جدیدترین مطالب

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

عباس آخوندی در یادداشتی می نویسد: سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است. ‌
Loading

أحدث المقالات

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: شکستی برای تلاش‌ها جهت برقراری صلح در منطقه

وزارت خارجه قطر ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه پیشنهادی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل آن را روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه عنوان کرد. 

انتقام سخت

پس از عملیات وعده صادق ایران اسرائیلی ها سر و صدای زیادی راه انداختند که انتقام سخت خواهند گرفت.

واکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

جنبش حماس در واکنش به وتوی آمریکا اعلام کرد که یکبار دیگر آمریکا در برابر اراده بین‌المللی ایستاد و مجدداً بر موضع خود علیه ملت فلسطین و حق آنان برای تعیین سرنوشت و تاسیس کشور مستقل فلسطینی اذعان کرد.

Loading
7آبانماه 1396

رسانه ها ؛ ابراز نگرانی ناتو از موشک های کره‌شمالی و…

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: کشورهای اروپا و ناتو در محدوده برد موشک‌های کره‌شمالی ، نشست کشورهای عضو ائتلاف عربی در ریاض، نشست پارلمان اقلیم کردستان عراق درباره واگذاری اختیارات بارزانی، سفر محمد بن سلمان به عراق، بیانیه رسمی کره شمالی درباره اهداف هسته ای و موشکی، تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای، تاکید آمانو برپایبندی ایران به تعهداتش و هشدار کیسینجر درباره اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در شبه جزیره کره ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت کشورهای اروپا و ناتو در محدوده برد موشک‌های کره شمالی قرار گرفته‌اند و از همین‌رو بر افزایش فشار بر پیونگ‌یانگ تأکید کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ» اعلام کرده است  اگرچه کشورهای اروپا و ناتو در محدوده برد موشک‌های کره‌شمالی قرار دارند اما ناتو قابلیت و اراده انجام ضدحمله در صورت مشاهده هرگونه اقدام تحریک‌آمیز را دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزرای خارجه و روسای ستاد مشترک ارتش کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی امروز(یکشنبه) در ریاض نشست برگزار می‌کنند.به گزارش ایسنا، در نشست امروز قرار است طرف‌های شرکت‌کننده درباره راه‌های تقویت هماهنگی‌ها در زمینه اقدامات “انسانی”، سیاسی و نظامی ائتلاف عربی، تضمین استمرار برنامه‌های ائتلاف تا زمانی که دولت مستعفی کنترل تمامی اراضی یمن در قالب کشور یکپارچه یمن با حفظ جایگاه منطقه‌ای و استقلال و حاکمیت آن را به دست بگیرد، گفتگو می‌کنند.

الکوثرفارسی: مسعود بارزانی در نامه ای به پارلمان منطقه کردستان عراق اعلام کرده که ماندن در پست ریاست  منطقه کردستان عراق وتمدید زمان آن را از سوی پارلمان این منطقه ، بعد از اتمام زمان قانونی  آن را  رد کرده است .بارزانی همچنین تاکید کرده  است که به عنوان یک پیشمرگ  باقی خواهند ماند. بارزانی در حالی به پارلمان نامه نوشته است که امروز  لایحه تعلیق فعالیت ریاست منطقه کردستان عراق و تقسیم اختیارات آن میان قوه های مجریه، مقننه و قضاییه در پارلمان این منطقه بررسی می شود.دوره زمامداری «مسعود بارزانی»، رئیس منطقه کردستان عراق پس فردا (سه شنبه) به پایان می رسد.

خبرگزاری مهر:   منابع رسمی عراقی خبر دادند؛ محمد بن سلمان به زودی به عراق سفر می کند.به گزارش خبرگزاری مهر ،این منابع تأکید کرده اند که ولیعهد عربستان در رأس هیأتی بلندپایه به زودی به بغداد می رود و مسائل امنیتی و خطرات تروریسم را با مسئولان عراقی به بحث خواهد گذاشت.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه ‘رودونگ سینمون’ روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی نوشت این کشور به تمام اهداف خود در راستای تکمیل تسلیحات هسته ای و توسعه موشکی دست یافته است و تنها کار باقیمانده برای کره شمالی این است که شهامت خود را به نمایش بگذارد.

 کارشناسان مسایل سیاسی معتقدند کره شمالی با انتشار این خبر نشان داده در برنامه تسلیحات هسته ای و توسعه موشکی اش پیشرفت بیشتری به دست آورده است.

 خبرگزاری صدا و سیما: قطعنامه پیشنهادی ایران درباره خلع سلاح هسته ای با وجود مخالفت آمریکا و همپیمانانش با رای مثبت 112 کشور در کمیته خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،عنوان این قطعنامه پیگیری اجرای تعهدات پذیرفته شده در کنفرانس‌های بازنگری دولت‌های عضو ان پی تی در سال‌های 1995، 2000 و 2010 میلادی است که پیش نویس آن را هیئت ایران به کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی سازمان ملل ارائه کرد.

العالم فارسی: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تأکید بر پایبندی ایران به برجام، بر پایبندی همه طرف‌ها به این توافق تأکید کرد. یوکیا آمانو تصریح کرد: ایران تمام تعهداتش را انجام می‌دهد؛ وی تاکید کرد: همه کسانی که در برجام دخیل هستند به تعهداتشان عمل کنند.

رادیوچین: رن گوئو چیانگ سخنگوی وزارت دفاع چین  اظهار کرد: چین در صدد ایجاد سکوی جدید همکاری نظامی بین المللی است. ژنرال چانگ وان چوان وزیر دفاع چین اخیرا در راس هیاتی در گفتگوی غیررسمی وزیران دفاع چین – آسه آن (گفتگوی وزیران 1+10) و گفتگوی وزیران دفاع آسه آن که وزیران برخی کشورهای غیرآسه آن نیز به آن دعوت شده بودند (گفتگوی 8+10) شرکت کرد و سیاست خارجی چین در قبال کشورهای منطقه و دیدگاه چین نسبت به همکاری منطقه ای در زمینه امنیت را تشریح کرد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: کره شمالی به ژاپن نسبت به تلاش برای افزایش فشار بر این کشور در همکاری نزدیک با ایالات متحده آمریکا هشدار داده است.کمیته صلح آسیا – اقیانوس آرام، سازمانی که زیر نظر حزب حاکم کارگران کره شمالی فعالیت می کند، روز شنبه یک بیانیه دبیر مطبوعاتی را منتشر کرد. این پیش از سفر دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا به ژاپن صورت می گیرد.

تی .آر.تی ترکیه:  رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاح چندین پروژه عمرانی و فرهنگی در شهر قونیه اظهار داشت: ترکیه به قدرت، امکانات و توانایی‌های خود واقف است و کسی نمی تواند مانع دستیابی ما به اهداف 2023 شود. رجب طیب اردوغان گفت: نگاه ما همیشه به سوی آینده است، اما باید گذشته را نیز به خوبی بشناسیم. افرادی قدرت تحمل آگاهی ملت ترک نسبت به قدرت و مرزهای خود را ندارند.

خبرآنلاین: هنری کیسینجر، مشاور امنیت ملی اسبق دولت آمریکا در اظهاراتی هشدار داد، کشورهای همسایه کره شمالی تلاش خواهند کرد تا ظرفیت‌های دفاعی خود را با سلاح‌های هسته‌ای کیم جونگ اون “تطبیق” دهند تا تهدیدهای او را خنثی کنند که این خود امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد.  این در حالی است که اخیرا وزیر دفاع ژاپن هشدار داده است، تهدیدهای کره شمالی به “سطح قریب الوقوع و حیاتی” رسیده است. کیسینجر گفت: اگر کره شمالی به داشتن سلاح‌های هسته‌ای ادامه دهد پس سلاح‌های هسته‌ای باید در دیگر نقاط آسیا نیز گسترش یابد.

خبرآنلاین: رهبر برکنار شده دولت کاتالونیا خواستار مقاومت دموکراتیک و صلح‌آمیز مقابل تصمیم اسپانیا در به دست گرفتن کنترل این منطقه خودمختار شد و گفت وی و دیگر رهبران برکنار شده برای ایجاد یک “کشور آزاد” تلاش می‌کنند. اظهارات کارلس پوجدمون، رهبر برکنار شده دولت منطقه‌ای کاتالونیا در یک سخنرانی ضبط شده تلویزیونی در حالی منتشر شد که وی در کافه‌ای در شهر محل سکونتش نشسته و از تصمیم دولت مرکزی برای تصاحب قدرت سیاسی در کاتالونیا امتناع کرد. مجلس سنای اسپانیا روز جمعه پس از تصویب قطعنامه استقلال کاتالونیا در پارلمان محلی این منطقه به استناد ماده ۱۵۵ قانون اساسی اسپانیا رای به سلب خودمختاری از کاتالونیا داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *