جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

فرانسه برای تامین امنیت دست به دامن متحدان شد

فرانسه در حالی که خود به شدت تدابیر امنیتی برای مقابله با تروریسم را افزایش داده از کشورهای دوست خود نیز خواسته است برای تامین امنیت بازی های المپیک تابستانی هزاران نیروی پلیس را به پایتخت این کشور اعزام کنند.

رسانه پاکستانی: تحریم‌های آمریکا مانع روابط بانکی و توسعه تجاری اسلام‌آباد-تهران است

اسلام‌آباد- ایرنا- منابع آگاه در پاکستان تحریم‌های تحمیلی آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران را از موانع اصلی ایجاد کانال بانکی میان تهران و اسلام‌آباد و همچنین دلیل کاهش صادرات پاکستان به کشور همسایه خود عنوان کردند.

Loading
24آبانماه 1396

رسانه ها ؛ کودتا در قاره سیاه و…

۱۳۹۶/۰۸/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: کودتا در زیمباوه، دیدار اردوغان و امیرقطر، واکنش تیلرسون به تحولات میانمار بعد از دیدار سوچی، استقرار سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در اطراف تل‌آویو،آمادگی روسیه برای تحریمهای جدید آمریکا، سخنان بی سابقه میشل عون درخصوص عربستان، برگزاری نشست معارضان سوری در ریاض، انعقاد توافق نامه ساخت هواپیمای نسل پنجم بین روسیه و امارات، تاکید اتحادیه اروپا بر بازگشت حریری به لبنان و هشدار رئیس ستاد ارتش پاکستان درباره احتمال جنگ اتمی در آسیا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز: ارتش زیمبابوه به دنبال بسته شدن جاده های منتهی به ساختمان های اصلی دولت توسط خودروهای زرهی از به دست گرفتن قدرت در این کشور خبر داد. ارتش زیمبابوه در عین حال اطمینان داد که رابرت موگابه، رئیس جمهوری ۹۳ ساله این کشور به همراه خانواده اش در امنیت به سر می برد. البته ارتش زیمبایوه هر چند از به دست گیری قدرت در این کشور آفریقایی سخن می گوید اما همزمان وقوع کودتا را تکذیب می کند. بنا به اعلام ارتش هدف ماموریت کنونی حذف «مجرمان» نزدیک به رابرت موگابه است.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور ترکیه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در دوحه با امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.اردوغان دیشب نیز با «حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر سابق قطر و پدر تمیم دیدار کرده و به بررسی مسائل منطقه‌ای پرداخت.

خبرگزاری مهر: وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رهبر حزب حاکم میانمار بر لزوم انجام تحقیقات مستقل در خصوص بحران حقوق بشری این کشور تاکید کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که صبح امروز چهارشنبه به میانمار رفته است با «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم این کشور دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری تسنیم: رژیم صهیونیستی از ترس حملات مقاومت سامانه گنبد آهنین را در نزدیکی تل‌آویو مستقر کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، ارتش رژیم صهیونیستی از ترس هرگونه حمله و واکنش احتمالی مقاومت فلسطین به بمباران تونل شرق خان یونس، تدابیر امنیتی بسیاری شدیدی در نواحی مرزی اطراف باریکه غزه به اجرا گذاشته و اقدام به استقرار سامانه دفاعی گنبد آهنین در اطراف گوش دان واقع در نزدیکی تل آویو  کرد.

خبرگزاری صدا و سیما:  دیمیتری مدودف،نخست وزیر روسیه اعلام کرد: سطح روابط آمریکا و روسیه به پائین ترین سطح در طول چند دهه گذشته تنزل پیدا کرده است. مدودف با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو اعلام کرد روسیه برای اعمال هر گونه محدودیت های جدیدکاملا آمادگی دارد. وی گفت: آمریکا با اعمال تحریم در واقع اعلام می کند روسیه را دشمن خود و نه صرفا مخالف خود می داند.

العالم فارسی: رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد نخست‌وزیر این کشور در عربستان بازداشت شده و در ادامه این اقدام ریاض را «خصمانه» توصیف کرد.میشل عون رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد سعد الحریری در عربستان بازداشت شده است و لبنان این را «اقدامی خصمانه» علیه خودش می‌داند.

الکوثرفارسی: عربستان سعودی به منظور متحد کردن صفوف به اصطلاح اپوزسیون سوریه نشستی را روزهای ۲۲ تا ۲۴ نوامبر درریاض برگزار می کند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هدف از برگزاری این نشست، نزدیک کردن طرف‌های مخالف بشاراسد که ریاض آنها را اپوزیسیون سوریه نامیده ، اعلام شده است.اعضای این گروه تحت حمایت عربستان قرار است در مذاکرات ژنو زیر نظر سازمان ملل متحد ، شرکت کنند.

رادیوچین:  لی که چیانگ، نخست وزیر چین با دونالد فرانتسیسِک توسک رییس شورای اروپا در مانیل دیدار کرد.لی که چیانگ گفت: چین و اتحادیه اروپا نیروی مهمی برای حفظ صلح و ثبات جهان و کمک به توسعه و شکوفایی اقتصاد جهان هستند. اکنون، توسعه چین و اروپا به مرحله کلیدی رسیده است. ما امیدواریم که هر دو طرف به احترام، همکاری و برابری متقابل پایبند باشند و اجماع حاصل از اجلاس سران دو طرف را به خوبی اجرا کنند.

اسپوتنیک روسیه:  همکاری های نظامی روسیه و امارات گسترش پیدا کرد. به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس فدرال روسیه در همکاری نظامی-فنی، روسیه و امارات متحده عربی توافقنامه ای را در خصوص ساخت هواپیمای چند منظوره نسل پنجم امضا نموده اند.  نماینده رسمی سرویس فدرال روسیه در همکاری نظامی-فنی در نمایشگاه “نمایش هوافضا دوبی 2017” اعلام نمود که این توافقنامه در ماه فوریه امضا شده است، اما هنوز تاریخ اجرای کامل ساخت این هواپیماها مشخص نیست.

تی .آر.تی ترکیه: نخست وزیر روسیه از افزایش وخامت روابط روسیه و آمریکا خبر داد. مدودوف نخست وزیر روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ضیافت شامی در اجلاس سران اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی در فیلیپین دیدار کرد.دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه اعلام داشت روابط روسیه با آمریکا با گذشت هر روز وخیم تر شده و به پایین ترین سطح نزول کرده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه: پیش‌نویس بودجه قانون مجوز دفاع ملی آمریکا که از سوی سناتو و کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور به صورت جداگانه تنظیم شده بود با 356 رای موافق و 70 رای مخالف در مجمع عمومی این مجلس به تصویب رسید.براساس این طرح بودجه دفاع موشکی 4.4 میلیارد دلار و فعالیت سلاح های هسته ای نیز 10.37 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است. هزینه خرید هواپیما، کشتی و سایر تجهیزات مربوط به عملیات افغانستان نیز افزایش جدی یافت.

پارس تودی:  اتحادیه اروپا بازگشت سریع نخست وزیر مستعفی لبنان به این کشور را خواستار شد.به گزارش پارس تودی، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد، «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه سه‌شنبه در دیدار با «جبران باسیل» وزیر امورخارجه لبنان در بروکسل، خواهان بازگشت «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان به بیروت در اسرع وقت شد.در ادامه این بیانیه آمده است، موگرینی و باسیل ضمن مخالفت با مداخله کشورهای خارجی در امور داخلی لبنان اعلام کردند، تنش های منطقه ای، نباید برنامه‌های لبنان در سطح ملی را تحت الشعاع قرار دهد.

خبرآنلاین:  رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان با انتقاد از برخی اقدامات کشورهای همسایه خود، در خصوص احتمال بروز جنگ اتمی در منطقه جنوب آسیا هشدار داد. ژنرال زبیر محمد حیات در سخنرانی در سمینار موسسه مطالعات اسلام آباد با اشاره به اقدامات خصمانه هند علیه پاکستان در منطقه گفت: ادامه اقدامات ضد پاکستان در منطقه ممکن است به جنگ اتمی در منطقه جنوب آسیا منجر شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *