جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را خطرناک خواند

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش اسرائیل قانونی کردن پاسگاه‌های شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و هشدار داد که چنین اقدامی «خطرناک و غیرمسئولانه» است.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

مسکو: قطعنامه آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از توافقنامه‌های بین‌المللی بود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از چارچوب حقوقی توافقنامه‌های بین‌المللی بود و به همین دلیل، مسکو آن را وتو کرد.

گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان

نیویورک – ایرنا- اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاههای هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاههای تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مقامات سه کشور

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ روسیه با مقامات عالی شرکت‌کننده از چین، برزیل و آفریقای جنوبی به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

پاسخ موشکی حزب‌الله به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی جنوب لبنان+فیلم

تهران-ایرنا-حزب الله لبنان بامداد پنجشنبه فیلمی از شلیک چندین موشک به چندین نقطه از مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی در جنوب لبنان را منتشر کرد.

Loading

آشنایی با موسسه امور بین الملل استرالیا (AIIA)

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ | اندیشکده های جهان

شورای راهبردی آنلاین- اندیشکده ها: موسسه امور بین الملل استرالیا با نام اختصاری(AIIA) یک اتاق فکر غیرانتفاعی در استرالیا است. این موسسه در سال 1924 تاسیس شده و هدف آن تلاش برای ترویج روابط بین الملل و درک امور بین الملل است.

موسسه امور بین الملل استرالیا سازمانی مستقل و غیرانتفاعی است که با گردهم آوردن گروهی از متخصصان و کارشناسان به تحلیل و بررسی مسائل بین‌المللی در جهان امروز می‌پردازد. تحقیقات و پژوهش‌های این مرکز به موضوعاتی مانند، سیاست، اقتصاد، روابط بین‌الملل، دموکراسی، صلح، توسعه و سیاست خارجی اختصاص می‌یابد. مؤسسه امور بین الملل استرالیا در گزارش سالیانه دانشگاه پنسیلوانیا به عنوان برترین اتاق فکر منطقه جنوب شرق آسیا دست یافته است.[1]

مأموریت مؤسسه :

مأموریت موسسه امور بین الملل استرالیا ترویج علاقه ، تفاهم و درک مسائل بین المللی  همراه با گسترش بحث، انتشار ایده ها، آموزش و همکاری با افراد و سازمان های مرتبط می باشد. این موسسه اجتماع عمومی را برای بحث و گفتگو فراهم می آورد در حالیکه مدعی است به دنبال تدوین دیدگاه های نهادی خود نیست.  موسسه امور بین الملل استرالیا ضمن برگزاری سخنرانی ، سمینار ، کارگاه های آموزشی ، کنفرانس ها و … و پژوهش ها و انتشارات مرتبط را مورد حمایت قرار می دهد.این موسسه به وسیله پرداخت هزینه  و کمک های مالی اعضا ، کمک هزینه ای دولت ، مالیات و کمک های اهدایی از طرف افراد و سازمان های تجاری ، هزینه های مالی خود را تامین می کند. موسسه AIIA ارتباط نزدیکی با چتم هاوس ( موسسه سلطنتی امور بین الملل) ، با موسسات همکار و دیگر اتاق های فکر هم سو در سراسر جهان برقرار نموده است. AIIA. از طریق دفتر ملی و شاخه های مربوطه به ماموریت خود مبنی بر ترویج علاقه ، تفاهم و درک مسائل بین المللی از جمله سیاست، اقتصاد و قانون بین المللی از چهار طریق دست پیدا کرده  است :

ایجاد اجتماعات مردمی برای گفتگو

AIIA اجتماعات و جلسات هم اندیشی مردمی را در قالب برگزاری جلسات بحث و گفتگو، سخنرانی ،برگزاری سمینار و کارگاه های آموزشی را برای اعضای خود برگزار نموده است. در این بخش فقط در سال 2008 تا 2009 بیش از 150  برنامه در سراسر کشور برگزار شده است.

انتشار ایده ها

AIIA ، در طول تاریخ خود ، درگیر بحث های کلیدی روابط بین الملل از طریق انتشارات خود بوده است. اخیرا AIIA دست به انتشار مجله ی استرالیایی امور بین الملل ، مجموعه استرالیا در امور جهانی و مقالات مختلف تخصصی زده است.

آموزش

AIIA همچنین تلاش گسترده ای در جهت آموزش جامعه پیرامون موضوعات بین الملل دارد. یکی از حوزه های کلیدی آموزش این موسسه تمرکز بر روی جوانان است.

همکاری

AIIA به دنبال همکاری با نهاد های مشابه و همسو در داخل  و خارج از استرالیا است. موسسه امور بین الملل استرالیا در طول تاریخ خود ، سابقه ی مشارکت  و همکاری چهره های برجسته  ای همچون سر رابرت منزیس (نخست وزیر سابق) ، سر گارفیلد باروبک(رئیس سابق قضات عالی) ، سر جان لاتام و سر اون دیکسن (فرمانداران کل سابق لورد کیسی) و چهرها ی برجسته ی استرالیایی سر ایان کلونیز راس ، سر ریچارد بویر ، سر راسل مدیگان و ای سی دیاسن را داشته است. ژنرال سر پیتر کازگرو ای کی ام سی (فرماندار کل استرالیا) یکی از بازدیدکننده های افتخاری AIIA  استرالیاست.

موسسه امور بین الملل استرالیا در سال 2013 تا 2014 کمک های مالی را برای پروژه های زیر دریافت کرد :

78 هزار دلار از وزارت امور خارجهبرای همایش ملی تجارت

25 هزار دلار از انجمن  بین المللی کنفوسیون

14400 دلار از وزارت دفاع برای کارگاه درک استراتژیک ریسک .

درآمدهای دیگر موسسه شامل  موارد زیر است:

حق امتیاز برای مجله ی استرالیایی امور بین المللی و دیگر نشریات، کمک های مالی ، شامل برنامه های بورسیه ،قرار دادن بودجه برای کمک هزینه ی تحصیلی برای مقامات رسمی در سطوح میانی از جمهوری کره و اجاره اموال .

کارآموزی

AIIA به دنبال دانشجویانی از  استرالیا و سراسر جهان است که علاقمند برای تکمیل داوطلبانه  دوره های کارآموزی هستند. دوره های کارآموزی منظم هم اکنون در سیدنی ، ملبورن و کنبرا ( دفتر ملی ) برگزار می شود. همچنین ممکن است اماکنی در دیگر مناطق مانند  آدلاید، بریزبین ، کنبرا ( شعبه ATC) و هوبارت بسته به نیاز شعبه این امتیاز را داشته باشند. کارورزان می توانند در دفتر ملی AIIA در کنبرا و یا در یکی از هفت ایالت و دفتر منطقه ای AIIA مشغول بکار شوند. برنامه ی بومی شده برای هر کارآموز بر طبق آموزش و نیازهای توسعه ی حرفه ی کارآموز ارائه می شود که می تواند شامل ترکیبی از آموزش وکسب مهارت های عملی در پروژه های تحقیقاتی ، حوادث ، ارتباطات و مدیریت باشد.

مدیران موسسه :

نیل بیلوت (Neal Blewett) رئیس مؤسسه.

ملیسا اچ کانلی تایلر (Melissa Conley Tyler) مدیر اجرایی.

پروفسور دیوید گلدزورثی (David Goldsworthy) رئیس کمیته پژوهش ها.

فرنک میلبرن (Frank Millburn) خزانه دار افتخاری

بیوگرافی ملیسا کانلی تایلر مدیر اجرایی مؤسسه :

Email: ceo@internationalaffairs.org.au

ملیسا اچ کانلی تایلر مدیر اجرایی موسسه امور بین المللی استرالیا در سال 2006 منصوب شد او یک وکیل و متخصص در حل اختلافات و تعارضات، از جمله مذاکره، میانجیگری و صلح است. وی سابقاً مدیر مرکز حل و فصل تعارضات بین المللی در دانشگاه ملبورن و همکار ارشد دانشکده حقوق ملبورن بود. در سال 2008 خانم کانلی تایلر به عنوان یکی از مدیران نمونه کشور استرالیا توسط نخست وزیر انتخاب شد. در طول هفت سال و نیم  مدیریت وی در موسسه بیش از 40 نشریه انتشار یافته  و تعامل مناسبی با جوانان داشته است. تایلر روابط قوی تری با موسسات دیگر در حوزه امور بین المللی در سراسر جهان ایجاد کرده است.

تحقیقات اخیر او شامل موارد زیر می گردد:

فصل هایی از کتاب ساخت سیاست خارجی استرالیا

نقش استرالیا در G20

انتشار مقالاتی در حوزه دیپلماسی عمومی استرالیا

خانم کانلی تایلر با بیش از 15 سال سابقه کار در سازمان های اجتماعی در استرالیا، آفریقای جنوبی و ایالات متحده آمریکا، علاقه ای زیاد به مدیریت غیر انتفاعی دارد. او عضو هیئت مدیره بنیاد خیریه کمک استرالیا، یکی از بزرگترین اهداکنندگان کمک مالی در استرالیا و نیز عضو کمیته مدیریت بنیاد ویکتوریا برای بازماندگان شکنجه بوده است.

نشریات موسسه :

الف) نشریه امور بین الملل استرالیا

Australian Journal of International Affairs

دوره انتشار : سه بار در سال.

موضوع : تحلیل و بررسی مسائل بین المللی مورد توجه استرالیا نظیر : تروریسم، افغانستان، سیاست خارجی استرالیا، سلطه آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوسیه، چین و اتحادیه اروپا، آ سه آن، موافقت نامه ها و قراردادهای تجاری با آمریکا.

ب)خبرنامه مؤسسه امور بین الملل استرالیا (Newsletter AIIA)

موضوع : فعالیت ها، اخبار و رویدادهای مؤسسه.

بخش دیگر انتشارات مؤسسه است که به چاپ کتابهای گوناگون اختصاص می یابد که برخی عناوین آنها عبارتند از :

1)روابط استرالیا و آمریکا : نگاهی به قرن آینده/ ویلیام تو / 1998.

2)مطبوعات: آزادی و مسئولیت / سرزیلمان کوون، 1998.

3) کثرت گرایی اقتصادی بین المللی : سیاست اقتصادی در آسیای شرقی و اقیانوسیه / پیتر درایسدیل، 1998.

4) آینده نظم اقتصادی در منطقه اقیانوسیه: نقش استرالیا / راسل ترود، 1993.

شعب و آدرس شعبه مرکزی :

Address

Stephen House   32 Thesiger Court    Deakin ACT 2600

Email

ceo@internationalaffairs.org.au

Telephone:   (02) 6282 2133

Fax      (02) 6285 2334

AIIA در سراسر استرالیا هفت شعبه دارد که عبارتند از

ACT یا   Australian Capital Territory

New South Wales

Queensland

South Australia

Tasmania

Victoria

Western Australia

سایت اینترنتی موسسه به زبان انگلیسی و به آدرس زیر فعال می باشد:

www.internationalaffairs.org.au

جدول گزارشات و مقالات مؤسسه در مورد ایران :

در ادامه آخرین مقالات و گزارش های موسسه در سال2015  با موضوع ایران معرفی می گردد.

ردیف موضوع گزارش نویسنده سال انتشار
1 مقاله ای در خصوص تهدیداتی که در خاورمیانه متوجه ایران است. Ian Dudgeon December 10, 2015
2 آماده شدن ایران برای تبدیل شدن به بخشی از راه حل بحران های خاورمیانه Ian Dudgeon October 16, 2015
3 حمایت ایران و روسیه از بشار اسد Ian Dudgeon October 1, 2015
4 بررسی امکان ورود ایران به جمع کشورهایی که دارای سلاح هسته ای هستند Richard Broinowski and Bob Howard September 30, 2015
5 تعامل با ایران و کوبا Geoffrey Wiseman September 3, 2015
6 روابط ایران و کانادا پس از توافق هسته ای Navid Hassibi July 29, 2015
7 تاثیر انرژی و دیپلماسی اقتصادی بر ترجیح توافق هسته ای  به نسبت گزینه های دیگر Saleem H. Ali July 16, 2015
8 تاثیر توافق هسته ای با ایران بر دور کردن منطقه از مسابقه تسلیحاتی Shahram Akbarzadeh July 9, 2015
9 افول خوش بینی برای توافق هسته ای با ایران  Novan Sachrud June 13, 2015
10 مقاله ای در خصوص ابعاد مختلف سفر خانم بی شاپ(وزیر خارجه استرالیا) به ایران Paul Komesaroff, Alphonso Lingis and Modjtaba Sadria April 15, 2015
11 مقاله ای در خصوص توافق هسته ای با ایران James Downie April 9, 2015
12 توافق هسته ای و میزان اعتماد افکار عمومی به این موضوع در ایران و امریکا  Ebrahim Mohseni April 9, 2015
13 اسرائیل،ایران و بمب Ramesh Thakur March 13, 2015
14 مقاله ای در خصوص مذاکرات هسته ای Rod Lyon February 17, 2015
15 مقاله ای در خصوص تحلیل های مختلف پیرامون دست یابی ایران به سلاح هسته ای Rodger Shanahan January 15, 2015

[1] . http://www.internationalaffairs.org.au/aiia-named-top-think-tank-in-the-region/

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *