جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد اما گفت که تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجرا می شود.

Loading
26مهرماه 1396

رسانه ها ؛ ادامه تنش کاتالونیا و اسپانیا و…

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار نخست وزیر اسپانیا به رهبر کاتالونیا، آمادگی امیر قطر برای مذاکره با کشورهای تحریم‌کننده دوحه، دیدار مسئول فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا با ولی‌عهد ابوظبی، تاکید روسیه بر عدم کاهش نیروهای نظامی خود در سوریه ، رد شروط اسرائیل از سوی تشکیلات خودگردان و حماس، درخواست عفو بین الملل برای تحریم تسلیحاتی میانمار ، تاکید پارلمان کردستان عراق بر استعفای "بارزانی" ، قرارداد میلیاردی نظامی بحرین با آمریکا و آغاز نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا امروز (چهارشنبه) از رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا خواست تا با درایت و عاقلانه رفتار کند.به گزارش ایسنا،  این درخواست از سوی ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا از کارلس پوجدمون، رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا در حالی مطرح شده که ضرب‌الاجل تایین شده از سوی دولت مرکزی برای توقف اعلام استقلال یکجانبه از سوی بارسلون رو به اتمام است؛ این ضرب الاجل روز پنجشنبه پایان می‌یابد و اگر دولت منطقه‌ای کاتالونیا این اعلام استقلال را متوقف نکند، دولت مرکزی کنترل کاتالونیا را به دست می‌گیرد و خودمختاری کاتالونیا لغو می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  امیر قطر برای مذاکره با کشورهای عربی تحریم کننده دوحه جهت حل بحران موجود اعلام آمادگی کرد. به گزارش ایسنا، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد کشورش برای حل بحران خلیج فارس از طریق مذاکره به طوری که حاکمیت قطر حفظ شود آماده است. امیر قطر در این اظهارات آورده است: ما همه برادریم  و همگی از این بحران خسارت دیده‌ایم.

خبرگزاری فارس:  مسئول فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا که به امارات سفر کرده است با ولی‌عهد ابوظبی دیدار و درباره همکاری‌های نظامی گفت‌وگو کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، «ریموند توماس» مسئول فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح در کاخ الشاطئ دیدار کرد. ریموند توماس در این دیدار به بررسی روابط دوستانه و همکاری بین امارات و آمریکا و راهکارهای تقویت و توسعه این همکاری به خصوص در زمینه نظامی و دفاعی پرداخت.

 خبرگزاری تسنیم: نائب رئیس کمیته امور دفاعی و امنیتی سنای روسیه گفت: بعد از پایان مرحله اصلی عملیات نظامی در سوریه، گروه‌های نظامی روسی در این کشور کاهش نخواهند یافت.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، “فرانس کلینتسویچ” معاون اول رئیس کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه اعلام کرد که این خوش بینی وجود دارد که عملیات نظامی در سوریه احتمالا تا پایان سال جاری (2017) به پایان برسد و کار تروریسم تا آن زمان دیگر یکسره شده باشد، ولی این کشور قصد ندارد بعد از آن گروه‌های نظامی خود در سوریه را کاهش دهد.

خبرگزاری مهر:   تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس پیش شرط های رژیم صهیونیستی برای پذیرش آشتی فلسطینی و مذاکره با تشکیلات خودگردان فلسطین را رد کرده و آن را دخالت در امور داخلی خود دانستند. به گزارش خبرگزاری مهر»، «نبیل ابو ردینه » سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد توافقی که با نظارت مصر در قاهره صورت گرفت مسیر درستی بود که شکاف میان جریان های فلسطینی را از بین می برد. وی افزود که اظهار نظر مسئولان رژیم صهیونیستی قرار نیست موضع رسمی فلسطین در ادامه این آشتی را تغییر دهد و جامعه جهانی از جمله آمریکا از بازگشت تشکیلات خودگردان به نوار غزه و از سرگیری فعالیت دولت وفاق ملی در این منطقه استقبال کرده اند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  در پی ادامه سرکوب مسلمانان روهینگیا،

عفو بین الملل خواستار تحریم تسلیحاتی میانمار شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه بحران مسلمانان روهینگیا را در میانمار بدترین بحران آوارگان در چند دهه اخیر آسیا بر شمرد و خواستار آن شد تا جامعه جهانی برای پایان دادن به سرکوب برنامه ریزی شده و تاسف بار روهینگیاها وارد عمل شود.بر اساس آمار اخیر سازمان ملل، از روز بیست و پنجم اوت تاکنون، 582 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از خشونت های ارتش میانمار گریخته و به بنگلادش پناه برده اند.

العالم فارسی:  ریاست پارلمان اقلیم کردستان عراق خواستار استعفای مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان شد.«یوسف محمد» روز سه شنبه کناره گیری مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق از قدرت را خواستار شده و تاکید کرد که بارزانی در صورت استعفا از منصبش خدمت بزرگی به مردم کردستان خواهد کرد.جریان ها و احزاب کرد مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق را به دلیل برگزاری همه پرسی یکجانبه و غیرقانونی زیر شدیدترین انتقادها قرار داده و عامل اصلی حوادث اخیر دراین منطقه معرفی کرده اند.

الکوثرفارسی:  پس از قراردادهای سنگین تسلیحات نظامی اخیر عربستان، آل‌خلیفه در بحرین قرارداد خرید جنگنده با آمریکا امضا کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ بحرین اعلام کرد که قراردادخرید ۱۶ فروند جنگنده اف-۱۶ پیشرفته را با آمریکایی‌ها‌ امضا کرده است.بر اساس این گزارش، وزارت دفاع بحرین این قرارداد را به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دفار با شرکت سازنده تجهیزات نظامی «لاکهید مارتین» این قرارداد را در نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی‌ دفاعی سال ۲۰۱۷ امضا کرده است.

رادیوچین:  در گزارشی که در نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین قرائت گردید، تاکید شده است: کشور چین که وارد عصر جدید شده، همواره قاطعانه سیاست خارجی مستقل و صلح آمیزی در پیش گرفته و به حق مردم کشورها برای انتخاب راه توسعه خود احترام گذاشته است. چین ضمن حفظ انصاف و عدالت بین المللی با تحمیل اراده و دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر و ظلم کشورهای بزرگ به کشورهای ضعیف مخالفت می کند.

اسپوتنیک روسیه:  سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد موضع آمریکا نسبت به برجام و تهدیدات این کشور به توسل به زور علیه کره شمالی، بر امنیت بین المللی تاثیر منفی می گذارد. به گزارش اسپوتنیک، ریابکوف در کنفرانسی درباره برجام در مدرسه عالی مهندسی فیزیک در مسکو این مطلب را اعلام کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *