جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading
11 اردیبهشت ماه 1398

رسانه ها؛ کودتای نافرجام در ونزوئلا و…

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: عملیات کودتا، تحریم و تهدید آمریکا علیه ونزوئلا و کوبا، هشدار روسیه به آمریکا درباره ادامه دخالت در امور داخلی ونزوئلا، حمایت برزیل، آرژانتین، شیلی و پاراگوئه از گوایدو، تاکید سازمان ملل بر لزوم حفظ آرامش در ونزوئلا، درگیری‌های شدید در تظاهرات ضد دولتی در هندوراس، آغاز دور ششم مذاکرات صلح طالبان و آمریکا، ضرب‌الاجل جدید اتحادیه آفریقا به شورای نظامی انتقالی سودان ، پیشتازی «بایدن» در نظرسنجی‌های انتخابات آمریکا، استقرار سامانه گنبد آهنین در مناطق مختلف فلسطین اشغالی، عزم روسیه برای جلوگیری از گسترش تروریسم در آسیای مرکزی، هشدار چین به آمریکا، ارسال موشک های جدید اس 400 روسیه به چین و آغاز رزمایش مشترک دریایی چین و روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: آمریکا با حمایت از تلاش برای کودتا علیه دولت ونزوئلا و تهدید به حصر و تحریم های شدید ضد کوبا فصل دیگری از سیاستهای خود برای پایان دادن به دولت های چپگرا در آمریکای لاتین را عیان و اجرا کرد. به گزارش ایرنا، پروژه آشوب افکنی مخالفان دولت ونزوئلا و سناریوی آنهابرای آغاز کودتا از یک پایگاه نظامی و جذب نظامیان به صفوف خود موفقیتی حاصل نکرد. «خورخه آرئاسا» وزیر خارجه ونزوئلا تاکید کرد که مادورو با حمایت کامل ارتش کنترل کامل کشور را در اختیار دارد.

العالم:  ‘دونالد ترامپ’ رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری به کوبا هشدار داد، «اگر نظامیان و شبه‌نظامیان کوبایی فورا ونزوئلا را ترک نکنند، محاصره کامل و شدیدترین تحریم‌ها علیه کوبا اعمال خواهد شد».«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از حمایت‌های گسترده مقام‌های مختلف آمریکایی از فراخوان «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا برای کودتا در این کشور، در دو پیام توئیتری از این فراخوان حمایت و به کوبا هشدار داده است.

خبرگزاری تسنیم:  وزارت امور خارجه روسیه با هشدار در این باره که ادامه دخالت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا می‌تواند به فروپاشی اوضاع بیانجامد، از مخالفان ونزوئلایی خواست تا دست از خشونت برداشته و صرفاً از طریق گفت‌وگو مشکلات را حل و فصل کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، “ماریا زاخارووا” سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که ادامه دخالت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا می‌تواند به سقوط اوضاع در این کشور بیانجامد. وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای از نیروهای تندرو مخالف در ونزوئلا خواسته تا دست از خشونت برداشته و مشکلات موجود در این کشور را فقط از طریق گفت‌وگو حل و فصل کنند.

 آناتولی ترکیه: روسای جمهور برزیل، آرژانتین، شیلی و پاراگوئه از تلاش برای کودتا در ونزوئلا به رهبری خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور حمایت کردند.ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل در توئیتر خود تلاش نظامیان به رهبری خوان گوایدو برای کودتا در ونزوئلا را «روند انتقال دموکراتیک» در این کشور دانست.

تی.آر.تی ترکیه:  دبیرکل سازمان ملل متحد از طرفین درگیر در ونزولا خواست آرامش خود را حفظ کنند. استفان دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس اعلام کرد: آنتونیو گوترش با نگرانی تحولات ونزوئلا را تعقیب می‌کند و از طرفین درگیر خواسته از خشونت پرهیز کنند. دوژاریک افزود: سازمان ملل متحد با دو طرف موجود در ونزوئلا تعامل دارد.

دویچه وله: تظاهرات هزاران معترض در پایتخت هندوراس که مسالمت‌آمیز آغاز شده بود به خشونت و درگیری با پلیس کشیده شد. تظاهرکنندگان که بیشتر دانشجو، معلم و کارمند حوزه درمان بودند رئیس جمهوری هندوراس را به دیکتاتوری متهم می‌کنند. معترضان در چند شهر هندوراس به خیابان‌ها آمده‌اند اما درگیری و خشونت در پایتخت شدیدتر بوده است.

خبرگزاری صداو سیما: «ذبیح الله مجاهد» یکی از سخنگویان گروه طالبان از طریق شبکه های اجتماعی اعلام کرد: ششمین دور مذاکرات صلح آمریکا با نمایندگان گروه طالبان امروز چهارشنبه در دوحه پایتخت قطر آغاز می شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل، تاکنون جزئیات بیشتری از محورهای مذاکرات رژیم آمریکا با نمایندگان طالبان اعلام نشده است. آمریکا با طالبان تاکنون پنج دور مذاکرات بی نتیجه داشته و تاکنون به توافقی برای آتش بس و برقراری صلح و ثبات در افغانستان دست نیافته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا به شورای نظامی انتقالی سودان دو ماه مهلت داد تا قدرت را به غیرنظامیان واگذار کند.به گزارش ایسنا، به دنبال پایان مهلت تعیین شده از سوی شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا برای شورای نظامی انتقالی سودان مبنی بر تحویل قدرت به غیرنظامیان، این شورا مهلت جدیدی را برای انتقال قدرت به غیرنظامیان در سودان تعیین کرد. طبق این گزارش، شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا به شورای نظامی سودان مهلت ۶۰ روزه‌ای را جهت تحویل قدرت به غیرنظامیان تعیین کرد.

 خبرگزاری مهر:  دو نظرسنجی انجام شده در آمریکا از پیشتازی «جو بایدن» در میان نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حکایت دارند. به گزارش خبرگزاری مهر، نظرسنجی اول متعلق به دانشگاه کوینیپیاک (Quinnipiac) در کانکتیکات است. در این نظرسنجی «جو بایدن» معاون اول دولت باراک اوباما که برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نامزد شده است، با کسب ۳۸ درصد آرا، توانسته است از دیگر رقبای هم حزبی خود پیشی گیرد.

خبرگزاری فارس: رژیم صهیونیستی از بیم متشنج شدن اوضاع در مرز نوار غزه طی مسابقه «یوروویژن»، سامانه گنبد آهنین را در مناطق مختلف فلسطین اشغالی مستقر کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، این اقدام تل‌آویو به دلیل بیم از آغاز تنش‌های جدید با نوار غزه طی مسابقه آواز «یوروویژن» صورت گرفت، مسابقه‌ای بین‌المللی که قرار است امسال (2019) در فلسطین اشغالی برگزار شود.

الکوثرفارسی:  وزیر دفاع روسیه از افزایش آمادگی رزمی پایگاه‌های نظامی این کشور در تاجیکستان و قرقیزستان جهت جلوگیری از ورود شبه نظامیان از افغانستان به آسیای مرکزی خبر داد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرای دفاع کشورهای شانگهای در «بیشکک» گفت: با هدف جلوگیری از ورود شبه نظامیان به قلمرو کشورهای متحد در آسیای مرکزی آمادگی رزمی پایگاه‌های نظامی مسکو در تاجیکستان و قرقیزستان افزایش و توانایی‌های واکنشی آنها در شرایط بحرانی تقویت می‌شود.

رادیو چین: گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین  با اشاره به انتقادهای آمریکا درباره آزادی مذهب چین اعلام کرد که چین از آمریکا می خواهد بی درنگ دخالت در امور داخلی چین از طریق سوء استفاده از مسایل مذهبی را متوقف کند. به گزارش رادیو چین، اخیرا کمیته آزادی مذاهب بین المللی آمریکا گزارش سال 2019 را منتشر کرده و از وضعیت آزادی مذاهب چین انتقاد کرد.

اسپوتنیک روسیه: روسیه چندین موشک متعلق به سیستم دفاع هوایی اس- 400 “تری اومف” را به چین ارسال کرد.به گزارش اسپوتنیک، روسیه در عوض چندین موشک متعلق به سیستم دفاع هوایی اس- 400 “تری اومف” که در حادثه طوفان سال 2017 دچار آسیب شده بودند، موشک های جدید به این کشور ارسال کرد.

پارس تودی :  رزمایش مشترک دریایی سال 2019 روسیه و چین در شرق این کشور آغاز شد. به گزارش پارس تودی، نیروهایی از بخش‎های تدارکات، فرماندهی مشترک، مرکز فرماندهی ناوگروه‎ها، افسران نیروی دریای دو کشور، نمایندگان نیروی هوایی چین و افسران بخش نظامی سفارت روسیه در پکن در مراسم گشایش این رزمایش پنج روزه حضور داشتند.موضوع اصلی این رزمایش “اجرای عملیات مشترک دفاعی در دریا” است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *