مساله فلسطین در حال شکل گیری است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی از کسانی یارگیری کرده که زمانی ادعا می کردند از حامیان فلسطین و مردم آن هستند یعنی از کشورهای عربی که هم‌کیش، هم‌تاریخ، هم‌زبان و هم‌مذهب فلسطینیان محسوب می شوند. به طور خاص منظور من حکام عرب و در راس آنها حکام سعودی است که امروز روابط آنها با رژیم صهیونیستی علنی هم شده و می گویند ما باید مساله فلسطین را به یک نحوی به پایان برسانیم، لذا برگزاری چنین کنفرانسی در این بازه زمانی در واقع یک اعلام موجودیت دوباره برای مساله فلسطین و یک فریاد و توجه مجدد به موضوع فلسطین بود.

سطح شرکت کنندگان کنفرانس تهران کم نظیر بود

سیدافقهی تصریح کرد: نکته دیگر، مدعوین این کنفرانس بودند که اگر نگویم بی نظیر می توان گفت نسبت به تمام دوره های قبلی که کنفرانس تاکنون داشته، کم نظیر بوده است. یعنی این مساله را می توان با توجه به سطح و تنوع میهمانان شرکت کننده، سطح آگاهی و جدیت آنها تفسیر کرد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در افتتاحیه این کنفرانس افزود: ایشان خیلی شفاف و ساده معیار سنجش و اندازه گیری دوری و نزدیکی ما با دیگرانی که شامل جهان عرب، اسلام، فلسطینیان داخل و خارج از مرزهای اشغالی و دیگر گروه های مقاومت می شود را بیان فرمودند که آن معیار هم جدیت آنها نسبت به مساله مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

«نتانیاهو و ترامپ» طرح دو دولت را ملغی کردند

وی ادامه داد: همچنین رهبری در بیانات روز افتتاحیه «کنفرانس تهران» خود، آفات و تهدیداتی که ممکن است در این قیام انتفاضه و جهاد مسلحانه وجود داشته باشد را تبیین کردند که از جمله آن بحث تفرقه و درگیری هایی بود که می تواند بحث اصلی مبارزه با رژیم صهیونیستی را به حاشیه ببرد و این مساله را اجحافی در حق مردم فلسطین و انتفاضه چه در ابعاد جهادی و چه در ابعاد مردمی آن دانستند.

سیدافقهی گفت: گروه های فلسطینی باید اختلافات را کنار گذاشته و با یکدیگر به گفتگو بنشینند، مخصوصا پس از ملغی شدن طرح دو دولت اسرائیل و فلسطین که از جانب نتانیاهو صورت گرفت و آقای ترامپ هم این موضوع را تایید کرده و گفته که با این مساله مشکلی ندارد.

سه کار اصلی که باید «محمودعباس» انجام دهد

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه محمود عباس اصرار به بازگرداندن طرح دو دولت دارد و این در حالی است که نتانیاهو رسما مرگ آن طرح را اعلام می کند، اظهار کرد: ابومازن باید هر چه سریع تر این مساله را خاتمه دهد و از نظر من ایشان باید حداقل سه کار اصلی را انجام دهد که اولین آن ملغی کردن به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: مساله دوم متوقف کردن همکاری های امنیتی میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان است و سومین مساله هم این است که آقای عباس اجازه دهد انتفاضه در رام الله و کرانه غربی شکل بگیرد و آن منطقه هم مثل غزه مسلح شود، همان گونه که مقام معظم رهبری هم بر این مساله پیشتر تاکید داشتند.

سیدافقهی ادامه داد: برای اولین مرتبه در بیانیه پایانی این کنفرانس بر ضرورت شکل گیری دبیرخانه تاکید شد که بتواند مصوبات این کنفرانس را پیگیری و ارتباطات خود را با سازمان ها، NGO ها، پارلمان ها و سایر شخصیت های شرکت‌کننده حفظ کند تا ان شاءالله مساله فلسطین پویایی لازم خود را حفظ کند.

باید از ظرفیت های دیپلماتیک و پارلمانی کشورهای مسلمان استفاده شود 

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: باید بیش از پیش از ظرفیت های سیاسی و دیپلماتیک موجود در سازمان ها و پارلمان های مختلف عربی و اسلامی در راستای تقویت انتفاضه و حمایت از مردم فلسطین استفاده کنیم؛ به طور مثال اگر  احتمال انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف تحقق یابد  سفارتخانه های کشورهای اسلامی هم در مقابل این اقدام می توانند سفارتخانه های آمریکا را در کشورهای خود تعطیل کنند.

اجازه فراموش شدن مساله فلسطین را نخواهیم داد

وی خاطرنشان کرد: مهمترین پیام واضح این کنفرانس این بود که ما اجازه نخواهیم داد مساله فلسطین فراموش و یا به حاشیه رانده شود و باید همچنان در صدر اولویت های جهان اسلام قرار داشته باشد. قطعا کسانی که می خواهند مساله فلسطین فراموش شود شکست خواهند خورد چرا که فلسطین به عنوان اولین قبله مسلمانان با جهان اسلام، قرآن و دین ما گره خورده است و مستکبرین باید بدانند که نهایتا این مردم فلسطین و حامیان آنها هستند که پیروز میدان خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *