جدیدترین مطالب

شکست در عین زورگویی امریکا و اسرائیل در سازمان ملل

شکست در عین زورگویی امریکا و اسرائیل در سازمان ملل

جواد معصومی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: صرف‌نظر از اینکه قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت در عمل اجرا شود یا خیر، این قطعنامه شکست سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و می‌تواند فشارهای افکار عمومی جهانی علیه رژیم صهیونیستی را افزایش دهد. قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از نظر قانونی الزام‌آور هستند. اگرچه سازوکارهای اجرایی سازمان ملل محدود هستند، اما شورای امنیت می‌تواند به پشتوانه قطعنامه حقوقی صادر شده، اقدامات تنبیهی بیشتری علیه رژیم صهیونیستی صادر کند و در صورت عدم اجرای قطعنامه ناکارآمدی و بی‌اعتباری شورای امنیت را تشدید خواهد کرد.

هشدار روسیه به مالک تلگرام

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت پاول دورُف باید مراقب باشد؛ پیام رسان تلگرام به ابزاری برای اقدامات تروریستی تبدیل شده است.

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

Loading

أحدث المقالات

شکست در عین زورگویی امریکا و اسرائیل در سازمان ملل

شکست در عین زورگویی امریکا و اسرائیل در سازمان ملل

جواد معصومی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: صرف‌نظر از اینکه قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت در عمل اجرا شود یا خیر، این قطعنامه شکست سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و می‌تواند فشارهای افکار عمومی جهانی علیه رژیم صهیونیستی را افزایش دهد. قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از نظر قانونی الزام‌آور هستند. اگرچه سازوکارهای اجرایی سازمان ملل محدود هستند، اما شورای امنیت می‌تواند به پشتوانه قطعنامه حقوقی صادر شده، اقدامات تنبیهی بیشتری علیه رژیم صهیونیستی صادر کند و در صورت عدم اجرای قطعنامه ناکارآمدی و بی‌اعتباری شورای امنیت را تشدید خواهد کرد.

سومالی در جامعه شرق افریقا: چشم‌انداز و چالش‌ها

پیوستن سومالی به جامعه شرق افریقا مزیت‌های سیاسی و اقتصادی را برای این کشور فراهم کرده که می‌تواند به سیاستمداران این کشور کمک کند تا عادی‌سازی وضعیت سومالی در نظام بین‌الملل را در ادغام‌های منطقه‌ای پیگیری کند. اما چگونه توانسته اعتبار بین‌المللی ازدست‌رفته خود را احیا کند؟ گزارش خبرآنلاین را بخوانید.

هشدار روسیه به مالک تلگرام

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت پاول دورُف باید مراقب باشد؛ پیام رسان تلگرام به ابزاری برای اقدامات تروریستی تبدیل شده است.

Loading

آشنایی با موسسه امور بین الملل سوئد

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ | اندیشکده های جهان

شورای راهبردی آنلاین- اندیشکده ها:موسسه امور بین الملل سوئد (UI) یک موسسه مستقل و یک اتاق فکر برای تحقیق و جمع آوری اطلاعات در زمینه ی امور خارجی و روابط بین الملل می باشد.ماموریت این موسسه اینست که بحث ها و گفتگوهای عمومی را از طریق ایجاد علاقه و انگیزه در زمینه ی دانش روابط بین الملل گسترش داده وغنی نماید.

با استفاده از انتشارات موسسه امور بین الملل سوئد UtrikespolitiskaInstitutet به زبانهای بین المللی ، شرکت در شبکه های بین المللی و کتابخانه آنالیند ، موسسه به انتشار دانش  و آگاهی در زمینه امور بین الملل و وضعیت آن در کشورهای مختلف جهان کمک می کند. کارشناسان این موسسه شامل دوگروه محققان و تحلیل گران متخصص در زمینه امور بین الملل می باشند.در یک چشم انداز وسیع ، موسسه بر مسائل سیاست خارجی و امنیت  که ارتباط خاصی با کشور سوئد دارند تمرکز دارد. موسسه مدعی است که تحقیقاتش بر پایه ی تجزیه و تحلیل علمی و بی طرفانه است.همچنین دیگر نشریات این موسسه به طور مستقل عمل می کنند.

موسسه (UI) به عنوان یک سازمان نمی تواند به عنوان یک پایه و اصل در مسائل سیاسی در نظر گرفته شود.  موسسه دارای مراکز تامین بودجه متنوعی است . بودجه این موسسه از طریق کمکهای مالی جهت انجام تحقیق ،درآمد حاصل از نشریات و رویدادها تامین می شود.موسسه همچنین از طرف دولت نیز کمک های مالی را دریافت می کند که تقریبا یک سوم از  بودجه موسسه را تشکیل می دهد. همراه با دانشگاه دفاع ملی سوئد ، موسسه کتابخانه آنالیند را که یک کتابخانه تخصصی و پژوهشی در زمینه دفاع ، سیاست خارجی و امنیت است اداره می کند. (UI ) یک سازمان غیر انتفاعی می باشد که در سال 1938 تاسیس شد ودر سال 2013  جشن 75 سالگی موسسه برگزار شده است.

اعضای هیئت مدیره موسسه

هیئت مدیره موسسه  به عنوان بدنه اصلی و مستقیم موسسه می باشد که یک انجمن در حوزه سیاست خارجی بوده و سازمانی غیر انتفاعی است . این سازمان شامل 300 تخصص به رسمیت شناخته شده در امور خارجی و روابط بین الملل که برای مدت زمان نامحدود ی منصوب شده اند می باشد.

هیئت مدیره موسسه شامل افراد زیر می باشد:

1-مایکل سالمن  (Michael Sohlman ):  سالمن در قسمتها و جایگاههای متفاوتی فعالیت نموده است. خدمات او عبارتند از: مدیر بودجه در وزارت دارایی ، به عنوان معاون وزیر در وزارت خارجه و وزارت کشاورزی  در طی سالهای 1982 تا 1991. او همچنین  به عنوان مدیر اجرایی بنیاد نوبل در طی سالهای 1992 تا 2011  فعالیت داشته است. او به عنوان عضو افتخاری فرهنگستان علوم سوئد نائل گشته است.

2- اگنت دریبر (AgnetaDreber):  اگنت دریبر به عنوان شهردار سابق استکهلم در طی سالهای 1988 تا 1991 مشغول به فعالیت بود . وی  به عنوان مدیر کل سابق  موسسه ی ملی بهداشت سوئد در طی سالهای 1992 تا 1993 فعالیت داشته است. در حال حاضر ریاست بخش تحقیق از خدمات عمومی اشتغال برای دولت سوئد را برعهده دارد. او همچنین ریاست  خدمات بهداشت و درمان را در شورای استکهلم از سال 2009 بر عهده داشته و عضو هیئت مدیره دانشکده اقتصاد استکهلم  (SSE ) می باشد. ویاز دبیرستان Frontier شهر هامبورگ فارغ التحصیل شده است. اگنت دریبر داری مدرک کارشناسی ارشد از SSE و مدرک  لیسانس هنر روسی و انگلیسی از دانشگاه استکهلم می باشد.

3- اوه جانسون (OveJoanson) :  جانسون یک روزنامه نگار است. او رئیس بخش اشاعه عمومی اعتماد سوئد است. همچنین مالک سه شرکت در بخش خدمات عمومی سوئد می باشد.وی مدیر عامل  شرکت در طی سالهای  1984 تا 1996  و رئیس هیئت مدیره بخش سوئدی شرکت بوده است. او در حال حاضر او ریاست مرکز خبر نگاری اروپا در ماستریخت هلند را به عهده داشته و یک سناتور پارلمان فرهنگی اروپا در برلین می باشد. اوه جانسون روزنامه تحت عنوان  “20 دقیقه” را در سال 1998 در سوئیس تاسیس کرد و به عنوان مدیر عامل، این روزنامه را در چندین کشور اروپایی راه اندازی کرد.

4- روتگر لیندال (RutgerLindahl ):  لیندال استاد ارشد در رشته علوم سیاسی دانشگاه گوتنبرگ می باشد. وی مدیر سابق موسسه امور بین الملل سوئد در طی سالهای 1992 تا 1995 بوده است. تحقیقات او در درجه اول در روابط بین الملل  و پیوستن به اتحادیه اروپا ، به ویژه سیاست خارجی و امنیت متمرکز شده است. او به عنوان عضو افتخاری آکادمی علوم جنگ سوئد نائل گشته است.

5- ماریا کریستینا لاندکویست (Maria Christina Lundqvist) : ماریا کریستینا لاندکویست به عنوان مدیر بخش آمریکایی در وزارت امور خارجه در سال 2008 بکار گرفته شد. سفیر شیلی و پرو در سال 2006 بوده و در طی سالهای 2001 تا 2006 به دریافت جایزه رفتار برتر در برلین نائل گشته است . او معاون سیاسی و خبرنگار اروپایی در وزارت امور خارجه در طی سالهای 1995 تا 2001 بوده است . همچنین وی در اتحادیه اروپا در بروکسل و در سفارتخانه های پاریس ، مادرید و لیسبون دارای مسئولیت های مختلفی بوده است .ماریا کریستینا لاندکویست عضو هیئت مدیره موسسه مطالعات آمریکای لاتین ( LAIS) و دانشگاه استکهلم  بوده است. وی در دانشکده اقتصاد و دانشگاه گوتنبرگ ،کالج اروپا در نروژ تحصیل نموده است.

6-  روتگر پلامسترنا (RutgerPalmstierna ) : روتگر پلامسترنا مسئول خدمات خارجی سوئد در طی سالهای 1972 تا 1986 بوده است . مقالات منتشر شده از وی در خصوص موضوعات انرژی هسته ای بین المللی و مسائل عدم اشاعه آن ، مسائل بدهی های بین المللی و… می باشد. وی بعنوان تحلیل گر ارشد  SEB در طی سالهای 1986 تا 2001 فعالیت داشت . او بعنوان مشاور دولت مولداوی در مورد مسائل بدهی های بین المللی و تغییر زمان پردخت بدهی  در سال 2000 تحت عنوان پروژه سیدا ((Sida فعالیت داشت.

7- ماری سودر برگ (Marie Söderberg) : سودربرگ مدیر موسسه اروپایی مطالعات ژاپن واقع در دانشکده اقتصاد استکهلم می باشد . او همچنین استاد مطالعات ژاپن در دانشگاه استکهلم است. سودر برگ از سردبیران ارشد موسسه اروپایی مطالعات ژاپن  ، اقتصاد شرق آسیا و مطالعات کسب و کار می باشد . یک سری از کتابهای او توسط دولتج در لندن و نیویورک منتشر شده است. او همچنین رئیس کمیته اجرایی EJARN ( شبکه تحقیقات پیشرفته اروپا در ژاپن ) می باشد.

8- جوناس تالبرگ (Jonas Tallberg)  :  تالبرگ به عنوان استاد در دانشکده علوم سیاسی در دانشگاه استکهلم مشغول به فعالیت می باشد.

پژوهش

پژوهشها و تحقیقات موسسه امور بین الملل سوئد در زمینه های سیاست خارجی ،دفاع و امنیت ، دموکراسی و توسعه ، حکومتداری، جهانی شدن و جامعه اطلاعاتی می باشد . برنامه های پژوهشی موسسه در حوزه های زیر  تقسیم بندی می شوند :

آسیای شرقی ، برنامه اروپا ، سیاستهای جهانی و امنیت ، برنامه روسیه.

تمرکز اصلی در پژوهش عای موسسه بر روی مسائل مهم برای سوئد و همچنین برای بحث سیاست خارجی و امنیتی سوئد است .

حال به اجمال در مورد هر برنامه توضیحاتی را ارائه می دهیم :

1-آسیای شرقی

در حالی که اهمیت جهانی شدن شرق آسیا در حال رشد است ، روابط درون منطقه ای هنوز هم تیره و تار است . بسیاری امیدوارند که یکپارچگی اقتصادی بیشتر به صلح  وثبات منطقه کمک خواهد کرد ، اما تنش زیاد ، درگیری های حل نشده و پرسشهای تاریخی بی جواب مانده است . در بسیاری از موارد ، این بحث منطقه ای است که توسط گرایشات ناسیونالیستی شدت یافته است . اخیرا بی ثباتی در داخل و اطراف منطقه تا حد زیادی از این سوال  که چگونه پیشرفت و ترقی چین تاثیر بین المللی خواهد داشت ؟ و چگونه بقیه جهان باید به پیشرفت و توسعه این ملت قدرتمند پاسخ دهند ؟این پرسشها برای ژاپن و دیگر کشورهای شرق آسیا فوری است .حال به چند نمونه از پروژ ه هایی که در ارتباط با این برنامه می باشند اشاره می کنیم :

-به چالش کشیدن قدرت دولتی در چین ؛ تشکیل هنجارهای شهروند جدید در جامعه مدنی در حال ظهور.

هدف از این پروژه بررسی چالشهای پیش روی قدرت دولتی چین که از جامعه مدنی و فعالان در داخل دستگاههای دولتی نشات گرفته است می باشد که ناشی از شکل گیری هنجارهای شهروند جدید و رسانه های اجتماعی است.

-چین در آفریقا ؛ همکاریهای جدید جنوب و مسئله حاکمیت دولت

این پروژه حاصل دانش جدید و مربوط به تحول مفاهیم چینی و آفریقایی  از حاکمیت دولت ، همکاریهای جنوب و بیشتر شامل یک فرآیند در سیاست خارجی چین می باشد .

-سیستم رسانه های چین و اینترنت

این پروژه مربوط به رقابتهای آنلاین و آفلاین بین مقامات حزب – دولت و شهروندان چین است .

-همکاری در دریا ؛ امنیت دریایی در شرق آسیا

امنیت دریایی بالا در دستور کار منطقه ای و همچنین بین المللی می باشد . این مورد به طور گسترده با توجه به افزایش نیازها و اقتصاد جهانی رو به رشد ، خطوط دریایی امن برای تجارت و حمل و نقل انرژی مورد بحث می باشد .

-هویت جمعی وسیاست خارجی و امنیتی ژاپن

هدف از این پروژ ه درک بیشتر از سیاست خارجی و امنیتی ژاپن از طریق تمرکز بر هویت ملی می باشد .

-شبکه نخبگان و تعاملاتی از ارتباط برای برقراری صلح در شرق آسیا

این پروژه در کوتاه مدت با هدف پیگیری صلح در شرق آسیا اجرا می شود .

-روابط چین و ژاپن

یک ضرب المثل چینی می گوید : دو ببر نمی توانند بر روی یک کوه زندگی کنند.در همین راستا این یک واقعیت است که شرق آسیا در حال حاضر خانه دو قدرت بزرگ جهان است .

-سیاست داخلی ژاپن

-موضوع هسته ای کره شمالی ، مذاکرات شش جانبه و سوال از نمایندگی ژاپن

2- برنامه اروپا

برنامه اروپا در موسسه امور بین الملل سوئد مورد مطالعه چند جانبه در اروپا ، با تاکید ویژه بر اتحادیه اروپا و ناتو قرار گرفته است . اتحادیه اروپا به عنوان یک ابزار  برای کشور های اروپاییجهت مقابله با موانع مشترک از طریق نهادهای مشترک تصور می شد . ناتو به عنوان یک امنیت ضروری و پلت فرم دفاعی از منطقه آتلانتیک شمالی خدمت کرده است اما در هر دو نوع از همکاری با موانعی از گذشته روبرو می باشند. این دو مدل همکاری در چشم مردم بیشتر به عنوان دو ساختار که در صدد افزایش مشروعیت و تاثیر در مقابله با چالشهای پیچیده امروز به نظر می آیند..به طور کلی برنامه اروپا به مطالعه دولتها و جوامع در اروپا می پردازد تا جهت رسیدن به اهداف مشترک همکاری کنند .

3- سیاست جهانی و امنیت

برنامه سیاست جهانی و امنیت بر روی طیف وسیعی از مسائل در سیاست اقتصاد جهانی ، نظارت و امنیت می باشد .  مردم و جوامع در بخشهای مختلف جهان به طور فزاینده ای به هم وابسته و پیوسته هستند . در این زمینه مطالعه برنامه انرژی و تغییرات آب و هوا ،امنیت فرا ملی  ، امنیت سایبری اقتصاد جهانی  و توسعه در جهان مورد توجه است که زمینه یک تغییر قدرت از غرب به شرق و به سوی کشورهای جنوب  را فراهم نموده است. تو سعه و امنیت برنامه های جهانی به طور فزاینده ای به هم آمیخته شده است . یک موضوع اصلی این برنامه ارتباط بین  امنیت و توسعه انسانی است . در اینجا ، برای مثال ،ایجاد صلح  در کشورهای پس از جنگ و فرآیند های آشتی مورد مطالعه قرار گرفته است.علاوه بر این دراین برنامه مسائل مربوط به حقوق بشر، دیپلماسی و حقوق بین الملل

4- برنامه روسیه

برنامه روسیه در موسسه امور بین الملل سوئد جهت تجزیه و تحلیل در توسعه سیاسی و اقتصادی و اجتماعی روسیه و همسایگانش  می باشد .این برنامه به عنوان یک مرکز برای محققان ، دانشجویان و کارشناسان جهت به اشتراک گذاری علایق  درباره ی روسیه ، اوراسیا و شرق اروپا است . پژوهش در کشورهای شرقی در موسسه از سال 1938 آغاز شده و در سال 1992 پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، در یک برنامه جداگانه روسیه تاسیس شد .برنامه روسیه بر مسائل امور خارجه سوئد و اروپا و سیاست امنیتی ، توسعه منطقه ای و داخلی روسیه و کشورهای همسایه آن تمرکز دارد.

موضوعات مورد بررسی در مورد ایران

1-پرونده هسته ای ایران ؛ بررسی مذاکرات پیش رو

2- پیش بینی شگفت انگیز ؛ انتخابات ریاست جمهوری در ایران

3- مصاحبه ی انا جاردفلت در باره ی برنامه هسته ای ایران

4- رابطه پر تنش بین ایران و امریکا

5- سمینار ؛ قدرت های جدید خاور میانه.

6- آندرس هلنز از تحریمهای اتحادیه اروپا علیه ایران

عضویت

در ادامه بخش هایی از صفحه ای که در سایت موسسه جهت تشویق مخاطبان به عضویت در این موسسه فعال می باشد عینا ترجمه و منعکس می گردد:

((اعضای موسه قادر هستند به رویدادها ، نشریات و منابع موسسه با قیمت مناسب دسترسی داشته باشند. شما می توانید در هر زمان از سال ثبت نام کنید و این عضویت برای دوازده ماه از سال از تاریخ خرید معتبر خواهد بود.

عضویت در موسسه یک راه عالی برای بدست آوردن بینش بیشتر در مورد روابط بین الملل و سیاست خارجی است و یک شبکه فرصت الهام بخش را فراهم می کند.

عضویت هر فرد هزینهای معادل 900 کرون ( کرون : واحد پول سوئد ) که برابر با 3340000 ریال می باشد را دارد. این حق عضویت شامل انتشارات جهانی Dagsfrågor  و همچنین دسترسی آسان به اطلاعات آنلاین کشورها در  وب سایت Landguiden.se  می باشد . اعضاء دعوت نامه شخصی خود را از طریق پست الکترونیک جهت شرکت در سمینارها ، رویدادها و کنفرانسها دریافت می کنند که همه این خدمات با تخفیف ارائه می شود. دانشجویان می توانند با کاهش قیمت در نظر گرفته شده یا همان تخفیف مبلغ 450 کرون را جهت عضویت بپردازند.همچنین موسسه طرحهای مناسبی برای عضویت شرکتها ، سازمانهای غیر انتفاعی و موسسات آموزشی ارائه می دهد.

جهت پرس و جو و دریافت پاسخ از طریق آدرس info@ui.se  اقدام کنید.))

کارکنان موسسه

1-مت کارلسون (Mats Karlsson ) :  کارلسون به عنوان مدیر موسسه از سپتامبر 2014 مشغول به فعالیت شد . وی قبلا به عنوان معاون بانک جهانی امور خارجه و امور سازمان ملل خدمت کرده است و همچنین به عنوان مدیر بانک جهانی برای کشور مغرب ( منطقه غرب و شمال آفریقا ) فعالیت داشته است . کارلسون در پست اخیر خود مدیر مرکز مارسی برای ادغام مدیترانه (CMI ) که در آن او مسئول هماهنگی و همکاری بانک مرکزی در منطقه مدیترانه بود.وی در اوایل فعالیت خود در وزارت امور خارجه سوئد به عنوان اقتصاد دان ارشد مشغول فعالیت شد . همچنین به عنوان مشاور  نخست وزیر سوئد در زمینه سیاست خارجی  در حکومت جهانی در طی سالهای 1992 تا 1994 فعالیت داشت و همچنین به عنوان وزیر امور خارجه سوئد جهت توسعه همکاریهای بین المللی در طی سالهای 1994 تا 1999 مشغول به فعالیت بوده است .

اطلاعات تماس:

mats.karlsson@ui.setel +46-8-511 768 02

mob +46-70-612 11 86 Assistant +46-8-511 768 01

2-لنا آرویدسون (Lena Arvidson ) رئیس اداره

مسئول امور مالی ، مدیریت و منابع انسانی در موسسه امور بین الملل سوئد می باشد

اطلاعات تماس :

lena.arvidson@ui.se

tel +46-8-511 768 10

mob +46-70-251 01 02

3- ژان جوئل اندرسون (Jan Joel Andersson)  :  اندرسون محقق ارشد در موسسه امور بین الملل سوئد است .او از سپتامبر سال 2014 در این مسئولیت به سر می برد . او در حال حاضر به عنوان یک محقق در موسسه مطالعات امنیتی اتحادیه اروپا در پاریس مشغول به فعالیت می باشد . وی تحقیقات خود را در توسعه امنیت بین المللی و سوئد  و سیاست دفاعی ،تحولات صنعت دفاعی ، سیاست ایالات متحده و مشارکت بخش خصوصی و دولتی در امنیت اجتماعی و توسعه کمکها متمرکز کرده است .

اطلاعات تماس:

janjoel.andersson@ui.semob +33 672 942 129

4- آسترید بنکو (Astrid Benkö) دستیار شخصی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره.

یک کتابدار آموزش دیده و فارغ التحصیل از دانشکده کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه بوراس سوئد می باشد . او همچنین رشته های انگلیسی ، مردم شناسی ، انسان شناسی و تاریخ اندیشه را در دانشگاه استکهلم مورد مطالعه قرار داد . قبل از پیوستن به موسسه ، او در دفاع ملی سوئد ، کتابخانه آنا لیند و در کتابخانه سلطنتی موسسه فناوری مشغول یه فعالیت بوده است .

اطلاعات تماس:

astrid.benko@ui.setel +46-8-511 768 01

5- استفان بروگر (Stefan Borg )، پژوهشگر

او از ژانویه سال 2013 پژوهشی تحت عنوان بهار عربی  را که در نقاط مختلف جهان و در گفتمانهای علمی مختلف نشان داده شده است را انجام داده است . علایق پژوهشی او  شامل نظریه ی روابط بین الملل و نظریه پیوستن به اتحادیه اروپا می باشد .

اطلاعات تماس:

stefan.borg@ui.setel +46-8-511 768 30

6- نیکلاس برمبرگ (NiklasBremberg ) ، پژوهشگر

برمبرگ عنوان محقق و پژوهشگر در موسسه فعالیت دارد . تحقیقات او بر سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا متمرکز شده است . در حال حاضر او بر روی پروژه ی  “نقش بین المللی اتحادیه اروپا در رابطه با بهار عربی” تمرکز دارد و تخصص او در روابط اتحادیه اروپا  و سیاست های آن به سمت کشورهایی که در جنوب مدیترانه ، بخصوص  آفریقای شمال و مراکش و همچنین سیاست خارجی و امنیتی اسپانیا  را پوشش می دهد.  او دکترای خود را درشته علوم سیاسی  از دانشگاه استکهلم در یال 2012 دریافت کرد.

اطلاعات تماس:

niklas.bremberg@ui.setel +46-8-511 768 28

7- پیادالیک (PiaDaleke ) ، ویرایشگر.

او به عنوان سردبیر در موسسه از سال 2006 مشغول به کار شد . در حال حاضر به عنوان سردبیر یک سری از انتشارات موسسه تخت عنوان ” کشورها در جیب شما ” فعالیت می کند . او همچنین مسئول پوشش تحولات در جنوب و جنوب شرقی آسیا در Landguiden  می باشد .

اطلاعات تماس :

pia.daleke@ui.se tel +46-8-511 768 75

8- فردریک دوزر (Fredrik Doeser ) ، پژوهشگر .

محقق و پژوهشگر در موسسه می باشد و بیشتر کار او در زمینه ی تجزیه و تحلیل سیاست  خارجی ، تمرکز بر روی مسائلی  مانند تغییرات در سیاست خارجی ، رابطه ی بین سیاست خارجی و داخلی و نقش سازنده تصمیمات فردی می باشد . فردریک مدرک دکترای خود را در رشته علوم سیاسی  از دانشگاه استگهلم در سال 2008  دریافت کرد .

اطلاعات تماس:

fredrik.doeser@ui.setel +46-8-511 768 27

9- ساین اکستروم (Signe Ekström ).

اطلاعات تماس :

Tel: +46 8 511 768 14

E-mail: signe.ekstrom@ui.se

10- ورونیکا الباک (VeronikaElebäck ) :  الباک در بخش حقوق و دستمزد پرسنل دولت مشغول به کار می باشد . او همچنین در موسسه در قسمت خدمات آنلاین اطلاعات کشور فعالیت دارد .

اطلاعات تماس:

veronika.eleback@ui.setel +46-8-511 768 16

11- یوهان اریکسون (Johan Eriksson ) ، دانشیار محقق ارشد

پروفسور یوهان اریکسون ، دانشیار و محقق ارشد است . او بین سالهای 2012 تا 2014 به عنوان رئیس تحقیقات در موسسه برگزیده شد . قالب پژوهشی او در حال حاضر  شکاف میان روابط بین الملل و سیاست تطبیقی به طور خاص 1- سیاست از تجربه و تخصص و 2- قدرت ، استقلال و ایجاد حکومت مستقل در سراسر جهان می باشد .

اطلاعات تماس :

johan.eriksson@ui.setel +46-8-511 768 20

mob +46-72-509 38 88

12- بیجرن فاگرستن (BjörnFägersten ) :  رئیس برنامه و محقق ارشد در برنامه اروپای موسسه می باشد . او پژوهشی در زمینه ی پیوستن به اتحادیه اروپا ، سیاست امنیتی و نهادهای بین المللی انجام داده است . پروژ ه های جاری او شامل استراتژی تحقیقات جهانی اروپا و مدیریت پروژه ، همکاری اطلاعاتی در نهادهای امنیتی بین المللی و مفهوم ریسک سیاسی در بخشهای دولتی و خصوصی می باشد .

اطلاعات تماس:

bjorn.fagersten@ui.setel +46-8-511 768 24

mob +46-70 812 24 38www.bjornfagersten.se

13- ایمیلی گیجر آستراند (Amelie GeijerÅstrand ) ، بازاریاب

او به عنوان بازاریاب در موسسه از سال 2008 مشغول به کار شد . او دارای لیسانس اقتصاد با گرایش بازار یابی از دانشگاه لوند و یک دیپلم از IHR از دانشگاه استکهلم می باشد . او قبلا با فروش ، بازاریابی و مدیریت پروژه در بخش رسانه ها و خدمات کار می کرد.اطلاعات تماس:

amelie.geijer@ui.setel +46-8-511 768 83

14- کارل گوستافسون (Karl Gustafsson ) ، محقق ارشد

تحقیقات او با روابط بین الملل در شرق آسیا و تمرکز بر روی تاثیر خاص مخاطرات جنگ بر روابط چین و ژاپن مربوط می شود. در یک پروژه اضافی او مسئول تجزیه و تحلیل آنلاین بازنمایی وقایع کلیدی در تاریخ 20 قرن چین می باشد .

اطلاعات تماس:

karl.gustafsson@ui.se  tel +46-8-511 768 00

15- بیتی هامارگن (BitteHammargren ) ، ویرایشگر

اطلاعات تماس :

bitte.hammargren@ui.se

tel +46-8-511 768 43

16- چرین حسین  (Researcher ) ، پژوهشگر

او یک محقق و پژوهشگر در برنامه پروژه ی ویژه و خاص موسسه در سیاستهای خاورمیانه است در حالی که او شروع کننده یک پروژه تحقیقاتی است  که هدف آن ترسیم اندیشه ها و مقاومت سازمانی وابسته به دولت دموکراتیک تک ایده ای از آوارگان فلسطینی در اروپا است.

اطلاعات تماس:

cherine.hussein@ui.se

tel +46-8-511 768 32

17- لنا هگلاند (Lena Höglund ) ؛ هماهنگ کننده ی تحریریه

هگلاند دارای 25 سال تجربه کار با رسانه های خارجی است . قبل از پیوستن او به موسسه او ویرایشگر خارجی در SydsvenskaDagladet بود و بعد از آن در خبر گذاری TT سوئد فعالیت داشت .وی یک استاد موفق در  روزنامه نگاری و دارای مدرک کارشناسی در رشته های تاریخ و علوم سیاسی می باشد.

اطلاعات تماس :

lena.hoglund@ui.se

tel +46-8-511 768 71

mob +46-70 202 53 53

18- آنا کارین جانسون (Anna-Karin Jonsson ) ؛ مدیر پروژه

وی از سال 2006 در موسسه مشغول بکار شده و به عنوان هماهنگ کننده ی پروژه در بخش برنامه موسسه فعالیت دارد .جانسون مسئولیت سرپرستی از پروژه های مختلفی که در موسسه ، سمینارها و کارگاههای بین المللی و همچنین همکاریهای استراتژیک روی می دهد را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس :

anna-karin.jonsson@ui.se

tel +46-8-511 768 60

mob +46-76 126 32 63

19- مارتین کراگ (Martin Kragh ) ؛ رئیس برنامه و محقق ارشد

کراگ رئیس برنامه روسیه در موسسه می باشد . علایق پژوهشی او شامل تاریخ و اقتصاد روسیه ، توسعه سیاسی در روسیه و همسایگان روسیه می باشد .برای اطلاعات بیشتر در خصوص آثار وی می توان به وب سایت  www.martinkragh.com  مراجعه کنید. مارتین دارای مدرک دکترا از دانشکده اقتصاد استکهلم در سال 2009 می باشد .

اطلاعات تماس:

martin.kragh@ui.se

tel +46-8-511 768 38

mob +46-70 897 67 06

20- آنا ترنبرگ (Anna Tornberg) ؛ مدیر ارتباطات

مدیر ارتباطات موسسه با مسئولیت روابط عمومی و ارتباطات خارجی است . کار او شامل استراتژی ارتباطات ،استراتژی دیجیتال ، توسعه وب ، مشاوره ارتباطات و مواد گرافیکی است  وی همچنین به عنوان یک ویرایشگر برای وبلاگ و صفحه فیس بوک موسسه کار می کند .

اطلاعات تماس :

anna.tornberg@ui.se

tel +46-8-511 768 70

mob +46-70-812 06 93

@annatornberg

21- گونیلا ریشل (GunillaReischl ) ؛ رئیس برنامه و محقق ارشد

رئیس برنامه و محقق ارشد از سیاستهای جهانی و برنامه های امنیتی در موسسه است  . تحقیقات او بر روی مسائل حکومت جهانی و نهاد های بین المللی ، بویژه در زمینه ی محیط زیست و انرژی متمرکز می باشد.

اطلاعات تماس :

E-mail: gunilla.reischl@ui.se

Tel: +46-8-511 768 25

23- الین ریپ (Elin Rappe ) ؛ مدیر پروژه و تحلیل گر

او از ماه اوت سال 2011 در موسسه مشغول به کار شده است . از سپتامبر سال 2014 به عنوان مدیر پروژه  و تحلیل گر در بخش تحقیقات موسسه به فعالیت پرداخته است .

اطلاعات تماس:

elin.rappe@ui.se

tel +46-8-511 768 21

سایت اینترنتی موسسه

سایت اینترنتی موسسه به دو زبان سوئدی و انگلیسی و با آدرس http://www.ui.se

فعال می باشد

تماس با موسسه

آدرس موسسه:

DrottningKristinasväg 37, Stockholm

خدمات مشتریان :

E-mail: info@ui.se

Telephone hours: Mon-Fri 10 am-12 pm and Mon-Thu 1 pm-3 pm.

Telephone: +46-8-511 768 05

آدرس پست الکترونیک:

P.O. Box 27035, 102 51 Stockholm, Sweden

Telephone: +46-8-511 768 00

Telefax: +46-8-511 768 99

General e-mail: info@ui.se

در توییتر به آدرس @UISweden

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *