جدیدترین مطالب

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

طرح صلح «شی جین‌پینگ» برای جنگ اوکراین از دیدگاه صاحبنظران

تهران – ایرنا – کارشناسان و تحلیلگران چینی با بیان‌ اینکه که این کشور با داشتن موضع بی‌طرفی، بانی صلح بین ایران و عربستان‌سعودی بوده است، اعتقاد دارند، پیشنهاد صلح چهار ماده‌ای «شی جین‌پینگ» برای پایان دادن به جنگ بین روسیه و اوکراین نیز بر پایه منطق و مقبولیت استوار است.

آیا سوناک شکست در انتخابات آتی را پذیرفته است؟

لندن – ایرنا – درحالی که محبوبیت حزب حاکم محافظه‌کار طبق تمام نظرسنجی‌ها، به طور مدام رو به افول است و «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس هم امید خود را به پیروزی در انتخابات آتی از دست داده است، زمزمه برگزاری انتخابات ظرف یکی دو ماه آینده بالا گرفته است.

Loading
4فروردین ماه 1398

رسانه ها؛ زمزمه حمایت از همه‌پرسی دوباره برای برگزیت و…

۱۳۹۸/۰۱/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: راهپیمایی بزرگ لندنی ها در حمایت از همه‌پرسی دوباره برگزیت، تظاهرات گسترده "جلیقه زردها" در هفته نوزدهم در فرانسه، تلاش غرب برای مصادره غلبه بر داعش، هشدار دوباره روسیه به آمریکا درباره مالکیت جولان اشغالی، آماده باش ارتش رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان ، رزمایش دریایی مشترک مصر و فرانسه، نشست وزرای خارجه و رؤسای دستگاه اطلاعات مصر، اردن و عراق، درخواست پاکستان برای برقراری صلح با هند، پیوستن ایتالیا به طرح «کمربند و جاده» و برپایی اولین انتخابات پارلمانی تایلند بعد از کودتای ۲۰۱۴ ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

آناتولی ترکیه:  صدها هزار نفر از مخالفان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در لندن دست به راهپیمایی زدند.راهپیمایی‌کنندگان در این تجمع پلاکاردهایی در حمایت از برگزاری دوباره رفراندوم حمل کردند و خواستار رجوع دوباره به آرای عمومی شدند.در همین حال بیش از 4 میلیون و سیصد هزار نفر تاکنون طوماری را برای لغو برگزیت امضا کرده اند. این طومار در وبسایت پارلمان بریتانیا قابل دسترس است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر کشور فرانسه، اعلام کرد که در آغاز هفته‌ نوزدهم اعتراضات “جلیقه زردها” در فرانسه حدود 40 هزار و 500 نفر به خیابان‌های این کشور آمدند که پنج هزار نفر از آنها در پاریس تظاهرات کردند.به‌ گزارش ‌ایسنا، کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه، با اعلام این خبر تاکید کرد که شنبه هفته‌ قبل (16 مارس) 32 هزار “جلیقه زرد” در سراسر فرانسه تظاهرات کرده بودند که از این تعداد 10 هزار نفر آن‌ها در خیابان‌های پاریس بودند .

خبرگزاری مهر:   همزمان با انتشار خبری از سوی نیروهای دموکراتیک سوریه مبنی بر شکست داعش در الباغوز، سرانِ آمریکا، انگلیس و فرانسه تلاش کردند تا این پیروزی را به نام خود ثبت کنند. به گزارش خبرگزاری مهر ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به خبر پاکسازی کامل الباغوز از عناصر داعش که دیروز شنبه از سوی نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» اعلام شد؛ تمام تلاش خود را به کار بست تا این پیروزی را به نام خود ثبت کند.

خبرگزاری ایرنا: نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه نسبت به پیامدهای به رسمیت شناختن جولان به عنوان قلمرو اسراییل از سوی آمریکا هشدار داد.به گزارش  ایرنا، میخاییل بوگدانف دراین باره به ریانووستی گفت: به رسمیت شناختن ارتفاعات جولان به عنوان بخشی از اسراییل، به روند حل و فصل مسائل بین اعراب و اسراییل ضربه می زند. بوگدانف درباره امکان به رسمیت شناختن بلندی های جولان به عنوان بخشی از قلمرو رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا اظهار داشت: این اقدام به دورنمای حل و فصل صلح آمیز اختلافات بین کشورهای عربی و اسراییل بر مبنای طرح صلح در ازای اراضی و ابتکارات صلح عربی ضربه وارد می کند.

الکوثرفارسی: در آستانه اعلام تصمیم ترامپ؛ ارتش رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان به حالت آماده‌باش درآمد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ارتش رژیم صهیونیستی شمار زیادی از تک‌تیراندازان و جنگ‌افزارهای خود را امتداد مرزهای جولان مستقر کرده است. ترامپ قرار است روز دوشنبه در جریان سفر بنیامین نتانیاهو به آمریکا و بازدید از کاخ سفید، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های اشغالی جولان را به رسمیت بشناسد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی نیروهای مسلح مصر از رزمایش مشترک این کشور با فرانسه در آب‌های منطقه‌ای فرانسه خبر داد.به گزارش خبرگزاری فارس، «تامر الرفاعی» سخنگوی نیروهای مسلح مصر گفت که تعدادی از شناورهای مصری به سمت فرانسه حرکت کردند تا در رزمایش دریایی مشترک با این کشور با نام «کلئوپاترا ۲۰۱۹» در آب‌های منطقه‌ای فرانسه شرکت کنند.

العالم:  وزرای خارجه و رؤسای دستگاه‌های اطلاعاتی سه کشور مصر، اردن و عراق شنبه شب در قاهره تشکیل جلسه دادند.«احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گفت که وزرای خارجه و رؤسای دستگاه‌های اطلاعاتی مصر، اردن و عراق شب گذشته (شب گذشته) در قاهره تشکیل جلسه دادند.به گفته او، این نشست در قاهره مقدمه‌ای برای برگزاری نشست سه‌جانبه سران مصر، اردن و عراق بود.

یورونیوز:  عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان اعلام کرد که اسلام‌آباد خواستار برقراری صلح با هند و تمرکز بر افزایش کیفیت زندگی مردم به جای درگیری و جنگ است.آقای علوی این سخنان را در جریان برگزاری رژه نظامی به مناسبت «روز جمهوری» ایراد کرد و افزود: «ما به جنگ اعتقاد نداریم و می‌خواهیم با گفتگو به حل و فصل اختلافاتمان بپردازیم. باید به جای جنگ بر آموزش و سلامت تمرکز کنیم.»

رادیو چین:تفاهمنامه همکاری برای اجرای طرح «کمربند و جاده» تحت نظارت شی جین پینگ رییس جمهور چین و جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا به امضا رسید. با این اقدام، ایتالیا نیز نخستین عضو گروه هفت شد که سندی مربوط به همکاری در اجرای طرح «کمربند و جاده» را امضا کرده است.از مطرح شدن «کمربند و جاده» از سوی شی جین پینگ در سال 2013 به این سو، 150 کشور و سازمان بین المللی سند همکاری مربوط را با چین امضا کرده اند.

دویچه وله :  برای اولین بار بعد از کودتای سال ۲۰۱۴ پارلمانی جدید در تایلند انتخاب می‌شود. ۵۱ میلیون نفر واجد شرایط رأی‌دهی‌اند. پادشاه تایلند از مردم خواسته، با انتخاب افراد “خوب” مانع “هرج و مرج” در کشور شوند.به گفته جارونگویش فوما، رئیس کمیسیون انتخابات تایلند، ۹۳هزار و ۳۲۰ حوزه اخذ رأی صبح روز یکشنبه چهارم فروردین (۲۴ مارس) در سراسر کشور درهای خود را به روی رأی‌دهندگان انتخابات پارلمانی گشودند. این نخستین انتخابات در تایلند است که بعد از کودتای نظامیان در سال ۲۰۱۴ برگزار می‌شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *