أحدث المقالات

ببینید | این پایگاه نظامی اسرائیل مبدا حمله به ساختمان کنسولگری ایران بود

پایگاه نظامی امنیتی جاسوسی نواتیم اسرائیل یکی از چند هدف مشروع نیروهای انقلاب اسلامی در عملیات «وعده صادق» بود که با خسارات جدی مواجه شد. این پایگاه آشیانه مهم‌ترین پرنده‌های تحت مالکیت اسرائیل از جمله F35،هرکولس C130 و هواپیماهای تجاری و دولتی از جمله بویینگ 707 است. نواتیم در جنوب اسرائیل با فاصله 1100 کیلومتری از خاک ایران قرار دارد. پایگاهی است که مبدا حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود. منبع: دانشجو

Loading
23اسفندماه 1397

رسانه ها ؛ ادامه اختلاف نظر اروپایی ها درباره برگزیت و…

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار برگزیتی اروپایی ها به انگلیس، سومین رای گیری پارلمان انگلیس درباره تمدید مهلت برگزیت ، مذاکرات پامپئو و گوترش درباره‌ ونزوئلا و کره‌شمالی، برگزاری رزمایش نیروهای مسلح ونزوئلا ، ممنوع شدن کلیه پروازهای هواپیماهای "بوئینگ۷۳۷مکس" در آمریکا ، شرط اتحادیه اروپا برای حمایت از سوریه، تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، تصویب قطعنامه مخالفت با حمایت آمریکا از عربستان درجنگ یمن و پیشرفت در مذاکرات صلح آمریکا و طالبان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما: اروپایی ها هشدار دادند به تعویق افتادن برگزیت که قرار است تقاضای آن امروز از سوی نمایندگان پارلمان انگلیس مطرح شود به طور خودکار مورد موافقت قرار نخواهد گرفت. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ اروپا می گوید پیش از اظهار نظر کردن در این باره در انتظار توضیح از جانب لندن است.

خبرگزاری مهر:  نمایندگان مجلس عوام انگلیس برای سومین روز متوالی و این بار با هدف تمدید مهلت اجرای ماده ۵۰ قانون لیسبون، رای‌گیری خواهند کرد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس‌پرس، پارلمان انگلیس امروز هم پرمشغله است چراکه باید برای سومین روز متوالی درباره زمان و نحوه تحقق برگزیت رأی‌گیری کند.روز سه‌شنبه، دومین بار طی ۴ ماه گذشته بود که پارلمان به توافق برگزیت رأی منفی داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر امور خارجه آمریکا و دبیرکل سازمان ملل با یکدیگر دیدار و درباره تحولات ونزوئلا و کره‌شمالی گفت‌وگو کردند.به گزارش ایسنا، در این دیدار دو طرف درباره خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره، بحران ونزوئلا، بحران انسانی در یمن و مسائل دیگر گفت‌وگو کردند.

 خبرگزاری ایرنا:  معاون رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد، مرحله دوم رزمایش گسترده نیروهای مسلح این کشور طی چند روز آینده برگزار خواهد شد. به گزارش ایرنا، دلسی رودریگز خاطر نشان کرد که در مرحله دوم این رزمایش تمرین هایی از جمله تامین امنیت تاسیسات زیربنایی مانند سیستم های برق رسانی و همچنین سیستم های تامین آب انجام می شود. این رزمایش ونزوئلا در حالی برگزار می شود که این کشور ماههاست با تهدیدهای مستقیم و مخفیانه از سوی آمریکا مواجه است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور آمریکا دستور لغو پرواز کلیه هواپیماهای بوئینگ۷۳۷مکس را صادر کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، در پی تازه‌ترین سانحه برای یک مدل جدید بوئینگ737 و به‌خلاف تصمیم قبلی سازمان هوانوردی آمریکا، “دونالد ترامپ” روز چهارشنبه اعلام کرده است که کلیه پروازهای مسافربری با بوئینگ737مکس ممنوع می‌شود.

الکوثرفارسی: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه در راستای حمایت از بازسازی سوریه در صورت آغاز فرآیند سیاسی در این کشور، متحد است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا اتحادیه اروپا همچنان این موضع را دارد که کمک به بازسازی سوریه جز در صورت پیگیری فرآیندی سیاسی در این کشور ممکن نخواهد بود، گفت: اتحادیه اروپا در این مورد کاملاً متحد است.

یورونیوز:  پارلمان اروپا از شورای این اتحادیه خواست تا مذاکرات با ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآورد.روز چهارشنبه ۳۷۰ نماینده پارلمان با تصویب قطعنامه‌ای ضمن «ابراز نگرانی شدید از وضعیت حقوق بشر، حاکمیت قانون، آزادی رسانه‌ها، مبارزه با فساد و قدرت زیاد رئیس جمهوری در این کشور» به شورای اتحادیه اروپا توصیه کرد تا مذاکرات عضویت با ترکیه را به حال تعلیق درآورد.

اسپوتنیک روسیه:  مجلس سنای کنگره امریکا با اکثریت آرا قطعنامه ای را به تصویب رساند که درآن به دولت ایالات متحده توصیه می شود از حمایت از ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان سعودی در یمن دست بردارد. به گزارش اسپوتنیک، قطعنامه مربوطه با 54 رای موافق و 46 رای مخالف به تصویب رسیده و حالا قرار است به بررسی مجلس نمایندگان کنگره گذاشته شود.

آناتولی ترکیه:  ارتش آمریکا امسال دو موشکی را که طبق «پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای» ممنوع است را آزمایش خواهد کرد.به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی،یکی از مقامات مربوطه که مایل به افشای نامش نبود اعلام کرده که یکی از موشک‌های مذکور برد هزار کیلومتری و دیگری نیز با برد بالغ بر 3 الی 4 هزار کیلومتر است.

دویچه وله : مذاکرات صلح آمریکا و گروه طالبان افغانستان به‌رغم عدم توافق بر سر زمان خروج نیروهای خارجی به پیشرفت‌هایی دست یافته است. زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان نیز این خبر را تأیید کرده است.انتظار می‌رود مذاکرات ۱۶ روزه میان دو طرف در اواخر مارس از سر گرفته شود. آمریکا در این مذاکرات به دنبال تضمینی است تا طالبان نگذارد گروه‌‌های شبه‌نظامی از خاک افغانستان برای حمله استفاده کنند.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *