جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

ویدیو / نخست وزیر لبنان یک زن را به اشتباه به جای نخست وزیر ایتالیا بوسید!

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان هنگام استقبال از جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در بیروت گاف عجیبی داد و به اشتباه با یک زن دیگر روبوسی کرد. میقاتی که در مقابل پله‌های هواپیما ایستاده بود تصور کرد که یکی از زنان دیپلمات ایتالیایی، جورجیا ملونی است و به گرمی از او استقبال کرد، اما لحظاتی بعد به او گفته شد که این زن نخست وزیر ایتالیا نیست.

در کرملین درباره وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص کره شمالی در شورای امنیت توضیح دادند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد استفاده روسیه از حق وتو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید مأموریت کارشناسان در زمینه تحریم ها علیه کره شمالی با منافع فدراسیون روسیه مطابقت دارد.

Loading

از افزایش فقر در آمریکا تا سرنوشت جنبش اعتراضی عراق

شورای راهبردی آنلاین – رصد: احتمال استفاده ترکیه از سوری‎ها برای مبارزه در لیبی، مرز مدیترانه‎ای اروپا، بررسی اهمیت ژئواستراتژیک دریای مدیترانه و تداوم آن، هوش مصنوعی و پارادوکس بهره‏‌وری، سرنوشت جنبش اعتراضی عراق در سال 2020، افزایش فقر در آمریکا، بررسی احتمال بن‎بست در مذاکرات آمریکا و کره شمالی از برجسته‌ترین موضوعاتی است که در رصد این هفته اندیشکده‌های خارجی جلب‌توجه می‌کند.

گزیده‌‎ای از این مطالب برای کمک به غنای مطالعاتی نخبگان و علاقه‌مندان به موضوعات راهبردی بین‌المللی در پی ازنظرتان می‌گذرد. رصد و ارائه چکیده‌ای از این مطالب به‌منزله تائید دیدگاه نویسندگان یا این اندیشکده‌ها نیست.

میدل ایست فوروم

آیا ترکیه از سوری‌ها برای مبارزه در لیبی استفاده خواهد کرد؟: دولت توافق ملی در طرابلس که یکی از دو دولتی است که در جنگ داخلی در این کشور می‎جنگد، روز پنجشنبه حمایت نظامی ترکیه را خواستار شد. این رویداد بعد از توافقِ اواخر نوامبر رخ داد که حدود حقوق اقتصادی ترکیه را تعیین کرد.

هوور

مرز مدیترانه‎ای اروپا: مدیترانه تمدن اروپا را از تمدن آفریقا و خاورمیانه جدا می‎کند. در یک‌طرف، از شمال تا اسکاندیناوی و از شرق تا تنگه برینگ، حدود هفتصد میلیون نفر که عمدتاً مرفه هستند مطابق با اصول برگرفته از یهود و مسیحیت، فلسفه یونان و قوانین روم زندگی می‏کنند. تعداد آن‌ها در حال کاهش است.

مدیترانه دیگر خیلی اهمیتی ندارد: آمریکا به‌واسطه جغرافیا، ضرورت راهبردی و فرصت اقتصادی، یک قدرت در اقیانوس اطلس و اقیانوسیه است. برای امنیت آمریکا یک دفاع روبه‌جلو از مرزهای دوردست الزامی اساسی است.

آیا مدیترانه هنوز به لحاظ ژئواستراتژیک مهم است؟: دریای مدیترانه امروز هم مانند همیشه یک چهارراه است. نام این دریا خودش این را گواهی می‎دهد؛ زیرا معنای آن «دریایی در وسط زمین» است؛ عبارتی لاتین که بازتاب یک باور یونانی قدیمی است. از سوریه تا لیبی و در دریاهای آزاد و با بازیگرانی ازجمله چین، ایران، روسیه و آمریکا، مدیترانه این اواخر دوباره به‌عنوان کانون مناقشه ظاهر شده است.

بگین سادات

آیا چین به دیپلماسیِ تله بدهی مشغول است؟: تصاحب سهام کارخانه آلومینیوم تاجیکستان توسط چین به همراه امتیازاتی که پیش‌تر در زمینه مالیات به شرکت‎های چینی داده شده بود، نشان می‎دهد که چین هنوز به انتقادات مکرر از رویکرد تجاری‌ این کشور به پروژه‎های مرتبط با کمربند و جاده وقعی ننهاده است.

بروگل

هوش مصنوعی و پارادوکس بهره‌‏وری: اقتصاد ما از طریق چندین سیستم فن‏آوری اطلاعاتی جدید که بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مبتنی هستند، به‌شدت در حال دیجیتالی شدن است. درحالی‌که این فن‏آوری‎های جدید دستاوردهای کارآمد بزرگی در فرآیند تولید دارد اما بر اساس آمار به نظر نمی‌رسد که به بهره‎وری کمکی کنند.

کارنگی

عراق 2020: جنبش اعتراضی چه خواهد شد؟: رویارویی و چانه‎زنی بین مردم و حکومت ادامه خواهد داشت و نتیجه آن به این بستگی دارد که کدام‌یک از این دو منعطف‎تر و سازگارتر باشد.

بروکینگز

فقر در آمریکا رو به ‏افزایش است: این‌یک واقعیت درباره اقتصاد پررونق آمریکا است که کمتر به آن توجه شده است: باوجود اوج گرفتن بازار سهام و نرخ پایین بیکاری، فقر در آمریکا فراگیر است.

شورای اطلاعات امنیتی بریتیش امریکن

آیا مذاکرات آمریکا کره شمالی به بن‎بست رسیده است؟: آیا بعد از یک دوره آرامش، دوباره طوفان از راه می‌رسد؟ با توجه به این‌که مذاکرات رسمی مقامات آمریکایی و همتایان آن‌ها از کره شمالی تاکنون بی‎ثمر بوده است، پیش‌بینی‌هایی وجود دارد مبنی بر این‌که شبه‌جزیره کره به‌روزهای خصومت پیش از پانمونجوم و نمایش دوباره احتمالی سخت‎افزارهای نظامی رژیم کیم جونگ اون بازمی‌گردد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *