جدیدترین مطالب

نماز باران در بنگلادش

هزاران نفر از مردم بنگلادش روز چهارشنبه در داکا پایتخت این کشور نماز باران خواندند.

جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

جاسوس سابق موساد که عملیات طوفان الاقصی و حمله جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی را پیش‌بینی کرده بود، گفت این رژیم همچون امپراتوری روم و چنگیزخان محو می‌شود و تا ابد وجود نخواهد داشت.

Loading

أحدث المقالات

بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد

نیویورک – «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا قانون کمک  ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد و مدعی شد که این قانون جهان را امن تر می کند و اکنون باید سریع اقدام کنیم.

Loading
1 فروردین ماه 1398

رسانه ها؛ آغاز تور اروپایی شی جین پینگ و…

۱۳۹۸/۰۱/۰۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آغاز سفر رییس جمهوری چین به اروپا، احتمال شناسایی حاکمیت تل‌آویو بر «جولان اشغالی» طی سفر نتانیاهو به واشنگتن، رزمایش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی، برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری‌های اسلامی، اظهارات ضد و نقیض از نابودی نهائی داعش در باغوز، سرقت 5 میلیارد دلاری پول ونزوئلا توسط آمریکا، درخواست جدید بریتانیا از اتحادیه اروپا درباره برگزیت ، اعتراض پاکستان به هند و تغییر در قانون حمل اسحله در نیوزلند ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

رادیو چین:  شی جین پینگ رییس جمهوری چین بنا به دعوت رییس جمهوری ایتالیا، رهبر موناکو و رییس جمهوری فرانسه، پکن را به مقصد این سه کشور اروپایی ترک کرد. پنگ لی یوان همسر شی جین پینگ، دینگ شوئه شیانگ عضو دفتر سیاسی، و رییس کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین در این سفر رییس جمهوری چین را همراهی می کنند.

خبرگزاری فارس: مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی در آستانه هفته آینده نخست‌وزیر این رژیم با «دونالد ترامپ» گفتند که انتظار می‌رود رئیس‌جمهور آمریکا در جریان این سفر حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت بشناسد. به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدار او با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گمانه‌زنی‌ها درباره به رسمیت شناختن حاکمیت تل‌آویو بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه توسط آمریکا در جریان سفر هفته آینده نتانیاهو به واشنگتن تشدید شده است.

خبرگزاری ایرنا:آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان رزمایش مشترکی در جنوب سرزمین های اشغالی با هدف بی ثبات سازی منطقه خاورمیانه، یک فروند موشک را آزمایش کردند.به گزارش ایرنا؛ این آزمایش موشکی توسط وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و با همکاری آژانس دفاع موشکی آمریکا و شرکت صهیونیستی فناوری جنگی ‘رافائل’ اجرا شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: آنکارا در نظر دارد برای بررسی افزایش حملات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان نشست فوق العاده‌ای با حضور اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی در استانبول برگزار کند. به گزارش ایسنا، براساس اعلام وزارت خارجه ترکیه قرار است این نشست فوق العاده فردا (جمعه) در استانبول برگزار شود.ترکیه به عنوان رئیس دوره‌ای سازمان همکاری‌های اسلامی خواستار برگزاری چنین نشستی درباره افزایش خشونتها براساس اسلام هراسی، نژاد پرستی و بیگانه ستیزی شده است.

الکوثرفارسی: در حالی که رویترز به نقل از نیروهای سوریه دموکراتیک امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که این نیروها بر گروه ترویستی داعش در باغوز سوریه پیروز شده‌اند؛ اما یک مسئول رسانه‌ای در نیروهای سوریه دموکراتیک اخبار نابودی نهایی داعش در باغوز را تکذیب کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رویترز به نقل از خود نیروهای سوریه دموکراتیک نقل کرده بود: داعش را در باغوز در حومه دیر الزور به صورت نهائی شکست داده‌ایم.

یورونیوز: رئیس جمهور ونزوئلا دولت ترامپ را به سرقت 5 میلیارد دلار پول اختصاصی کشورش برای خرید مواد اولیه ساخت دارو، متهم کرد. نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا طی سخنانی در افتتاحیه مرکز داروسازی در شهرک سانتا ترسا از توابع ایالت میراندا این کشور اظهار داشت: دولت ترامپ پنج میلیارد دلار که به خرید مواد اولیه ساخت دارو برای رساندن آن به شبکه بیمارستان های خصوصی، داروخانه ها و شبکه اورژانس کشور اختصاص داشت را از ونزوئلا به سرقت برد.

یورونیوز:  ترزا می، نخستوزیر بریتانیا اعلام کرد به صورت رسمی از اتحادیه اروپا خواسته تا با یک تعویق سهماهه برای خروج بریتانیا از این اتحادیه موافقت کند. خانم می گفت دولت او به ترک اتحادیه اروپا «به شیوه‌ای منضبط» متعهد است و به همین دلیل در نامه به دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، خواسته است این خروج تا ۳۰ ژوئن به تعویق بیفتد.

اسپوتنیک روسیه:  دولت پاکستان در اعتراض به اقدام دادگاه هند مبنی بر تبرئه چهار متهم اصلی حمله به مسافران پاکستانی قطار بین دو کشور در سال 2007، سفیر دهلی نو را در اسلام آباد احضار کرد. به گزارش اسپوتنیک ، وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که قائم مقام معاون این وزارتخانه با احضار ‘آجی بساریا’ سفیر هند،مراتب نگرانی جدی اسلام آباد را نسبت به تبرئه متهمان اصلی پرونده حمله تروریستی به قطار مشترک مسافربری ‘سمجهوتا’ در خاک هند که در جریان آن 44 مسافر پاکستانی کشته شدند، به دیپلمات ارشد هندی ابلاغ کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند طی یک نشست مطبوعاتی در ولینگتون، پایتخت این کشور در خصوص اصلاح قانون تملک و حمل سلاح اظهار داشت: اکنون 6 روز پس از حمله تروریستی اخیر اعلام می کنیم که تملک و حمل تمامی سلاح های نیمه اتوماتیک و نظامی در کشور ممنوع است. دولت با این اصلاحات موافقت کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *