جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

استعفای اعتراضی در وزارت خارجه آمریکا بر سر جنگ غزه / افزایش مخالفت با جنگ در آمریکا

وزارت خارجه آمریکا کناره‌گیری یکی از کارمندان خود در اعتراض به آن‌چه که او «انفعال» ایالات متحده در قبال جنگ غزه نامیده بود، را ناشی از وجود «تنوع گسترده دیدگاه‌ها و نظرات» دانسته است.

Loading
یک کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد

آستانه نماد ناتوانی دولت ها در حذف حکومت اسد

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ | نمای راهبردی

ترکیه با حضور در روند گفتگوهای سیاسی سوریه در قزاقستان به این مطلب اعتراف می کند که قادر به حذف دولت قانونی سوریه نیست.

سعدالله زارعی، کارشناس ارشد مسائل منطقه پیرامون برگزاری نشست آستانه و بررسی روند حل سیاسی بحران سوریه اظهار کرد: اجلاس آستانه، اجلاس اعتراف به دولت سوریه است، اینکه امروز ترکیه پس از یک دوره اقدامات چندوجهی در جهت سقوط رژیم سوریه به پای میز مذاکره با دولت سوریه می نشیند اتفاق بسیار مهمی به حساب می آید. کما اینکه حضور آمریکا در آن نشست که البته در سطح سفیر انجام شد در همین راستا قابل تفسیر است.

وی ادامه داد: اجلاس آستانه نشان داد که دولت ها از حذف دولت سوریه عبور کرده اند و به شرایط جدیدی فکر می کنند که در جامعه سوریه چگونه بستری را فراهم کنند تا بتوانند به حداکثر منافع و خواسته های خود دست یابند.

زارعی با بیان اینکه حضور ترکیه در نشست آستانه علاوه بر آنکه می تواند مثمرثمر باشد، مخاطراتی را هم با خود به همراه دارد، تصریح کرد: باید این مساله را مراقبت کنیم و اجازه ندهیم ادامه این روند باعث شود سوریه از کشوری که به عنوان پرچمدار مبارزه با تروریسم در قالب جبهه مقاومت و علیه رژیم صهیونیستی اقدام می کند، به عنوان کشوری با هویت همخوان با رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

کارشناس ارشد مسائل منطقه افزود: در واقع ترکیه با حضور در روند گفتگوهای سیاسی سوریه اعتراف به این مطلب می کند که قادر به حذف دولت قانونی سوریه نیست ولی اگر زمانی برای ترک ها تصوری پیش بیاید مبنی بر اینکه آنها می توانند تغییری را در صحنه سوریه ایجاد کنند، طبیعتا ترکیه به شرایط قبل از آستانه بازمی گردند.

منبع: خبرگزاری مهر

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *