جدیدترین مطالب

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

مسکو: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان نازی ها رفتارهای متفاوتی داشته باشد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در توضیح اظهارات برلین درباره مسئولیت ویژه آلمانی ها در قبال یهودیان، گفت: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان جنایات نازی ها متفاوت رفتار کند.

چرا بایدن عجله چندانی برای واکنش به کله‌شقی‌های نتانیاهو ندارد؟ / ۳ پیش فرض نادرست بایدن درباره رای‌دهندگان یهودی انتخابات آمریکا

برای اسرائیل باید روشن باشد که وقتی حمایت چاک شومر را از دست می‌دهد، یعنی حمایت کل آمریکا را از دست داده است. با این حساب، همچنان به نظر می‌رسد که دولت بایدن تا حدودی نسبت به اقدامات اخیر دولت نیانیاهو بی تفاوت است و عجله چندانی برای واکنش نشان دادن به بی توجهی، کله شقی و بی اعتنایی وی نسبت به منافع آمریکا ندارد.

Loading

گروه بین‌المللی بحران: عربستان، عراق را به میدان جنگ با ایران تبدیل نکند

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ | اندیشکده های جهان

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: گروه بین‌الملل بحران در گزارشی از عربستان خواست عراق را به میدان جنگ جدید خود علیه ایران تبدیل نکند.

گروه بین‌المللی بحران در گزارشی به عربستان هشدار داد که عراق را به میدان جنگ جدید خود علیه ایران تبدیل نکند.

روابط میان عربستان و عراق از سال گذشته از طریق سفرهای متقابل مسئولان دو کشور و بازگشایی مرزها و سفرهای تجاری بهبود قابل توجهی یافته است.

پادشاه عربستان مارس گذشته متعهد شد که از عراق برای ایجاد یک ورزشگاه جدید حمایت مالی به عمل آورد.

در گزارش گروه بحران‌ آمده است که توجه عربستان به عراق ناشی از تمایل ریاض برای مقابله با نفوذ ایران است. عراقی‌ها خواهان ممانعت از تبدیل کشورشان به صحنه درگیری جدید میان ایران و عربستان هستند.

در این گزارش تأکید شده است: توانایی مالی عربستان به این کشور قدرت می‌دهد اما به اندازه‌ای نیست که بتواند نظراتش را تحمیل کند.

گروه بحران‌ هم‌چنین از بازگشت توجه عربستان به عراق استقبال کرد اما هشدار داد: اگر ریاض بخواهد بیشتر از این ادامه دهد خود را غرق در بروکراسی و فساد خواهد یافت.

در این گزارش به عربستانی‌ها توصیه شده که به تقویت کشور عراق و تمرکز بر بازسازی این کشور و از سرگیری تجارت و آشتی میان طوایف مختلف عراق ادامه دهند. هم‌چنین از ریاض خواسته شده در اقداماتی که علنا علیه مذهب شیعه است بازنگری کنند و اظهارات خصمانه علیه شیعیان را پایان دهند.

در مقابل در این گزارش از ایران نیز خواسته شده تلاش‌های عراق را برای متنوع کردن ائتلاف‌های منطقه‌ای خود تشویق کند.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *