جدیدترین مطالب

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

بیشتر آمریکایی‌ها خواستار صدور احکام محکومیت برای ترامپ هستند

تهران-ایرنا- بر اساس نظرسنجی دانشگاه هاروارد (CAPS) و موسسه نظرسنجی «هریس» بیش از نیمی از رای دهندگان آمریکایی فکر می کنند ترامپ، مرتکب جرم هایی شده و باید محکوم شود. ۵۳ درصد نیز می گویند، پرونده‌های حقوقی رییس جمهوری سابق آمریکا، ‌این را «غیرممکن» می‌کند که او یک نامزد مناسب برای کاخ سفید باشد.

احتمال مداخله ارزی ۳۶ میلیارد دلاری ژاپن برای حفظ ارزش ین

تهران- ایرنا- داده‌های بانک ژاپن نشان می‌دهد که مقام‌های این کشور برای حفظ ارزش پول ملی در برابر دلار که روز گذشته به کمترین میزان در ۳۴ سال گذشته رسیده بود، ۵.۵ تریلیون ین (۳۵.۰۶ میلیارد دلار) هزینه کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز وارد «امان» پایتخت اردن شد تا در خصوص توافق آتش‌بس و راههای رسیدن کمک‌ها به غزه با مقامات این کشور گفت‌و‌گو کند.

Loading
معرفی اندیشکده های جهان:

آشنایی با مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی استرالیا

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ | اندیشکده های جهان

شورای راهبردی آنلاین- اندیشکده:مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی(استرالیا) به عنوان یکی از زیر مجموعه های دانشگاه ملی استرالیا (واقع در کالج آسیا و اقیانوسیه) در سال 1966 توسط پروفسور «تی بی میلر» که در آن زمان از اعضای ارشد اداره روابط بین‌الملل دانشگاه ملی استرالیا بود تأسیس گردید ه است.این مرکز امروز بزرگترین جامعه محققان استرالیایی و قدیمی ترین مرکز پژوهشی نیم کره جنوبی در حوزه مطالعات راهبردی است .

 مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی (استرالیا)  Strategic & Defence Studies Centre پس از پایان جنگ جهانی دوم به عنوان یک مرکز تحقیقاتی بین المللی در حوزه مسائل راهبردی و دفاعی، ماموریت های زیر را برای خود تعریف نموده است:

  1. ارائه مطالعات راهبردی پژوهش محور، راهگشا و در سطح کلاس جهانی . تخصص اولیه این مرکز در حوزه کلی مطالعات راهبردی، مشتمل بر سه دسته پژوهش می باشد که عبارتست از: نیروی دفاعی استرالیا، مطالعات نظامی و امنیت آسیا و اقیانوسیه.
  2. تربیت و آموزش نسل آینده تصمیم گیرندگان راهبردی استرالیا و منطقه آسیا – اقیانوسیه در حوزه های نظامی، غیر نظامی و دانشگاهی با ارائه دوره های آموزشی کارشناسی و کارشناسی ارشد در موضوع مطالعات دفاعی و راهبردی.
  3. مشارکت در ایجاد استاندارد بالاتری از مباحث و فهم عمومی مسائل دفاعی و راهبردی در استرالیا و منطقه اقیانوسیه با ارائه تحلیل ها و تفاسیر متقن و برخوردار از کیفیت بالا.

مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی «بورسیه دکتری سر آرتور تانگ در زمینه سیاست راهبردی و دفاعی» (که به یاد وزیر دفاع سابق استرالیا نامگذاری شده) را به دانشجویان دکترای دارای عملکرد عالی و «بورسیه تی بی میلر» را به دانشجویان کارشناسی ارشد اعطا می‌کند. این مرکز تلاش دارد تا ظرف یک دهه آینده جایگاه برجسته ترین مرکز تحقیقاتی دانشگاهی در حوزه مطالعات دفاعی و راهبردی در استرالیا و منطقه آسیا و اقیانوسیه را به دست آورد. همچنین این مرکز درصدد است حوزه های پژوهشگری و تصمیم سازی مربوط به مسائل راهبردی و دفاعی را به منظور اطلاع رسانی و تجهیز هرچه بهتر رهبران، تصمیم گیرندگان و تحلیل گران عمده به بهترین شکل بهبود ببخشد تا به آنها در جهت فهم چالش های آینده یاری رساند.

برنامه های پژوهشی

مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی به مطالعات راهبردی به عنوان تحلیل و تفسیر نیروهای مسلح در چهارچوب و زمینه سیاسی آنها نگاه می کند و تلاش دارد تا در برنامه ها و پروژه های تحقیقاتی خود به دو سوأل اصلی پاسخ دهد:

  1. با وجود فرصت ها و موانع اجتماعی، اقتصادی و فنی که همه دولت ها با آنها مواجه هستند، اهداف سیاسی و امکانات نظامی چگونه در تعامل با یکدیگر قرار می گیرند؟
  2. ریشه ها، کاربردها و تأثیرات جنگ و سایر خشونت های سازمان یافته بر توسعه نظام بین الملل به چه صورت می باشد؟

همانگونه که اشاره شد، تحقیقات و پژوهش های این مرکز در سه حوزه صورت می پذیرد:

  1. مطالعات نظامی

بر اساس نظر کارشناسان مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی ، دهه های اخیر به دنیا نشان داده است که منازعه مسلحانه یک مسئله مداوم و متغیر است که در برگیرنده قدرت های برتر ، دولت های کوچکتر و بازیگران غیر دولتی می باشد. رفع مسائل معطوف به جنگ و خشونت های سازمان یافته در آینده نزدیک نه تنها بعید، بلکه احتمال وقوع آنها رو به افزایش است. در بطن فهم دقیق این مسائل، لزوم شناخت دقیق از کاربرد توان نظامی وجود دارد. بدین منظور این مرکز تیمی از اساتید دانشگاهی را که در حوزه های عملیات نظامی، تاریخ جنگ ، فرهنگ نظامی گری و مطالعات اطلاعاتی دارای تخصص هستند و حوزه مطالعاتشان شامل استرالیا، اروپا، آسیا و آمریکا می شود را گردآورده است. پژوهش آنها در این بخش بر این مسأله تمرکز دارد که منازعات مسلحانه در گذشته چگونه رخ می داده ، تداوم و دگرگونی های این چنین منازعاتی در آینده به چه صورت خواهد بود؟ بخش مطالعات نظامی تلاش می کند تا به منظور آمادگی در مقابله با آینده آشفته احتمالی، به ارائه ادبیاتی غنی در حوزه تاریخ، فرهنگ و عملیات نظامی بپردازد.

  1. مسائل دفاعی استرالیا

پژوهش های مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی در حوزه مسائل دفاعی استرالیا بر مبانی مفهومی سیاست های راهبردی استرالیا می باشد و بیشتر متون علمی مربوط به حوزه مسائل دفاعی استرالیا در این مرکز تألیف شده است. دو سوأل اصلی که این بخش از تحقیقات مرکز به دنبال پاسخ به آنها می باشد عبارتند از: 1.استرالیا کدام نوع از نیروهای مسلح را باید در اختیار داشته باشد؟ 2.این نیروها چگونه و تحت چه شرایطی می بایست متعهد گردند؟ به این منظور، مرکز تلاش می کند تا با اتخاذ رهیافت چند رشته ای به پژوهش در حوزه مسائل دفاعی استرالیا بپردازد. مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی به عنوان یک مؤسسه دانشگاهی  تلاش می کند تا از توان و مزیت پژوهشگری در جهت پاسخ به این سوألات بهره ببرد.

  1. امنیت آسیا و اقیانوسیه

کارشناسان مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی معتقد اند که قرن بیست و یکم «قرن آسیایی» است و دلیل این امر نیز ظهور چین و سایر قدرت های نوظهور در آسیاست. طبق این دیدگاه  توازن قدرت اقتصادی به سمت شرق معطوف شده است. علاوه بر آن، با وجود شماری از تقسیم بندی های عمیق و حل نشده پسا استعماری و پسا جنگ سرد و  همچنین تنش های فزاینده در منازعات مربوط به زمین و منابع به نظر می رسد که شرق آسیا همچنان محل نزاع و برخورد قدرت های بزرگ باشد. این بخش از پژوهش های مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی به مسائلی مانند روابط راهبردی و حیاتی بین آمریکا، ژاپن و چین؛ نقاط منازعه برانگیزی مانند شبه جزیره کره و دریاهای جنوب و شرق چین؛ مسائل راهبردی جهانی مانند تکثیر سلاح های اتمی و امنیت دریایی؛ چالش ها و همکاری های مربوط به امنیت فراملی و پیوند بین مسائل اقتصادی و امنیتی می پردازد تا بتواند به فهم بهتری از چالش های راهبردی و اولویت های دفاعی در منطقه آسیا و اقیانوسیه دست یابد.

مدیران  و کارشناسان مرکز

برندِن تایلور Brendan Taylor

برندِن تایلور از سال 2011 رئیس مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی می باشد و حوزه تحقیقاتی او امنیت شبه جزیره کره، روابط آمریکا و چین، تحریم های اقتصادی و امنیت آسیا و اقیانوسیه است. او دارای تألیفات زیادی در حوزه مسائل چین، ژاپن و شبه جزیره کره می باشد.

رابرت آیسِن Robert Ayson

رابرت آیسِن اهل نیوزیلند و  استاد تمامِ مطالعات راهبردی دانشگاه ویکتوریا در وِلینگتون (Wellington) نیوزیلند می باشد که به عنوان استاد کمکی در مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی به فعالیت مشغول است. او دکتری خود را از دانشگاه کینگز کالج لندن و در رشته مطالعات جنگ اخذ نموده است. او مؤلف چندین کتاب و همچنین استاد افتخاری کالج ستاد فرماندهی نیروهای مسلح نیوزیلند می باشد.

 جُن بُمانت Joan Beaumont

جُن بُمانت یک مورخ شناخته شده بین المللی در حوزه های تحولات استرالیا در بین دو جنگ جهانی، سیاست خارجی و دفاعی استرالیا ، تاریخ جنگ و اسرای جنگی می باشد. او مؤلف چندین کتاب در حوزه های جنگ و تاریخ آن است. جُن بُمانت قبل از پیوستن به مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی رئیس دانشکده هنر و علوم اجتماعی دانشگاه ملی استرالیا و نیز رئیس دانشکده هنر و آموزش دانشگاه دِکین استرالیا (Deakin University) بوده است .وی در حال حاضر در تلویزیون استرالیا نیز در قالب مفسر تاریخ جنگ به فعالیت مشغول می باشد.

جان بلاکسلِند   John Blaxland

جان بلاکسلِند عضو ارشد مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی و دارای تألیفاتی در حوزه های تاریخ نظامی، اطلاعات و امنیت و تحولات آسیا و اقیانوسیه می باشد. او مدرک دکترای خود را در رشته مطالعات جنگ از کالج سلطنتی نظامی کانادا اخذ کرده است. وی سابقاً مدیر عملیات اطلاعاتی مشترک در مأموریت های نظامی و نیز وابسته نظامی استرالیا در تایلند و میانمار بوده است.

پیتر دین Peter Dean

پیتر دین عضو ارشد مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی می باشد و در کالج فرماندهی و ستاد استرالیا نیز به تدریس مشغول است. وی سابقه فعالیت در مرکز مطالعات آمریکای دانشگاه سیدنی و نیز مرکز مطالعات استرالیا و نیوزیلند دانشگاه جرج تاون واقع در واشنگتن دی.سی آمریکا را نیز دارد. حوزه علائق پژوهشی و آموزشی وی تاریخ نظامی استرالیا و مطالعات دفاعی است.

جیمز گولدریک James Goldrick

جیمز گولدریک در سال 1974 به نیروی دریایی سلطنتی استرالیا پیوست و در سال 2012 با درجه دریاداری از آنجا بازنشسته شد. او در کالج RAN، مدرسه تجارت دانشگاه هاروارد، دانشگاه نیوساوت ولز و نیز نیوانگلند استرالیا به تحصیل پرداخته است. گولدریک از سال 2006 تا 2008 فرماندهی حفاظت از مرزهای استرالیا را بر عهده داشته است و همچنین  از سال 2008 تا 2011رئیس کالج دفاعی استرالیا نیز بوده است.

 جان لی John Lee

جان لی عضو ارشد مؤسسه هادسون در واشنگتن دی.سی و نیز دانشیار کمکی مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی می باشد.

 دانیل مارستون Daniel Marston

دانیل مارستون مدیر برنامه مطالعات نظامی و دفاعی در کالج فرماندهی و ستاد استرالیا در کانبرا بوده است و همچنین در کالج فرماندهی و ستاد کل ارتش آمریکا نیز سابقه مدیریت دارد. وی دارای سابقه تدریس در کالج های نظامی استرالیا و نیز از سال 2006 به عنوان مشاور نظامی در عراق و افغانستان به خدمت مشغول می باشد. مارستون دکترای خود را در رشته تاریخ جنگ از کالج بالیول دانشگاه آکسفورد گرفته است.

  

انتشارات مرکز

کتاب ها

  1. حمل کنندگان برانکارد: نجات استرالیایی ها از گالیپولی (Gallipoli) تا کوکودا (Kokoda).
  2. استرالیا 1945-1944: پیروزی در اقیانوسیه.
  3. روندها در جنوب شرق آسیا: امکانات و محدودیت های راهبردی برای ژاپنِ {دولتِ شینزو} آبه در جنوب شرق آسیا.
  4. سیاست هسته ای استرالیا: پیوند منافع راهبردی، اقتصادی و هنجاری.
  5. امکانات {اژدهای} اُواتاتسومیِ ژاپن: نظارت اقیانوسی و توانمندی های دفاعیِ ساحلی ژاپن.
  6. سال های اعتراض: تاریخ رسمی سازمان اطلاعات داخلی استرالیا از 1963 تا 1975.
  7. بازاندیشی در رویکردهای غربی نسبت اقدامات ضد شورشی: درس هایی از منازعه پسا استعماری .

8 . مبارزه برای نظم: هژمونی، سلسله مراتب و گذار به شرق آسیای پس از جنگ سرد.

  1. استرالیای 1943: آزادسازی گینه نو.
  2. ملت از هم گسیخته: استرالیایی ها در جنگ بزرگ.

سری مجموعه مقالات نشریه مرکز جاذبه (Centre of Gravity series).

  1. استرالیا و چالش های سلاح های کشتار جمعی
  2. ائتلاف بین آمریکا و استرالیا (ANZUS) در آسیای رو به پیشرفت.
  3. چالش راهبردی آسیا: مانور بین ایالات متحده آمریکا و چین.
  4. راهبردی نسبت به اندونزی.
  5. تشدید اوضاع در شمال شرقی آسیا: چالشی استراتژیک برای استرالیا.
  6. پیامدهای ژئوپلیتیکی تهاجم روسیه به اوکراین.
  7. گزارش دفاعی بعدی دولت چه کاری برای بودجه باید انجام دهد؟

8 . کره شمالی: ورای چالش هسته ای.

  1. پیشامدهای احتمالی و زمان هشدار
  2. پیوند دفاعی استرالیا با جنوب شرق آسیا.

 

نشریه مقالات راهبردی و دفاعی کانبرا

(Canberra Papers on Strategy & Defence)

  1. بحران تصمیم گیری استرالیا و بحران تیمور شرقی در 1999.
  2. معرفی چین: قدیمی ترین قدرت بزرگ جهان بازگشت آتی خود را طراحی می کند.
  3. معماری امنیت در آسیا و اقیانوسیه.
  4. زمان بندی همه چیز است: سیاست ها و روندهای تنظیم راهبرد نیوزیلند در جهت هدف گذاری دفاعی.
  5. تلاش برای اتکاء به نفس: چهار مطالعه موردی از نقشه ریزی نیروهای نظامی منطقه ای استرالیا در اواخر دهه 1980 و 1990.
  6. استرالیا و نبرد مجازی.
  7. تاریخ به مثابه سیاست: چهارچوب بندی گفتگو در مورد آینده سیاست دفاعی استرالیا.
  8. نبرد در مقابل بازسازی دفاعی: مطالعه موردی تغییرات منجر به ساختار دفاعی فعلی نیوزیلند.
  9. یک سرمایه ملی: مجموعه مقالات چهلمین سالگرد تأسیس مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی.
  10. اخلاق جنگ در عصر تروریزم.

ایران در آثار تولیدی مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی

  1. اعبتار آمریکا در خاورمیانه و توافق هسته ای با ایران. نویسنده:

Srinjoy Bose, Firouzeh Khoshnoudiparast

  1. توافق با ایران: یک مصالحه تاریخی. نویسنده: Ramesh Thakur
  2. ارزیابی انجمن کنترل تسلیحات از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران. منتشر شده در PeaceBuilder
  3. دموکراسی و صلح در ایران و عراق. نویسنده: Amin Saikal
  4. منازعه اتمی ایران. نویسنده: Amin Saikal
  5. اسلام گرایی، انقلاب ایران و تهاجم شوروی به افغانستان. نویسنده: Amin Saikal
  6. مخمصه تحریم های ایرانی برای هند. نویسنده: Sergei DeSilva
  7. سقط جنین در جوامع اسلامی: مقایسه ایران و اندونزی. نویسندگان:

Terence H. Hull, Meimanat Hosseini-Chavoshi

  1. استقبال از خظر هسته ای ایران و کره شمالی: نقطه پایان کجاست؟ نویسنده:

Maria Rost Rublee

  1. میزبانی ایرانیان و مهاجرین افغانی در شهر شیراز. نویسنده: Elisabeth Yarbakhsh

رویدادها

مرکز مطالعات استراتژیک و دفاع در دانشگاه ملی استرالیا در کنار برگزاری رویدادهایی مانند کنفرانس های بین المللی مستقل و مشترک با سایر اندیشکده های استرالیا و نیز سخنرانی های عمومی، موضوعی و منطقه ای، از سال 2013 میزبانی مجموعه سمینارهایی تحت عنوان سمینارهای مطالعات جنگ را برعهده گرفته است. هدف از برگزاری این سمینارها ارائه جدیدترین تحقیقات و پژوهش های  صورت گرفته در حوزه مطالعات جنگ در استرالیا و خارج از استرالیا است به نحوی که آموزنده، جذاب و قابل دسترسی باشد.

این سمینارها از لحاظ جغرافیایی و موضوعی تمرکزی کلی بر موضوعاتی نظیر اهمیت راهبردی و تاریخ تحولات نظامی تا عناصر اجتماعی و فرهنگی در مطالعه جنگ دارند. این سمینارها معمولاً در دانشگاه ملی استرالیا و در سه شنبه ی دوم فوریه، آوریل، ژوئن، اوت، اکتبر و دسامبر از ساعت 6 تا 7 عصر برگزار می شود. همچنین کادر مرکز مطالعات راهبردی و دفاعی به طور مرتب در بخش‌های مختلف دانشگاه نیوساوت‌ولز و دیگر دانشگاه‌ها و همچنین ادارات دولتی مختلف سخنرانی و سمینار برگزار می‌کنند.

شماری از موضوعات این رویدادها عبارت است از:

  1. ژاپن، استرالیا و ساختار امنیت منطقه ای.
  2. جهت دهی های جدید در تاریخ و جنگ: مناظره در خصوص تاریخ نظامی.
  3. چگونه داعش دوباره جهان را تغییر داد؟
  4. یک طرح بزرگ ملی: ارتقاء، آموزش و حفظ ارتش سلطنتی استرالیا.
  5. تجربه جنگ شهری اسرائیل از 1967 تا 2006.
  6. ضد فرهنگ آمریکاییِ جنگ: حمایت از شورشیان خارجی و گفتمان آمریکایی از جنگ.
  7. امنیت منابع، تغییر آب و هوا و ویژگی های آتی جنگ ها.
  8. متحدینِ همسان: روابط نظامی ایالات متحده و استرالیا در جنوب غرب اقیانوس آرام از 1942 تا 1943.
  9. تبلیغات زمان جنگ و تاریخ پس از جنگ.
  10. عملیات بارباروسا: فهم دوباره حمله هیتلر به اتحاد جماهیر شوروی.

ارتباط با مؤسسه

آدرس: مدرسه امور آسیا و اقیانوسیه کورال بِل، واقع در کالج آسیا و اقیانوسیه دانشگاه ملی استرالیا؛ کانبرا – استرالیا.

شماره تلفن: (02) 6125 9921

ایمیل: sdsc@anu.edu.au

وب سایت: http://ips.cap.anu.edu.au/sdsc

فایل پی دی اف این مطلب را می توانید از اینجا دریافت کنید

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *