جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است / نیرو‌های آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان اسرائیل و حماس برگزار می‌کند.

آیا کندی بازی را در انتخابات آمریکا به هم می‌زند؟

از زمان ورود به عرصه انتخابات در آوریل سال گذشته، کندی عمدتا توانسته ۱۰ تا ۲۰ درصد آرا را در نظرسنجی‌ها به خود اختصاص دهد. نظرسنجی انجام شده در هفته اخیر در ایالت‌های سرنوشت ساز نشان داد که حضور وی سبب شده تا فاصله ترامپ با بایدن یک درصد بیشتر شود. ترامپ در شبکه اجتماعی خود در واکنش به حضور کندی نوشت: «او رقیب سیاسی جو بایدن قلابی است نه من. خیلی دوست دارم که او هم در انتخابات حضور دارد.»

اعضای سازمان ملل باید به تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند باشند

نیویورک – ایرنا- استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پی دستور دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر انجام اقدامات موثر برای کمک رسانه به مردم غزه گفت: اعضای سازمان ملل باید به تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری پایبند باشند.

Loading
21فروردین ماه 1398

رسانه ها؛ پیروزی حزب لیکود در انتخابات رژیم صهیونیستی و…

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پیروزی حزب "لیکود" در انتخابات پارلمانی اسرائیل با شمارش 97 درصد آرا، تشدید دعوای داخلی در میان صهیونیست‌‌ها، برگزاری کنفرانس قطب شمال باحضور روسیه، انتقاد آمریکا از طرح بومی سازی داده های هند، موافقت اتحادیه اروپا با تعویق دوباره برگزیت، تاکید چین و اتحادیه اروپا بر پایبندی به برجام، هشدار آمریکا به مصر درباره خرید سوخو-35، برگزاری نشست عربی -آمریکایی در ریاض برای تشکیل "ناتوی عربی"، واکنش چین به اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست تروریسم،انتقاد پوتین از نحوه استخراج نفت در آمریکا، دیدار و گفتگوی مرکل و می در برلین و لغو کنفرانس ملی صلح در لیبی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

پارس تودی:  تلویزیونی رژیم صهیونیستی با استناد به نتیجه شمارش 97 درصد از آراء، از نخست‌وزیر فعلی این رژیم به عنوان پیروز این دور از انتخابات کنست نام برد. به گزارش پارس تودی، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: پس از شمارش 97 درصد آرای انتخابات کنست (پارلمان)، حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» توانست با کسب 37 کرسی بر ائتلاف «آبی و سفید» به ریاست بنی گانتس با 36 کرسی پیروز شود.

یورونیوز: به گزارش رسانه‌های اسرائیل، بنیامین نتانیاهو با حزب لیکود در انتخابات پارلمانی این کشور و در رقابتی تنگاتنگ بر ائتلافی به رهبری بنی گانتس پیروز شده است و برای پنجمین بار دولت تشکیل خواهد داد. روز چهار‌شنبه و پس از شمارش ۹۷ درصد آرای اخذ شده مشخص شد که هیچ‌کدام از نامزدها به اکثریت مطلق آرا دست نیافته‌اند اما با توجه به آرای دیگر احزاب راست این کشور، بنیامین نتانیاهو و حزب وی یعنی حزب لیکود از موقعیت بسیار خوبی برای تشکیل دولت ائتلافی برخوردار است.

خبرگزاری تسنیم: لیبرمن ضمن اعلام دعوا علیه رهبر حزب «راست جدید» مدعی شده است وی با پیام‌های مختلف اقدام به تخریب شخصیت لیبرمن و انتقال آراء آنها به حزب خودش کرده است.به گزارش خبرگزاری  تسنیم، سایت عبری مفزاک لایف اعلام کرد آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «یسرائیل بیتینیو» (اسرائیل خانه ما)، علیه نفتالی بِنِت، رهبر حزب «راست جدید» به کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام دعوا کرد.

خبرگزاری صداو سیما:  رئیس جمهور روسیه گفت به رغم اختلافات گسترده با رئیس جمهور آمریکا، اگر گفتگوی واقعی و از موضع برابر بین واشنگتن و مسکو از سرگرفته شود، برای گفتگو آمادگی داریم. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر اختلافات گسترده با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود تاکید کرد که دولت متبوع وی مسکو را تحت تحریم های گسترده قرار داده است. پنجمین کنفرانس قطب شمال در شهر سن پترزبورگ به تریبونی دیگر برای مطرح کردن مسائل بین روسیه و کشورهای غربی تبدیل شد.

خبرگزاری ایرنا: آمریکا با انتقاد از طرح بومی سازی داده هاو اقتصاد دیجیتالی هند آن را تبعیض آمیز و مغایر تجارت آزاد دانست.نشریه اکونومیک تایمز روز چهارشنبه به نقل از گزارش ‘تخمین های تجارت ملی برای سال 2019 امریکا اضافه کرد هند اخیرا یک سری الزاماتی برای بومی سازی داده ها انجام داده که باعث ایجاد موانع جدی در تجات دیجیتالی میان هند و آمریکا شده است.در این گزارش آمده است این الزامات هزینه های تامین کنندگان خدمات متمرکز بر داده را افزایش می دهد و باعث ایجاد مراکز داده های غیر ضروری و جلوگیری از استفاده شرکت های محلی از بهترین خدمات جهانی می شود.

خبرگزاری مهر:  پیش نویس بیانیه نشست امروز رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا حاکی از موافقت اروپا برای تعویق دوباره برگزیت است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هندلز بلات، پیش نویس بیانیه نشست ویژه امروز رهبران کشورهای اروپایی درباره برگزیت منتشر شد. در این پیش نویس آمده است: اتحادیه اروپا بار دیگر با تعویق دوباره برگزیت موافقت می‌کند.

خبرگزاری مهر:  چین و اتحادیه اروپا طی نشست سالانه خود بر پایبندی به برجام و تلاش برای برخورداری ایران از مزایای اقتصادی توافق هسته‌ای، تاکید کردند.به گزارش خبرگزاری مهر ، چین و اتحادیه اروپا طی بیانیه مشترکی که در جریان نشست سالانه‌شان منتشر شد؛ بر تعهد خود در قبال تداوم کامل و مؤثر برجام تاکید کردند.طرفین ضمن یادآوری این مطلب که برجام عنصری کلیدی در ساختار عدم اشاعه جهانی است، از آن به عنوان دستاوردی دیپلماتیک که مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد است، یاد کردند.

الکوثرفارسی:  وزیر خارجه آمریکا تهدید کرد اقدام مصر به خرید جنگنده های پیشرفته سوخو-35 از روسیه، قاهره را با تحریم های آمریکا مواجه خواهد کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مایک پمپئو در این خصوص گفت: ما به وضوح (به مقامات مصری) گفته ایم که چنین خریدی به موجب قانون “مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها”  شامل تحریم ها می شود. ما اطمینان حاصل کردیم که آنها (مصر) این موضوع را درک می کنند، و من بسیار امیدوارم که آنها در جهت خرید این محصولات گام بر ندارند.

العالم:  رسانه‌های سعودی اعلام کردند که ریاض اخیرا میزبان یک نشست نشست عربی و آمریکایی با مشارکت قطر بوده است.خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که یک نشست نظامی عربی آمریکایی “بلند پایه” با مشارکت قطر در ریاض برگزار شده است.طبق این گزارش، نمایندگان عربستان، آمریکا، قطر، کویت، بحرین، امارات، عمان و اردن در این نشست حضور داشتند.

رادیو چین:  لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی این وزارت خانه در پکن ابراز امیدواری کرد که کشورهای مربوط، به ویژه کشورهای بزرگ غیر منطقه‌ای کارهای بیشتر در راستای کمک به صلح و ثبات خاورمیانه انجام داده و از اقداماتی که سبب تشدید تنش در اوضاع خاورمیانه می شود، پرهیز کنند.سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: ما همواره بر این پایبند هستیم که در برخورد با مناسبات بین کشورها، باید مقررات اساسی روابط بین المللی بر پایه قواعد و اصول منشور سازمان ملل رعایت شود و استیلاجویی و هژمونی کنار گذاشته شود.

آناتولی ترکیه:  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه استفاده از تکنولوژی فراکینگ برای استخراج نفت توسط آمریکا بیشترین صدمه را به محیط‌زیست می‌زند.ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در «کنفرانس بین‌المللی شمالگان» گفت: استفاده از تکنولوژی فراکینگ برای استخراج نفت توسط آمریکا بیشترین صدمه را به محیط زیست می‌زند.

تی .آر.تی ترکیه:  صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر انگلستان در برلین دیدار و گفتگو کردند.به گزارش رسانه‌های آلمان، این دیدار پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران انجام شده و یک و نیم ساعت به طول انجامید. مرکل و می پیش از اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در خصوص برگزیت در بروکسل برگزار خواهد شد٬ تبادل نظر کردند.

خبرگزاری فارس:  «غسان سلامه» نماینده ویژه سازمان‌ملل با اشاره به لغو شدن کنفرانس ملی در لیبی برای رسیدن به صلح گفت از شنیدن مجدد صدای طبل جنگ غافل‌گیر شدیم. به گزارش خبرگزاری فارس، با ادامه یافتن حملات «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی به شهر «طرابلس»، سازمان ملل مجبور شد کنفرانس ملی در خصوص آینده این کشور را لغو کند.به نوشته روزنامه «گاردین»، کنفرانس ملی دو روزه‌ای که قرار بود ۱۴ و ۱۵ آوریل در شهر «غدامس» لیبی برگزار شود، قرار بود میزبان ۱۲۰ نماینده باشند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *