جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

Loading
25آبانماه 1396

رسانه ها ؛ برگزاری اجلاس سوچی درباره سوریه و…

۱۳۹۶/۰۸/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه در سوچی ، سفر حریری به پاریس ، تاکید لاوروف برحضور غیرقانونی آمریکا در سوریه، تاکید رهبر چین بر تقویت همکاری با ریاض در تماس با ملک سلمان، سفر فرستاده ویژه حزب کمونیست چین به کره شمالی ، افزایش نیروهای ناتو در افغانستان، سفر وزیر خارجه چین به بنگلادش و میانمار، موافقت اتحادیه اروپا با پذیرش ۱۹هزار پناهجو، برگزاری کنفرانس تغییرات اقلیمی در بن و آخرین تحولات زیمبابوه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

شبکه الکوثر:  ایران، روسیه و ترکیه در تاریخ 22 نوامبر نشست سه‌جانبه‌ای را درباره سوریه برگزار خواهند کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تحولات سوریه و جامه عمل پوشاندن به توافق آستانه در چارچوب تشکیل مناطق عاری از درگیری در سوریه مهمترین محور مذاکرات سران ایران ، ترکیه و روسیه در این نشست است.مذاکرات صلح سوریه از بهمن ماه سال 1395 شروع شده است و طرفین این مذاکره در عرض 10 ماه ، هفت بار گردهم آمده اند ، این مذاکرات نتایج مثبتی در زمینه توقف آتش بس و کاهش تنش در مناطق پر جمعیت سوریه داشته است .

خبرگزاری ایرنا: میشل عون رئیس جمهوری لبنان امروز (پنجشنبه) گفت که سعد الحریری نخست وزیر این کشور به همراه خانواده اش روز شنبه آینده (18 نوامبر-27 آبان) از ریاض به پاریس می رود و چند روز بعد به بیروت بازمی گردد. به گزارش ایرنا، سفر سعد الحریری از ریاض به پاریس به دنبال رایزنی «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه با مقام های سعودی و سعد الحریری صورت گرفت.

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که بر خلاف ادعاهای پنتاگون، حضور آمریکا در سوریه کاملا غیرقانونی است. به گزارش خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» آمریکا و ائتلاف بین‌المللی را به ایجاد اخلال در فعالیت نیروی هوایی روسیه در سوریه متهم کرد و گفت: «از اقدامات ارتش سوریه به پشتیبانی نیروهای هوایی روسیه برای نابودی تروریست های باقی مانده داعش، جلوگیری شد در حالی که زمان کمی مانده بود تا به هدفمان برسیم».

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس‌جمهوری چین با پادشاه عربستان تلفنی گفت‌وگو کرد.به گزارش ایسنا، شی جینپینگ، رئیس‌ جمهوری چین به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان گفته است: تفاوتی ندارد اوضاع بین‌المللی و منطقه‌ای چگونه تغییر کند چون اراده چین در تعمیق همکاری با عربستان تغییری نخواهد کرد.

خبرگزاری مهر:  وزیر امور خارجه لبنان برای دیدار با همتای ترکیه ای خود امروز راهی آنکارا می شود. به گزارش خبرگزاری مهر جبران باسیل قرار است در جریان سفر به آنکارا با مولود چاوش اوغلو همتای ترکیه ای خود دیدار و درباره تحولات اخیر لبنان و منطقه گفتگو کند.

خبرگزاری تسنیم: فرستاده ویژه حزب کمونیست چین قرار است جمعه به کره شمالی سفر کند، در غرب معتقدند وی باید نتیجه مذاکرات رهبران چین و آمریکا را به رهبر کره شمالی رسانده و او را به سازش دعوت کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، دولت چین قصد دارد یک مقام بلندپایه را به کره شمالی اعزام کند. هدف رسمی این فرستاده ویژه، آگاه کردن حزب برادر در کره شمالی از نتیجه کنگره سالانه حزب کمونیست چین است، ولی رسانه های غربی معتقدند که این فرستاده موظف است تا نتیجه مذاکرات “شی جین پینگ” رئیس جمهوری چین     با “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا را به مقامات پیونگ یانگ برساند و خواستار سازش آنها با آمریکا شود.

خبرگزاری صدا و سیما:  دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو اعلام کرد: این سازمان قصد دارد نیروهایش را در افغانستان در سال ۲۰۱۸ به ۱۶ هزار نظامی افزایش دهد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در مصاحبه ای در حاشیه «مجمع امنیتی بین المللی» در کانادا اطمینان داد ناتو نیروی کافی برای ماموریت آموزشی خود در افغانستان دارد.

العالم فارسی:  وزیر خارجه ترکیه امروز درباره مسائل مختلف شامل کُردهای سوریه، تعلیق دیپلمات‌های ترکیه، قرارداد مهاجران با اتحادیه اروپا و دیدار با همتای لبنانی خود صحبت کرد. مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) گفت شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا در سوریه، بیشتر از نبرد با داعش، به تصرف اراضی و مناطق تمرکز دارند.

رادیوچین: گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه اعلام کرد: وانگ یی وزیر خارجه چین در رأس هیأتی در سیزدهمین نشست وزیران خارجه آسیا و اروپا که 20 و 21 نوامبر در میانمار برگزار خواهد شد شرکت می‎کند.وی گفت: وزیر خارجه چین در این نشست ضمن تشریح دیدگاه‌های چین درباره اوضاع بین‌المللی و منطقه‎ای، تقویت ارتباطات و همکاری بین آسیا و اروپا و مسائل مهم دیگر و با رؤسای هیأت‎های‌ کشورهای مختلف دیدارهایی را برگزار خواهد کرد.

اسپوتنیک روسیه:  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در کاخ سفید در پایان سفر آسیایی خود اعلام کرد اوضاع در اطراف برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی اقدامات درنگ ناپذیر را طلب می کند. به گزارش اسپوتنیک، رهبر آمریکا تاکید کرد “متحد کردن جهانیان علیه خطر هسته ای ناشی از رژیم کره شمالی” یکی از اهداف کلیدی مسافرت وی به کشورهای آسیایی بود.

خبرگزاری آناتولی: وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد سعد حریری نخست‎‌وزیر مستعفی لبنان دعوت رئیس جمهور امانوئل ماکرون برای سفر به پاریس را پذیرفته است.ژان-ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه طی سخنانی در جمع خبرنگاران عربستان سعودی اظهار داشت: سعد حریری نخست‎‌وزیر مستعفی لبنان دعوت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را پذیرفت و به این کشور سفر خواهد کرد.

دویچه وله:  اتحادیه اروپا با پذیرش ۱۹هزار پناهجو تا سال ۲۰۱۹ موافقت کرد.دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسار امور داخلی اتحادیه اروپا گفت تاکنون ۱۶ کشور عضو اتحادیه اروپا موافقت خود را با قبول ۳۴ هزار و ۴۰۰ پناهجو تا سال ۲۰۱۹ اعلام کرده‌اند.او همچنین اعلام کرد که توزیع عادلانه پناهجویانی که از ترکیه، خاورمیانه و آفریقا خود را به اروپا می‌رسانند تنها راه است برای ایجاد مسیری قانونی برای پناهجویانی که می‌خواهند به اروپا وارد شوند.

دویچه وله: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در کنفرانس تغییرات اقلیمی در شهر بن شرکت و سخنرانی کردند. مرکل در سخنرانی خود وعده داد که اروپا و کشورش به اهداف زیست محیطی پای‌بند خواهند ماند.

خبرآنلاین: در پی آنکه ارتش زیمبابوه قدرت را به بهانه “اجرای عملیات هدفمند علیه مجرمانی در گروه همراهان رابرت موگابه” در دست گرفت، زیمباوه امروز پنجشنبه در موقعیت حساس و شرایط خطرناکی قرار گرفته است. پیش‌تر اتحادیه آفریقا خواستار راه حل دموکراتیک برای بحران سیاسی زیمبابوه شده بود.در همین حال با ادامه حضور نفرات و تانک‌های ارتش در مراکز مهم پایتخت، شواهد حاکی از پایان حکومت موگابه است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *