جدیدترین مطالب

یک سالگی جنگ داخلی سودان

۱۵ آوریل ۲۰۲۳ صدای تیراندازی و دود ناشی از انفجار در خارطوم پایتخت سودان، بعد از چند هفته تنش میان دو ژنرال قدرتمند کشور، از شروع یک درگیری ویرانگر و فرسایشی خبر داد.

داعش خراسان؛ چالش مشترک مسکو و واشنگتن ‌

داعش خراسان؛ چالش مشترک مسکو و واشنگتن ‌

هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها از رشد تروریسم در افغانستان و به‌ویژه قدرتمندشدن داعش خراسان مستقر در این کشور، ارتش روسیه و تاجیکستان در مرز افغانستان‌ برگزاری یک رزمایش مشترک نظامی چهارروزه را آغاز کردند که تا امروز ادامه دارد. وزارت دفاع روسیه با انتشار اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی این وزارتخانه اعلام کرد که این رزمایش مشترک نظامی در پایگاه نظامی شماره ۲۰۱ روسیه در منطقه ختلان و «حرب میدان» تاجیکستان که در ۲۰کیلومتری مرزی افغانستان قرار دارد، انجام می‌شود.

نشست شورای امنیت درباره غزه 

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور به کار گیری بالاترین سطح از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور پایان دادن به بحران در غزه وارد نیویورک شد.

ورود وزیر امور خارجه به نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، وارد نیویورک شد.

Loading

أحدث المقالات

اربعین پدیده فراملی و فرا دینی است/ معرفی ابعاد زیباشناختی اربعین + فیلم

کربلا- ایرنا- رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین گفت: اربعین پدیده‌ای فراملی، فرامذهبی و فرا دینی است و برای جهانی شدن آن به عنوان یک حرکت الهی، نیازمند وحدت نخبگان، تبیین صحیح، و گفتمان‌سازی است. 

نخست‌وزیر قطر: دوحه در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات آتش‌بس غزه بازنگری می‌کند / از تلاش‌های ما سوءاستفاده شده

نخست‌وزیر قطر نسبت به وضعیت فعلی تلاش‌های میانجیگرانه بین‌المللی به رهبری دوحه برای کمک به دستیابی به توافق بر سر آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس میان اسرائیل و حماس در غزه ابراز نگرانی کرد.

یک سالگی جنگ داخلی سودان

۱۵ آوریل ۲۰۲۳ صدای تیراندازی و دود ناشی از انفجار در خارطوم پایتخت سودان، بعد از چند هفته تنش میان دو ژنرال قدرتمند کشور، از شروع یک درگیری ویرانگر و فرسایشی خبر داد.

Loading
12آبانماه 1396

رسانه ها ؛ سقوط آخرین پایگاه های داعش در عراق و سوریه و…

۱۳۹۶/۰۸/۱۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پیروزی های ارتش سوریه و عراق ضد داعش ، آماده باش ارتش رژیم صهیونیستی، گفت‌وگوی پوتین و ماکرون و تاکید بر تلاش برای حل سیاسی بحران سوریه، افزایش فشار سودانی‌ها بر «عمر البشیر» برای خروج نیروهایش از یمن، تاکید روسیه برنقش آفرینی سازمان امنیت و همکاری اروپا در مساله اوکراین ، هشدار ترکیه به یونان و مصر و تدابیر شدید امنیتی در توکیو برای دیدار ترامپ ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

العالم فارسی:  ارتش سوریه و همپیمانانش شهر دیر الزور را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند. یک منبع نظامی به رسانه ها گفت: نیروهای مسلح سوریه با همکاری نیروهای مردمی و هم پیمانان پس از به هلاکت رساندن شمار زیادی از تروریستهای داعش از جمله تعدادی از سرکرده های آنها شهر دیر الزور را به طور کامل از اشغال این گروه تروریستی آزاد کردند نیروهای سوری تجهیزات و خودروهای آنها را هم منهدم کردند.

یورونیوز: ارتش عراق وارد القائم، یکی از آخرین پایگاه‌های داعش شد. نیروهای عراقی توانستند روز جمعه وارد شهر القائم در غرب این کشور شوند. القائم و شهر راوه در نزدیکی مرز سوریه، آخرین نقاطی محسوب می‌شوند که همچنان در کنترل نیروهای داعش هستند.

الکوثرفارسی: ارتش رژیم صهیونیستی به منظور آمادگی برای واکنش های احتمالی به بمباران برخی مواضع در سوریه، حالت آماده باش اعلام کرده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ارتش اسرائیل سطح آماده باش نیروهای خود را افزایش داد و آتشبارهای سامانه «گنبد آهنین» و دیگر سامانه های دفاعی را در مناطق مختلف شهرها مستقر کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  روسای جمهور روسیه و فرانسه در تماسی تلفنی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند. به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی او در گفت‌وگویی تلفنی درباره اوضاع سوریه و نتایج هفتمین کنفرانس بین‌المللی آستانه که 30 و 31 اکتبر در قزاقستان برگزار شد، گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری فارس: خسارت سنگین نظامیان سودانی در خط مقدم جنگ ائتلاف سعودی با ارتش یمن و انصارالله و متقاعد نشدن سودانی‎ها از اهداف جنگ یمن، باعث شد که عمر البشیر رئیس جمهور سودان برای خروج نیروهایش تحت فشار شدید قرار بگیرد. به گزارش خبرگزاری فارس، این روزها اخبار مربوط به احتمال اقدام دولت سودان برای خروج نیروهای آن از یمن بیشتر شده است؛ بویژه پس از بروز مسائلی مانند «طولانی شدن دوره بحران یمن، عدم موفقیت عملیات طوفان قاطعیت در بازگرداندن مشروعیت به صنعا، افزایش شمار قربانیان در صفوف نظامیان سودانی حاضر در یمن و پایبندی عمر البشیر رئیس جمهور سودان به بی طرفی در بحران بین ائتلاف چهارگانه عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر که مورد رضایت هیچ کدام نیست.»

 خبرگزاری مهر:  وزیرخارجه روسیه ضمن تاکید بر نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا در حل و فصل مناقشات منطقه قفقاز جنوبی، خواستار مداخله این سازمان برای کمک به رفع مشکل اوکراین شد.به گزارش خبرگزاری مهر ، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در گفتگو با «توماس جرمینگر» دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اتحادیه اروپا، بر لزوم استفاده از ظرفیت های این سازمان برای حل و فصل مناقشات مربوط به اوکراین و قفقاز جنوبی تاکید کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  ترکیه به یونان و مصر که در جزیره رودوس رزمایش ترتیب داده اند،  هشدار داد.براساس قوانین بین المللی انجام هر گونه فعالیت نظامی در جزیره رودوس ممنوع می باشد. در بیانیه منتشره از سوی وزارت خارجه ترکیه ضمن اشاره براینکه، براساس اطلاعات ارائه شده از سوی مقامات نظامی، یونان و مصر در روزهای 30 اکتبر الی 4 نوامبر در جزیره رودوس مانور مشترک ترتیب داده اند، خاطر نشان گردید، انجام هرگونه فعالیت نظامی در جزیره رودوس که در چهارچوب احکام قرارداد صلح پاریس بسال 1947 ضمن خلع سلاح از سوی ایتالیا به یونان واگذار شده است، ممنوع می باشد.

پارس تودی:   پلیس ژاپن از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در شهر توکیو در آستانه سفر «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به این کشور خبر داد. به گزارش روز جمعه پارس تودی ، پلیس ژاپن در مبادی ورودی و خروجی شهرهای مهم از جمله توکیو پایتخت، مراکز حساس، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن  ایست های بازرسی تشکیل داده است.رئیس جمهور امریکا  قرار است از پنجم تا هفتم نوامبر از ژاپن دیدار و با برخی از مقامات بلندپایه  این کشور از جمله  “شینزو آبه ” نخست وزیر  در خصوص توسعه مناسبات دو جانبه، مسایل مورد علاقه دوکشور و تحولات شبه جزیره کره گفت وگو کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *