جدیدترین مطالب

نماز باران در بنگلادش

هزاران نفر از مردم بنگلادش روز چهارشنبه در داکا پایتخت این کشور نماز باران خواندند.

Loading

أحدث المقالات

فایننشال‌تایمز: اسرائیل مقدمات حمله به رفح را آغاز کرده است / تل آویو اقدام به خریداری ۴۰ هزار چادر کرده تا غیرنظامیان در این شهر را به خان یونس و نقاطی از مرکز غزه منتقل کند

فایننشال‌تایمز به نقل از مقام‌های آگاه مدعی شده‌اند غیرنظامیانی که در این شهر واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه پناه گرفته‌اند به یک منطقه امن ساحلی به نام «المواسی»، شهر خان یونس و نقاطی از مرکز غزه منتقل خواهند شد. مطابق این ادعا، اسرائیل برای انجام این حمله اقدام به خریداری ۴۰ هزار چادر کرده است.

پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم قبول مسئولیت این تجاوز، به فاصله کمتر از 24 ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت.

رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

تهران- ایرنا- رئیس جمهور گفت: آمریکا به دنبال این بود که با عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای منطقه برای این رژیم حاشیه امن ایجاد کند، اما نتوانست و امروز صهیونیست‌ها منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند و ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از مردم و کشورهایی که حامی رژیم صهیونیستی باشند، مطالبه می‌کنند.

Loading
اندیشکده فلسطینی نامزدی لیونی برای معاونت سازمان ملل را بی سابقه توصیف کرد

پاداش سازمان ملل به جنایتکار جنگی

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ | اندیشکده های جهان

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: اندیشکده فلسطینی شورای روابط بین الملل (CIR) نامزدی تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه اسبق رژیم صهیونیستی برای سمت معاونت در سازمان ملل را پاداش دادن به این جنایتکار جنگی دانست.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور، لیونی که به جنایت جنگی متهم است، برای تصدی سمتی ارشد در سازمان ملل در نظر گرفته شده است.
اندیشکده شورای روابط بین الملل این را «رویدادی بی سابقه» توصیف کرد، چرا که لیونی به خاطر مشارکت در عملیات سرب گداخته (Cast Lead) رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت 1400 فلسطینی در غزه شد، به ارتکاب جنایت جنگی متهم است.
بنا به اعلام این اندیشکده «این رویدادی بی سابقه بود و مردم فلسطین و بالاخص قربانیان عملیات سرب گداخته را شوکه کرد، چرا که لیونی در تهاجم اسرائیل به غزه در سال 2009-2008 به جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت متهم است».
این شورا در بیانیه خود اعلام کرد نامزدی لیونی در تضاد با این واقعیت است که دعاوی متعددی علیه وی در چند کشور اروپایی اقامه شده است و قضات نیز به بازداشت وی به خاطر ارتکاب جنایات جنگی رای داده اند.
در بیانیه این شورا آمده است: «لیونی که تحصیلکرده رشته حقوق است، ۱۰ سال پیش در سمت وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفته بود «من یک وکیل هستم … اما با قانون و به ویژه حقوق بین الملل مخالفم». این شورا تصریح کرد که این امر ثابت می کند لیونی به حقوق بین الملل پایبند نیست و شالوده هایی را از جمله «حفظ صلح و حقوق بین الملل» که سازمان ملل بر آن استوار است، نادیده می گیرد».
شورای مذکور افزود این موضوع باعث تضعیف موقعیت سازمان ملل و سبب از دست رفتن اعتبار این سازمان به عنوان حامی صلح و عدالت بین المللی خواهد شد. این شورا در پایان خواستار اجرای عدالت و مجازات جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی، به جای اعطای پاداش و سمت ارشد در سازمان ملل به آنها شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *