جدیدترین مطالب

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

روایت خبرگزاری روسی از سخنان جلالی درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

تهران-ایرنا- تاس خبرگزاری روسی به نقل از کاظم جلالی سفیر تهران در مسکو گفت: عملیات تلافی جویانه علیه رژیم صهیونیستی کامل شده است، اما ایران در صورت هرگونه حمله ای به اسرائیل و همدستان غربی اش با ابزار و قدرت بیشتری پاسخ می دهد.

دستان خالی غرب برای دلداری بی‌بی

لندن – ایرنا – کشورهای غربی درحالی برای دلداری سران رژیم اسرائیل درپی عملیات کوبنده وعده صادق، به تشدید سیاست شکست خورده تحریم ایران متوسل شده‌اند که اولا چوب خط تحریم‌های تسلیحاتیِ غرب علیه ایران پرشده و اهرمی برای فشار بیشتر باقی نمانده و در ثانی توان نظامی ایران هرگز تابع و در بند محدودیت‌های غیرقانونی وضع شده از سوی طرف‌های غربی نبوده است.

سیاستمدار اسپانیایی وضع تحریم علیه ایران را ریاکارانه خواند

تهران- ایرنا- «یونه بلارا» رهبر حزب پودموس اسپانیا از «ریاکاری» اتحادیه اروپا در وضع تحریم علیه ایران و چشم‌پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و این اتحادیه را به همدستی در کشتار فلسطینی‌ها متهم کرد.

واکنش رژیم صهیونیستی به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

تهران-ایرنا-یسرائیل کاتس وزیر امورخارجه این رژیم نیز در واکنش به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد از سوی آمریکا گفت: به ایالات متحده به خاطر وتو این قطعنامه تبریک می گویم.

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

تهران- ایرنا- فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپادها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.

وزرای خارجه ایران و امارات درباره تحولات منطقه رایزنی کردند

نیویورک – ایرنا- شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده در تماس تلفنی، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، درباره تحولات منطقه ای گفتگو و رایزنی کردند.

پسکوف: آمریکا از جنگ در اوکراین سود می‌برد

تهران- ایرنا- دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پنجشنبه گفت که آمریکا از جنگ در اوکراین سود می‌برد و به همین دلیل کی‌یف را به ادامه درگیری‌ها ترغیب می‌کند.

Loading
18مهرماه 1396

رسانه ها ؛ اقدام بی سابقه سازمان ملل ضد کره شمالی و…

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تحریم های جدید و بی سابقه سازمان ملل علیه پیونگ یانگ، سفر وزیر دفاع روسیه به اسرائیل ،افزایش هشدارها به ترامپ در آستانه اعلام نظر درخصوص برجام، اعلام جدایی طلبی یک منطقه دیگر در بالکان ، تلاش های جدید کویت برای حل بحران قطر، احتمال دیدار نتانیاهو با پادشاه عربستان در ریاض، تاکید چین بر حفظ و اجرای برجام ، اظهارنظر نماینده روسی درباره آزمایش موشکی جدیدکره شمالی ، واگذاری کنترل سه منطقه در مرز ادلب - عفرین به ترکیه ،حمایت دولتهای آلمان و فرانسه از اسپانیای واحد و تهدید ترکیه به احتمال لغو قرارداد اس۴۰۰ با روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه: سازمان ملل متحد چهارکشتی را که تحریم های علیه کره شمالی را نقض کرده بودند از پهلو گرفتن در بنادر جهانی محروم کرد. به گزارش اسپوتنیک، هاگ گریفیتز، هماهنگ کننده پنل شورای امنیت سازمان ملل در امور تحریم‌های کره شمالی، در نشست کمیته نظارت بر اجرای تحریم‌ها اطلاع داد که به همه بنادر جهان اعلام شده تا از پهلو گرفتن چهار کشتی که تحریم‌ها را رعایت نکردند ممانعت به عمل آورند. این کشتی‌ها محصولات ممنوعه به کره شمالی حمل می‌کردند.وی خاطر نشان کرد: این تصمیم توسط کمیته شورای امنیت گرفته شده و از پنجم ماه اکتبر اجرایی شده است.این چنین تحریمی در تاریخ سازمان ملل بی‌سابقه است.

اسپوتنیک روسیه:  مقامات اسرائیل انتظار دارند که دوشنبه آینده 16 اکتبر ، سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه به تل اویو سفر کند.به گزارش اسپوتنیک، نماینده وزارت جنگ دولت یهود در این خصوص  گفت:  شایگو، 16 اکتبر به اسرائیل می آید.اسرائیلی ها موضوع اصلی دیدار پیش رو را ” ایران، سوریه و حزب الله” نامیدند.

خبرگزاری ایرنا:هشدارهای مقام ها و چهره های سرشناس سیاسی جهان به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده در خصوص خروج احتمالی از برجام بیشتر شد.به گزارش ایرنا، در دو روزگذشته فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ترزا می نخست وزیر انگلیس، زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، هوا چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین، وندی شرمن معاون سابق وزارت خارجه آمریکا و هانس بلیکس رئیس پیشین بازرسان سازمان ملل متحد در عراق ازجمله شخصیت هایی بودند که نسبت به خروج کاخ سفید از توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 هشدار داده اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  بالا گرفتن جنبش جدایی طلبی در کاتالونیا اسپانیا باعث انگیزه برخی قومیت‌ها در منطقه بالکان به منظور اعلام کشور مستقل برای قوم خودشان شده است.به گزارش ایسنا، طرح‌های مربوط به پرچم کاتالونیا در شهر نووی ساد و چند شهر دیگر استان ووجوودینا در شمال صربستان برافراشته شده و جنبش “ووجوودین= کاتالونیا” در این منطقه به راه افتاده است.

خبرگزاری مهر:  کویت در راستای حل اختلافات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، به زودی نمایندگانی به کشورهای عضو این سازمان اعزام می کند.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «الحیات»، کویت تلاش می کند تا پیش از برگزاری نشست آتی شورای همکاری خلیج فارس اختلاف های موجود میان کشورهای عضو این شورا که منجر به بروز بحران قطر شده را رفع کند.

خبرگزاری تسنیم:  یک نشریه آلمانی با توجه به بن بست ایجاد شده در مذاکرات برگزیت بین اتحادیه اروپا و لندن نوشت: انگلیس خود را برای خروج بدون توافق با اروپا آماده می‌کند.به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه “دی سایت” در مطلبی نوشت: مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیش نمی رود و در این شرایط “ترزا می”، نخست وزیر انگلیس به یک جدایی بدون قرارداد تهدید می کند.

الکوثرفارسی:  منابع صهیونیستی گزارش دادند که احتمال دارد نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سفر به عربستان سعودی با سلمان بن عبدالعزیز، دیدار و گفتگو کند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه عبری نیوز وان (News1) روز سه شنبه (امروز) گزارش داد: این امکان وجود دارد که در نتیجه پیشرفت در روابط عربستان سعودی و اسرائیل ، بنیامین نتانیاهو به ریاض سفر کرده و حتی در کاخ ملک سلمان حضور پیدا کند.در این گزارش آمده است: البته شاید این مساله مثل یک آرزو به نظر برسد اما احتمال دارد قبل از انتخابات آینده اسرائیل رخ دهد و تاثیر شگرفی برای نتایج انتخابات و دولت آتی برجای بگذارد.

یورونیوز: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که این کشور ضمیمه کردن کریمه به خاک روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت.به گزارش آسوشیتدپرس، اردوغان که روز دوشنبه از کی‌یف پایتخت اوکراین دیدار می کرد در یک نشست خبری مشترک با پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین گفت که ترکیه به حمایت از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اوکراین ادامه خواهد داد.

رادیوچین: هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین سه شنبه 10 اکتبر (18 مهر) در نشست خبری هفتگی این وزارتخانه در پکن اعلام کرد: چین امیدوار است همه طرفها به حفظ و اجرای برجام ادامه دهند. سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش‌های مربوط، ضمن اشاره به این مواضع، افزود: برجام از دستاوردهای مهم چند جانبه به شمار می رود و نمونه ای از حل مسائل محوری بین المللی از طرق سیاسی و دیپلماتیک محسوب می شود که در حفظ نظام بین المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و کمک به صلح و ثبات خاورمیانه نقش مهمی ایفا کرده است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  یکی از نمایندگان مجلس روسیه که اخیرا از پیونگ یانگ بازدید کرد، می گوید که کره شمالی قصد دارد تا یک موشک بالستیک قاره پیما که ادعا می کند می تواند تا سواحل غربی آمریکا برسد را پرتاب کند.آنتون موروزوف، یکی از اعضای مجلس نمایندگان روسیه، پس از دیدار پنج روزه اش از پیونگ یانگ با «ان اچ کی» گفت و گو کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  کنترل سه نقطه در مرز بین ادلب و عفرین و نیز خط مرزی که هم اکنون تحت کنترل سربازان اسد می باشد نیز به نیروهای مسلح ترکیه واگذار می شود.نیروهای مسلح ترکیه در چارچوب انجام فعالیتهای تجسسی با عبور از مرز سوریه وارد ادلب شدند.

پارس تودی:   دولتهای اروپایی سکوت خود را در قبال همه پرسی استقلال کاتالونیا شکسته و از دولت اسپانیا حمایت کردند. آلمان و فرانسه در حمایت از دولت مادرید پیشگام شده اند.«آنگلا مرکل» صدارعظم آلمان در گفت و گویی تلفنی با ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا گفت از اسپانیا واحد پشتیبانی حمایت می کند. ناتالی لوئیزو» وزیر اموراروپایی فرانسه،در گفت‌وگویی تلویزیونی تاکید کرد که دولت فرانسه از هرگونه کمکی به یک کاتالونیای مستقل پرهیز خواهد کرد.

خبرآنلاین: وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت، در صورتی که کشورش با روسیه بر سر تولید مشترک سامانه دفاع هوایی S-۴۰۰ به توافق نرسند ممکن است قرارداد خرید این سامانه از روسیه را ملغی کند. به گزارش خبرگزاری تاس، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ما هنوز مخالفت رسمی در این مورد نشنیده‌ایم. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به ما گفت که ممکن است اقداماتی برای تولید مشترک این سامانه اتخاذ کنیم و دانش کارشناسی این سامانه نیز یک امر بسیار مهم خواهد بود. اگر روسیه گرایش منفی از خود نشان دهد ما ممکن است با یک کشور دیگر توافق کنیم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *