جدیدترین مطالب

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی این روز‌ها با دومینوی برکناری و استعفا‌های بی شماری مواجه است آن هم در بین نظامیان عالی رتبه که این رژیم را با چالشی جدید مواجه ساخته است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

Loading

أحدث المقالات

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

پسکوف: آمریکا مستقیماً در جنگ اوکراین دخالت دارد

تهران- ایرنا- دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با اشاره به گنجانده شدن موشک‌های دوربرد زمین به زمین تاکتیکی اتکمز (ATACMS) آمریکا در بسته کمک نظامی اعلام شده در ماه مارس ایالات متحده به کی‌یف، تاکید کرد: ارسال موشک دوربرد به کی‌یف توسط آمریکا، مهر تائید دخالت واشنگتن در جنگ اوکراین است.

Loading

عربستان به‌دنبال ناامنی در منطقه

۱۳۹۵/۱۲/۱۶ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:یک عضوهیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که عربستان با پشتوانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایجاد آشوب و ناامنی در منطقه است که در همین راستا طرح ایجاد منطقه امن زمینی در سوریه را مطرح کرده و نمی‌خواهد که موصل هر چه سریعتر آزاد شود.

محمدجواد جمالی با اشاره به پیروزی‌های اخیر ارتش عراق در موصل گفت: موصل از مهمترین شهرهای شمال عراق است که ارتش عراق تلاش‌های بسیاری برای آزادسازی آن انجام می‌دهد. در چنین شرایطی ترکیه و آمریکا علی رغم تمامی ادعاهایشان برای مبارزه با تروریست نمی‌خواهند موصل بدون نقش آن‌ها آزاد شود و از هر طرح و نقشه‌ای برای رسیدن به هدفشان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی موصل گفت:‌ وضعیت جغرافیایی موصل و حضور غیرنظامیان در شهر روند آزادسازی را طولانی کرده است. موضوعی که از همان ابتدا دولت عراق نیز به آن اشاره کرده بود چون مدل آزادسازی موصل همچون حلب است که دارای مناطق شرقی و غربی بود و به دلیل حضور مردم و مناطق مسکونی نمی‌توان بی محابا آن مناطق را بمباران کرد که همه این مسائل روند آزادسازی را با کندی مواجه می‌کند ولی قطعا شرایط به نحوی جلو خواهد رفت که شاهد آزاد سازی و به دنبال آن تضعیف روحیه داعش خواهیم بود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تجهیزات پیشرفته داعش گفت:‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی داعش را از لحاظ نظامی تجهیز می‌کنند که این موضوع را نمی‌توان بی ربط با تصمیم جدید عربستان دانست که به دنبال ایجاد منطقه امن زمینی در سوریه است تا بتواند از این طریق جلوی روند آزاد سازی موصل را گرفته و همچنان عراق و سوریه در این وضعیت بمانند.

جمالی در پایان گفت:‌ عربستان نیز با تجهیز داعش و به دنبال تشکیل منطقه امن زمینی در سوریه می‌خواهد همچنان در سوریه حرفی برای گفتن داشته باشد. این اقدامات از تجارب جنگ در زمان صدام و حکومت لیبی نشات می‌گیرد تا در نهایت نظام سوریه ساقط شود که قطعا با ادامه مقاومت چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *