جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

Loading
یک کارشناس ارشد روس مطرح کرد

ناکامی آمریکا در تقابل منطقه ای با ایران

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: تروریست ها در نظام حکومتی سوریه جایگاهی نخواهند داشت و توطئه غربی-عربی برای تامین مشارکت آنها در ساختار حکومتی این کشور شکست خورده است و ایستادگی و کمک های روسیه و ایران نیز در این عرصه نقشی تعیین کننده داشت و دارد.

ویاچسلاو بلوکرنیتسکی معاون انستیتو شرق شناسی روسیه گفت: آمریکا در طرح های خود برای کنترل خاورمیانه شکست خورده است و ایران در دوره چدید توانسته با مشارکت منطقه ای مانع جدی اجرای نقشه های توسعه طلبی واشنگتن شود.

 بلوکرنیتسکی افزود: آمریکا برای اجرای نقشه های خود در منطقه خاورمیانه هزینه های هنگفتی متحمل شده است که بخش عمده آن بیهوده بوده و هدر رفته است.

این کارشناس روس با استناد به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: واشنگتن برای اجرای طرح های جنگ طلبانه خود در خاورمیانه بیش از شش هزار میلیارد دلار هزینه کرده است.
وی افزود: با وجود صرف چنین هزینه سنگینی، آمریکا نتیجه قابل توجهی نگرفته است. لشکرکشی این کشور به عراق و افغانستان و مداخله نظامی در سوریه فقط برای واشنگتن دردسرساز شده است.
کارشناس ارشد روس همچنین گفت: ایران با مشارکت با کشورهای منطقه ازجمله سوریه و عراق مانع اجرای طرح های شوم آمریکا شده است و همین وضعیت باعث خشم سران این کشور شده است.
معاون انستیتو شرق شناسی روسیه خاطرنشان کرد: اگر ترامپ یا پیش از وی اوباما ایران را به تلاش برای ساخت سلاح اتمی متهم می کردند، این نگرانی واقعی نبود، زیرا خوب می دانستند، تهران در پی ساخت چنین سلاح هایی نیست.
بلوکرنیتسکی گفت: علت اصلی طرح این اتهام ها و ادعاهای واهی، عصبانیت واشنگتن از همکاری های منطقه ای ایران یا به عبارت بهتر تلاش های تهران علیه طرح های توسعه طلبانه غرب و در راس آن آمریکا است که مقام های کاخ سفید را گرفتار کرده است.
شرق شناس روس در ادامه نیز همکاری های مسکو و تهران را عامل مهم ایجاد موازنه در منطقه خاورمیانه خواند و افزود: ایران و روسیه توانستند با مشارکت یکدیگر شرایط را در سوریه به نفع برقراری ثبات و امنیت در این کشور تغییر دهند.
وی ادامه داد: این همکاری و همراهی با کشورهای دیگر منطقه از جمله عراق و ترکیه باعث شده عرصه بر تروریست های مورد حمایت غرب به شدت تنگ شود و امروز هم شاهد ذلت و شکست داعش و کشته شدن بسیاری از تروریست ها در خاورمیانه هستیم.
معاون انستیتو شرق شناسی روسیه همچنین خاطرنشان کرد: سازمان های اطلاعاتی غرب به تروریست ها امید بسته بودند و می خواستند از آنها برای اجرای طرح های شوم خود و کنترل کردن منطقه استفاده ابزاری کنند که شکست خوردند.
کارشناس روس گفت: اکنون دیگر آشکار شده که سازمان های اطلاعاتی غرب پشت سر گروههای تروریستی در سوریه قرار دارند و در رسانه های غربی نیز تروریست های ضدسوری معارضان میانه رو خوانده می شوند، در حالیکه نه تنها میانه رو نیستند بلکه معارض هم به شمار نمی روند.
معاون انستیتو شرق شناسی روسیه در پایان تاکید کرد: تروریست ها در نظام حکومتی سوریه جایگاهی نخواهند داشت و توطئه غربی-عربی برای تامین مشارکت آنها در ساختار حکومتی این کشور شکست خورده است و ایستادگی و کمک های روسیه و ایران نیز در این عرصه نقشی تعیین کننده داشت و دارد.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *