جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

فلسطین در کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

مسکو- ایرنا- مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading
20آبانماه 1396

رسانه ها ؛ تاکید پوتین و ترامپ برحفظ تمامیت ارضی سوریه و…

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دیدار پوتین و ترامپ و صدور یک بیانیه در حمایت از سوریه ، نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره، توافق اعضای پیمان «تی.پی.پی» برای ادامه کار بدون حضور آمریکا، مهلت ۲ هفته ای اتحادیه اروپا به انگلیس در خصوص برگزیت، تاکید روسیه بر اصلاح پیشنهاد آمریکا برای حل بحران افغانستان، افشاگری ایندیپندنت درباره ماجرای «سعد حریری»، فرار بیش از 600 هزار مسلمان روهینگیایی از میانمار، تاکید دوباره موگرینی برپایبندی به برجام، هشدار تیلرسون درخصوص بروز جنگ نیابتی در لبنان و مانور مشترک نظامی آمریکا و کره‌جنوبی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در حین نشست کوتاه خود در ویتنام،بر تعهد خود به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند و از طرفین درگیر در سوریه خواستند تا در فرایند سیاسی ژنو شرکت کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین از توافق «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بر روی یک بیانیه مشترک برای موضوع سوریه خبر داد و گفت : این سند توسط کارشناسان دو کشور آمریکا و روسیه تهیه شده است و مورد موافقت «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا قرار گرفته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  گروه‌های فلسطینی بار دیگر 30 آبانماه با دعوت مصر برای نشستی در قاهره گردهم می‌آیند. پرونده انتخابات در راس مسایلی قرار دارد که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به گزارش ایسنا، پرونده انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، پارلمانی و شورای ملی فلسطین در راس مسایلی قرار دارد که در این نشست بررسی خواهد شد. از پرونده‌های جنجالی که در این نشست مطرح خواهد شد، مساله امنیت داخلی فلسطین و سرنوشت حدود ۳۰ هزار نیروی پلیس حماس و راهکاری برای ادغام آنها با نیروهایی است که پیش از کنترل حماس بر غزه در سال ۲۰۰۷ در این منطقه فعالیت داشتند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  روسای جمهور آمریکا و فیلیپین امروز (شنبه) برای نخستین بار در نشست همکاری اقتصادی آسیا-پاسیفیک موسوم به اپک در ویتنام دیدار کردند. به گزارش ایسنا، این دیدار میان دونالد ترامپ و رودریگو دوترته، روسای جمهوری آمریکا و فیلیپین، “کوتاه اما گرم و دوستانه” بود. ترامپ قرار است روز یکشنبه به مانیل برود تا در نشست کشورهای عضو مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن حضور داشته باشد.

خبرگزاری مهر: مقامات ژاپنی و ویتنامی امروز شنبه اعلام کردند که کشورهای عضو پیمان تجاری ترانس پاسیفیک (تی.پی.پی) بر سر ادامه کار این معاهده بدون حضور آمریکا به توافق رسیده اند.به گزارش خبرگزاری ،۱۱ عضو پیمان تجاری ترانس پاسیفیک (تی.پی.پی/ یا معاهده تجاری اقیانوس آرام) در حاشیه نشست «سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا- پاسیفیک»، موسوم به اَپِک در شهر دانانگ ویتنام دیدار کرده و بر ضرورت تداوم همکاری ها توافق کردند.دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در آغاز کار خود در بهمن ماه سال گذشته در راستای اجرای یکی از وعده‌های انتخاباتی خود، حکم خروج ایالات متحده را از معاهده تجاری تی.پی.پی، صادر کرد .

  خبرگزاری مهر:   اتحادیه اروپا ۲ هفته به انگلیس فرصت داد تا موضع اصلی خود در خصوص خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) را اعلام کند. به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه اروپا به بریتانیا ۲ هفته فرصت داد تا در زمینه برگزیت موضع‌گیری کند، در غیر این صورت بروکسل در زمینه روابط آتی انگلیس همکاری نخواهد داشت.این وضعیت در حالی است که زمزمه ها برای برگزاری همه پرسی مجدد در خصوص برگزیت در انگلیس افزایش یافته است.

خبرگزاری تسنیم: نماینده ویژه پوتین در افغانستان خواستار اصلاح طرح «۱+۶» پیشنهادی واشنگتن برای حل بحران افغانستان و گنجانده شدن کشورهای آسیای مرکزی در این چارچوب شد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» درباره دیدار خود با معاون وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که برای این ملاقات آمادگی دارد و این دیدار می‌تواند تا پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار شود.وی افزود زمان برگزاری این دیدار نیز به تمایل مقامات آمریکایی بستگی دارد.

 خبرگزاری صدا و سیما:  ایندی‍‍پندنت در گزارشی نوشت: سعودی ها به نخست وزیر لبنان دستور داده بودند که استعفا کند و کناره گیری اش از این سمت را به صراحت از ریاض اعلام کند. این روزنامه در گزارشی به قلم رابرت فیسک در پایگاه اینترنتی خود نوشت: شب سوم نوامبر که هواپیمای سعد حریری در ریاض فرود آمد، با نخستین چیزی که وی با آن رو به رو شد، گروهی پلیس سعودی در اطراف هواپیمایش بود. آنها سوار هواپیما شدند و تلفن همراه وی و محافظانش را توقیف کردند. بدین طریق، نخست وزیر لبنان وادار به سکوت شد.

العالم فارسی:  فعال ارشد رسانه‌ای و مشاور وزارت فرهنگ و رسانه قطر گفت: ادعاهایی که از سوی عربستان علیه ایران مطرح می شود کاملا باطل بوده و این آل سعود و متحدانش هستند که با پرداخت مبالغ گزاف به ترامپ در ناکارآمدی توافقات حاصله ایران با جامعه جهانی به تکاپو افتاده‌اند.طی ماه‌های اخیر و با تیرگی روابط ریاض و دوحه بدلیل گرایش و چرخش قطری‌ها به سمت ایران، رژیم سعودی تلاش کرد با انزوای سیاسی-اقتصادی قطر و اعلام برخی شروط، موجب بازگرداندن این کشور به سمت به اصطلاح برادران بزرگترش شود!

الکوثرفارسی:  سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد : بیش از 600 هزار نفر از آوارگان روهینگیایی از اوت از میانمار گریخته اند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد از 25 اوت تاکنون 613 هزار نفر از آوارگان روهینگیایی از خشونت های دولت میانمار فرار کرده و به بنگلادش پناه برده اند.

یورونیوز:  فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی در سمرقند ازبکستان تاکید کرد که توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ از سوی همه طرف‌ها رعایت می‌شود. خانم موگرینی که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت توافق هسته‌ای با ایران را یک دستاورد بزرگ خواند و گفت: «برجام دستاورد بزرگ اروپا و دیپلماسی بین‌المللی است.»

رادیوچین:  شی جین پینگ، رییس جمهوری خلق چین در نشست رهبران سازمان اپک و رهبران آ‌سه‌آن درشهر دا ننگ ویتنام شرکت کرد. رهبران کشورهای شرکت کننده درمورد “بررسی منابع جدید همکاری”، ایجاد جامعه یکپارچه چین و ادغام آسیا- اقیانوسیه به بحث و بررسی پرداختند و همکاری‌های مشترک بین سازمان اپک و آسه‌آن را مورد بحث قرار دادند.

تی .آر.تی ترکیه:  وزیر امور خارجه آمریکا از طرف های درگیر داخلی و خارجی لبنان خواست تا به تمامیت ارضی و نهادهای مشروع دولت این کشور احترام بگذارند. وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه این کشور از طرف‌های درگیر داخلی و خارجی در مسائل سیاسی لبنان خواسته است تا به تمامیت ارضی و استقلال عمل نهادهای مشروع همچون دولت و ارتش این کشور احترام بگذارند.

دویچه وله:  برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم، جنگنده‌های آلمان در یک رزمایش هوایی در اسراییل شرکت کردند.چهار جنگنده آلمان از مدل “یوروفایتر” پیش از ظهر جمعه (۱۰ نوامبر/ ۱۹ آبان) از پایگاه هوایی “اوودا” در جنوب اسرائیل به پرواز درآمدند؛ رویدادی که دیپلمات‌های آلمانی آن را “تاریخی” می‌خوانند.هفتاد و دو سال پس از پایان جنگ دوم جهانی و فاجعه هولوکاست (کشتار یهودیان توسط نازی‌های آلمان)، برای نخستین بار جنگنده‌های نیروی هوایی آلمان بر فراز آسمان اسرائیل به پرواز درآمدند.نیروی هوایی آلمان شش جنگنده و ۱۲۵ نظامی خود را برای شرکت در یک رزمایش هوایی زیر عنوان “پرچم آبی” به اسرائیل اعزام کرده است.

 پارس تودی:  دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا )در گزارشی جدید تحت عنوان «حمایت از غیر نظامیان» به تشریح تجاوزات و سرکوبگری های رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین در بازه زمانی 24 اکتبر تا ششم نوامبر 2017 پرداخت. دفترهماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی که روز(شنبه) منتشر شد اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست از 24 اکتبر تا ششم نوامبر همچنین 29 فلسطینی را در بخشهای مختلف اراضی اشغالی فلسطین زخمی کرده اند.

خبرآنلاین: مانور دریایی بزرگی با حضور سه ناو هواپیمابر آمریکایی و ناوهای جنگی کره جنوبی در غرب اقیانوس آرام آغاز شده است. حضور سه ناو هواپیمابر آمریکایی همزمان با حضور دونالد ترامپ در سفر آسیایی او صورت گرفته است و به منزله هشداری به کره شمالی قلمداد شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *