جدیدترین مطالب

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

اکسیوس: بلینکن بزودی به عربستان می رود تا برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض تلاش کند

رسانه آمریکایی اکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عرب گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به چین، این هفته قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند.دولت بایدن به کار به سمت یک توافق بالقوه که می تواند راه را برای عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل هموار کند، ادامه می دهد

Loading

کرزی: واشنگتن با داعش متحد است

۱۳۹۶/۰۲/۱۷ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:رئیس‌جمهوری سابق افغانستان معتقد است که واشنگتن با داعش متحد است و به آن کمک می‌کند. با این حال آمریکا اخیرا اعلام کرده به تعداد نیروهای خود در این کشور افزوده و مدعی است "تلاش‌های دیگری هم برای حذف گروه‌های تروریستی خصوصا داعش انجام می‌دهد."

حامد کرزی رئیس‌جمهوری افغانستان در مصاحبه با فاکس نیوز در کابل گفت: داعش محصولی آمریکایی است. داعش که قطعا گروهی خارجی است، سال ۲۰۱۵ حین حضور آمریکا در عراق ظهور کرد.

کرزی که از دسامبر ۲۰۰۴ تا سپتامبر ۲۰۱۴ رهبری افغانستان را در دست داشت، تاکید کرد که مکررا گزارش‌هایی دریافت می‌کند مبنی بر اینکه بالگردهایی ناشناس مهمات و غذا برای گروه‌های تروریستی در مرز پاکستان و افغانستان می‌برند و این چیزی است که “آمریکا باید درباره آن توضیح دهد.”

او همچنین از پرتاب بمب آمریکایی موسوم به “مادر تمام بمب‌ها” در ماه گذشته در افغانستان ابراز تاسف کرد و آن را عملیاتی آمریکایی – داعشی خواند. کرزای در ادامه گفت: داعشی‌ها اکثر اعضای خانواده و مبارزان خود را از منطقه تخلیه کرده بودند و بنابراین این هماهنگ شده بود. این گروه تنها یک ابزار آمریکایی است. نمی‌توان هیچ فکر دیگری درباره آن کرد. اول داعش می‌آید و گروهی از افراد خاص را تخلیه می‌کند و بعد آمریکا آن بمب بزرگ را پرتاب می‌کند… بسیار ساده است. آمریکا به سادگی از خاک افغانستان برای آزمایش اسباب‌ بازی‌هایش استفاده می‌کند.

رئیس‌جمهوری افغانستان همچنین تاکید کرد: آنها (آمریکایی‌ها) فکر می‌کنند که اینجا سرزمین بی‌صاحب و غیر مسکونی است که می‌توانند از آن برای آزمایش و سوءاستفاده بهره‌برداری کنند اما اشتباه می‌کنند. ما ساکنان میهن‌پرستی در اینجا داریم که اجازه نمی‌دهند چنین اتفاقی رخ دهد. نام مادر تمام بمب‌ها باید به مرگبارترین بمب‌ها تغییر کند! آنها چطور می‌توانند ادعا کنند هم‌پیمان ما هستند و بعد ما را بمباران کنند؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *