جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. نماینده عربستان در این مسابقه رومی القحطانی خواهد بود که تا کنون در چند مسابقه دختر شایسته از جمله مسابقه دختر شایسته عربستان سعودی، دختر شایسته صلح عرب و دختر شایسته خاورمیانه برنده شده است. مسابقه دختر شایسته جهان در سال ۲۰۲۴ قرار است ماه سپتامبر در مکزیک برگزار شود.

معاهده بین‌المللی جامع برای مقابله با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مقاصد جنایی

در ماه مه تا ژوئن، نیویورک میزبان نشست نهایی کمیته ویژه سازمان ملل در مورد توسعه کنوانسیون برای مقابله با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای مقاصد مجرمانه خواهد بود.

لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد : در صورت حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اطراف اوکراین، روسیه آماده است تا منافع مشروع امنیتی سایر شرکت کنندگان در این روند را تضمین کند، در صورتی که همان تضمین ها برای خود مسکو ارائه شود.

Loading
14اردیبهشت ماه 1398

رسانه ها؛ آزمایش موشکی کره شمالی و…

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آزمایش چند فروند موشک کوتاه‌برد درکره شمالی، لغو برخی از معافیت‌های همکاری هسته‌ای با ایران توسط واشنگتن، هشدار روسیه به آمریکا در خصوص ادامه حضور غیرقانونی در سوریه، اعلام آمادگی نیروهای سوریه دموکراتیک برای مذاکره با دمشق، تاکید اتریش بر اصلاحات فوری در اتحادیه اروپا ، سفر هیأت صهیونیستی هولوکاست به عربستان ، اظهارات گوترش درباره خلع سلاح حزب‌الله، گفتگوی ترامپ و پوتین درباره یک توافق هسته‌ای چندجانبه جدید ، خرید تسلیحاتی بزرگ بحرین و امارات از آمریکا و تاکید لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان بر برقراری آتش بس میان دولت و طالبان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  ستاد مشترک کره جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی این کشور، چند فروند موشک کوتاه‌برد ناشناس به سمت دریای شرقی شلیک کرده است. به گزارش خبرگزاری یونهاپ متعلق به کره جنوبی، ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی یک فروند موشک کوتاه‌برد ناشناس به سمت دریای شرقی شلیک کرده است. مقامات کره جنوبی و آمریکا مشغول بررسی جزئیات این موشک هستند.گفته می‌شود این موشک‌ها بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در آسمان پیش رفته‌اند یا ارتفاع آنها هنوز مشخص نیست.

خبرگزاری تسنیم: وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای برخی از معافیت‌های همکاری هسته‌ای با ایران را لغو کرد و به کشورهای ثالث در زمینه توسعه نیروگاه اتمی بوشهر و یا انتقال اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین به خارج ایران هشدار داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، همزمان با پایان مهلت معافیت تحریمی آمریکا برای ادامه همکاری‌ صلح‌آمیز هسته‌ای کشورها با ایران، واشنگتن از اعمال تحریم‌های بیشتر بر برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا هر گونه همکاری کشورهای ثالث در زمینه توسعه نیروگاه اتمی بوشهر و یا انتقال اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین به خارج ایران می‌تواند به تحریم کشورهای مزبور منجر شود.

پارس تودی :  وزارت خارجه روسیه جمعه شب در بیانیه‌ای به واشنگتن در خصوص ادامه حضور غیرقانونی در سوریه هشدار داد. به گزارش پارس تودی، وزارت خارجه روسیه در این بیانیه به استفاده ابزاری آمریکا از  گروه‌های تجزیه‌طلب کُرد در سوریه نیز اشاره و تاکید کرد هرگونه تلاش آمریکا و برخی کشورهای غربی برای تجزیه سوریه، از طریق حمایت‌ از گروه‌های کُرد تجزیه‌طلب، محکوم به شکست است. وزارت خارجه روسیه تصریح کرد، آمریکا برای ادامه حضور غیرقانونی در سوریه و تخریب دستاوردهای مذاکرات آستانه، از گروه‌های تجزیه‌طلب کُرد استفاده ابزاری می‌کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نیروهای سوریه دموکراتیک بر آمادگی خود برای رایزنی با دولت سوریه جهت دستیابی به راهکاری برای بحران این کشور تاکید کردند.به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، مظلوم عبیدی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک در جریان سخنرانی خود در کنفرانس موسوم به “عشائر سوری” در منطقه “عین عیسی” خاطرنشان کرد: نیروهای ما به حفظ تمامیت ارضی سوریه باور دارند و در راه آن مبارزه می‌کنند.

خبرگزاری مهر: صدراعظم اتریش در گفتگویی با اشاره به انتخابات آتی اروپا بر لزوم اعمال اصلاحات در اتحادیه اروپا تاکید کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، «سباستین کورتز» صدراعظم اتریش در گفتگو با کلاینه سایتونگ با اشاره به انتخابات پارلمانی اروپا در ماه می اظهار داشت: اروپا در شرایط کنونی نیاز به اعمال اصلاحات داشته باید در اولویت برنامه‌های اروپایی قرار گیرد.

الکوثرفارسی: دبیرکل اتحادیه سعودی «جهان اسلام» رسما از هیأت هولوکاست خواست به عربستان سعودی سفر کند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از سفر یک هیأت صهیونیستی به عربستان سعودی در سال آینده میلادی خبر داد.صفحه وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس (اسرائیل بالعربیه) در صفحه توییتری خود با انتشار فیلمی، به زبان عربی نوشت که برای اولین بار قرار است یک «هیأت یهودی» بنا به درخواست اتحادیه جهان اسلام، به عربستان سعودی سفر کند.

العالم:  دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از حزب‌الله لبنان خواست، سلاحش را تحویل دهد و این مسأله را باعث نگرانی خواند. گوترش مدعی شد؛ «وجود سلاح خارج از کنترل دولت لبنان بعلاوه شبه‌نظامیان مسلح، همچنان امنیت و ثبات لبنان را تهدید می‌کند؛ ادامه برخورداری حزب‌الله از ابزارهای نظامی پیشرفته خارج از سیطره دولت، بسیار مایه نگرانی است».

یورونیوزدونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره احتمال امضای یک توافق تسلیحاتی هسته‌ای جدید با یکدیگر گفتگو کردند. کاخ سفید اعلام کرد که این موضوع در جریان یک گفتگوی تلفنی یک ساعته بین سران روسیه و آمریکا مطرح شده است.

اسپوتنیک روسیه: وزارت خارجه امریکا فروش احتمالی در مجموع 6 میلیارد دلار اسلحه به بحرین و امارات عربی متحده را به تصویب رساند. به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در اطلاعیه پنتاگون گفته می شود که تصمیم کنگره در اینباره را اعلام کرده است.

آناتولی ترکیه:  لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان با انتشار قطعنامه پایانی 23 ماده ای خواستار برقراری آتش بس بین دولت این کشور و گروه طالبان شد.اعضای لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان از هر قشر جامعه که از 5 روز گذشته به منظور تعریف صلح و تعیین خط مشی مذاکرات صلح با گروه طالبان در کابل گردهم آمده بودند، با انتشار قطعنامه 23 ماده ای ضمن درخواست برقراری آتش بس در سراسر این کشور، طالبان را به حضور در پروسه توسعه کشورشان دعوت کردند.

تی .آر.تی ترکیه:  وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد موضوعات مشترک فراوانی با ایالات متحده آمریکا داریم و روابطمان با خرید موشکهای اس-400 محدود نخواهد شد. مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به برنامه رئیس جمهور آمریکا برای سفر به آنکارا گفت: روابط دو کشور محدود به اس-400 و اف-35 نیست. مسائل مهم زیادی از جمله خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و دیگر موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه نیز مطرح است”.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *